F3A-X C, ja of nee

F3A-X C, ja of nee


  • Total voters
    364
Heb je daar 10 dagen over na moeten denken? :lol: Maar je hebt wel gelijk....

Grt.
 
@Hezik;

- 1 ding mag je zeker niet verwarren, wij zeggen dat de instapklasse er niet is voor beginners (beginnende modelvliegers) maar wel voor beginers in het wedstrijdvliegen.
Je gaat ook geen competitie rally rijden als je geen bocht kan nemen, geen competitie snowboarden als je nog niet van een berg kan komen enzoverder enzoverder.

-Over het geld: Bij F3A-x Ligt de drempel nu eenmaal iets hoger omdat je met de minimum span etc zit...
Dat je voor 1000€ een goede wedstrijd vlieger voor F3A-x hebt dat wil ik nog eens zien.
 
Het eerste punt heb je gelijk in natuurlijk, echter je moet alles wel in het kader van deze discussie plaatsen. Natuurlijk moet iemand wel al kunnen vliegen, de vraag is alleen of je moet verwachten dat iemand een heel programma inclusief (verplichte) keerfiguren kan vliegen.

Wat betreft geld.. je hebt goed en je hebt goed.

Voorbeeld van een prima mogelijkheid, bij lindinger, een Estra 300 van Modell-Expert voor 230 euro (kist met 2m10 span). Daar zet je bv. een ZDZ 60 op, kost je 450 euro. Zeg nog eens 60 euro voor een uitlaat.

Dan ben je 750 euro kwijt. Je hebt dan nog nodig de servo's en de ontvanger. Ik ga er even vanuit dat de ontvanger al aanwezig is, houd je 250 euro over voor servo's en randspullen. Dat gaat je echt wel lukken.

Heb je dan een goed toestel? Een C programma moet er toch zeker mee te vliegen zijn.

Danderbij; ik ga hierbij uit van nieuw, dat hoeft niet, er bestaat ook nog zoiets als 2e hands.

Dat 'de toppers' allemaal de duurste digitale servo's gebruiken die ze vinden kunnen, allerlei emcotec-contrapties inbouwen, enzovoort, wil niet zeggen dat dat noodzakelijk is om een programma te kunnen vliegen, zeker niet als je het over een instapklasse hebt.
 
Heren (en eventueel dames) aspirant C programma F3A-X vliegers.

Ik zou zeggen voor de daad bij het woord en wees van de partij op de vergadering.

Het is voor jullie dat er een verandering moet komen dus heb dan de beleefdheid jezelf te komen voorstellen en je "eisen" voor te leggen.




Heren vliegers, heren en dame van de jury.

Het weer wordt kouder, de blaadjes vallen, regen gaat over in sneeuw (misschien ook niet)
het is in ieder geval weer de hoogste tijd om elkaar weer eens te zien tijdens de jaarlijkse
F3A-X vergadering.

Komt allen, want ook jouw mening telt. Tevens worden op de vergadering de bekers uitgereikt
van het Nederlands Open Kampioenschap.

Even het geheugen opfrissen, de jaaruitslag van het Open Kampioenschap 2007 was als volgt:

A-Klasse:
1. Michel Knol
2. Richard Knol
3. Wim Sanders

B-Klasse:
1. Gert Jacobs
2. Mark Oostveen
3. Piet van Noord


Ik heb even met Mark Oostveen overlegd of wij op de genoemde datum weer gebruik konden maken
van zijn bedrijflocatie. Dat was geen probleem. Mark, alvast bedankt hiervoor.

De F3A-X vergadering is op:

11 November 2007 aanvang 11.00 uur

Het adres is:

Bemet International B.V.
Bedrijventerein de Compagnie
Fokkerstraat 32
Veenendaal
(De routebeschrijving staat onderaan)

Heb je agendapunten die op de vergadering besproken moeten worden, geef mij dan even een email: r@albring.nl


Groetjes Remko


--------------------------------------------------------------------------------


Routebeschrijving vanaf de A12( vanuit Arnhem of vanuit Utrecht)

Neem op de A12 de afrit Veenendaal
Ga onder aan de afrit richting Veenendaal
Sorteer na de eerste stoplichten (rechts ligt het Ibis, Links de Burgerking) links voor
Ga bij de tweede stoplichten links de Grote Beer op
Ga de eerste mogelijkheid links,
Ga de eerste rechts, dit is de Fokkerstraat
Rij nog ongeveer 300m door. Aan de rechterkant zit Bemet (nr 32)
Aan de linkerkant zie je een grote parkeerplaats. Parkeer hier.

Voor ierdereen uit het noord westen (via Amsterdam) of het noord oosten (via Zwolle of Apeldoorn):
Neem vanaf de A1 de nieuwe snelweg A30 richting Ede. Deze eindigd op de A12, Deze moet je dan
nog een klein stukje nemen richting Utrecht.
 
3w_flyer zei:
Het is voor jullie dat er een verandering moet komen dus heb dan de beleefdheid jezelf te komen voorstellen en je "eisen" voor te leggen.

We mogen op audientie komen? :P

Ik blijf bij de F3A-C.. daar waar je gewoon op een invliegdag welkom bent, ongeacht je kunnen of je toestel en waar je niet eerst zo beleefd hoeft te zijn om op een vergadering te komen ;)
 
Ik was dit weekend kennelijk niet in goede doen, beetje kribbig.. e.e.a. in dit draadje heb ik wat harder gesteld dan nodig, waarvoor mijn excuses.

Ik begrijp ook wel dat nieuwe vliegers in de F3A-X ook welkom zijn :)

Ik zou het jammer vinden als deze klasse afsterft door te weinig aanwas, vanuit die optiek ben ik zeker voorstander van een C klasse en ik sluit niet uit dat ik daar ooit aan deel zou nemen.. maar eerst gewoon F3A vliegen ;)
 
Back
Top