F3A wedstrijd leeuwarden; totale windstilte

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
H

hezik

Guest
Althans, van 'mijn bronnen' begrijp ik dat het een enigszins winderig was in leeuwarden..

ben nieuwsgierig naar de uitslag.. is er al meer informatie?

Van Jeroen van Gog kreeg ik de volgende uitslag:
Code:
1. Derk van der Vecht 
2. Danny van Vliet ( met een verschil van maar enkele 10de punten) 
3. Dennis van der Toorren 
4. Maarten Willem Volkers 
5. Haijo Berendse 
6. Job Verkerke

Feli voor Derk, toch een niet geringe prestatie, zeker ook gezien de wind.. daarbij is Derk dan - geloof ik - ook de F3A-A winnaar van dit jaar.. (!)

wuzzy.gif

Als coach van Derk zal ik weer even de felicitaties in ontvangst nemen.
Het was weer eens een erg leuke wedstijd slechts gehinderd door veel wind. Aan de ene kant is dat jammer omdat je niet van die perfekte figuren kunt vliegen, aan de andere kant "it seperates the men from the boy's".
Danny moest voorvliegen en vloog erg sterk, iets wat hij in de wedstrijd niet wist te herhalen waardoor Derk de 1e ronde won.
De 2e ronde begon erg goed voor Danny maar na de spin zakte het iets af. Derk had een paar missertjes onderweg en bovendien ging zijn akku leeg in het laatste figuur. Na afloop bleek dat beiden 1000% hadden gescoord.
Hier mee stond Derk in ieder geval vast als winnaar, de laatste ronde moest de beslissing brengen af Danny nog op gelijke hoogte kon komen. Danny vloog goed alleen de 8 puntsrol was wat minder. Derk vloog goed maar kleiner om te zorgen dat de akku niet leeg ging en na afloop kon niemand er iets van zeggen. De jury besliste dat Derk deze ronde had gewonnen met slechts 0,4 punten verschil (Op de ruim 500 punten dat is dus minder dan 1 promille!).

Leuk voor Derk om in het 1e jaar van outdoor competitie al zo succesvol deel te nemen, Jammer voor Danny die zich zeer kranig heeft verweerd en ongetwijfeld hoge ogen gaat gooien bij de WK in Argentinië, later in dit jaar.

Groot gevlogen, met een volle bek wind, kennelijk niet, inderdaad :P

Nou Winfried, dat wordt invliegen volgend jaar :lol: (nou doe ik het je niet na om die 10e plek te halen hoor :oops: )

Grt.

Als het maar genoeg waait is zelfs 5350 mAh niet genoeg. In rustig weer is 4000 mAh al ruim voldoende.
Bovendien was dit een zeer veel gebruikte akku (Meer dan 200 cycles) waardoor er iets aan capaciteit verloren was (Bij het laden ging er maar 5100 mAh weer in. ) De laatste vlucht woei het zomogelijk nog harder en was een relatief verse akku (30 cycles) ruim voldoende. Er zat net te weinig tijd tussen de rondes om een gebruikte akku weer opnieuw te laden.

In ieder geval kijken wij uit naar volgende jaren, waarin de FAI heeft besloten om de programma's drastisch in te korten.

Aan de scores te zien werdt er door het hele veld flink competitief gevlogen, bijv voor plaats 6,7 en 8.
Dus van hieruit iedereen gefeliciteerd met de behaalde prestatie.

Wel opvallend het redelijk aantal 0-scores. Met als uitschieter de 0 in de eerste ronde voor Winfried zelf (onderdeeltje verloren ofzo).
Bij de laatste ronde kan ik mij iets voorstellen, uitgaande van de blijkbaar slechte weer/wind situatie en het feit dat misschien enigzins duidelijk was wel wel en niet meer haalbaar was. Is de keuze om niet te vliegen denkbaar.

Rick

Back