F3c Maubeuge

heimhelicopters

verslagschrijvers
Ik ben gister op de retourreis van Parijs bij Maubeuge langsgegaan. Dat mag je natuurlijk niet helemaal voorbij laten gaan.

19115094460.jpg

19115094587.jpg

Hier staan Ronald en Joop van Lent te wachten (lees: te zenuwen) op hun beurt.

19115094552.jpg

En hier is Didier Kenens aan zet.

19115094429.jpg

1 van de heli's van Rudiger Feil.

Ik heb hier maar een paar duimnagels geplakt. De foto's zijn te bewonderen op: Putfile Photo Album Detail - F3c Maubeuge

Ik had niet meer dan alleen een oude fotocamera mee, dus de enkele filmshots die ik ermee gemaakt heb zijn niet erg bijzonder. Hooguit voor de sfeer....
En die was regenachtig.............

Een goed bericht gister was dat Nando Misschien de fly-off zou halen. Daar hadden ze geen rekening mee gehouden en Nando moest dus nog "even" he "C" schema oefenen tussen de bedrijven door. Wat daarvan het vervolg is weet ik niet........

groet'n

Steven

wedstrijdresultaten

Hey Laurens,

Ik zag het later ook op de officiele website. Nando scoorde de 5e plaats in de eerste ronde. Daarna werd het stuken minder ,maar hij is absoluut Cees voorbij gevlogen. Nando heeft echt veel talent hiervoor. Zo te zien staat hij nu op de 18e plaats en Cees op de 29e. Ik vind het een enorme prestatie.

S.

Hallo,

Ik ben de afgelopen week 3 x in Frankrijk geweest.

Het weer speelde een zeer belangrijke factor.

De ene piloot stond in de regen te vliegen en de andere had af en toe gigantische windvlagen.

De piloten spraken dan ook over een "Loterij".

Vandaag zijn de beste 15 begonnen aan de finale.

Er wordt vandaag 2 x gevlogen en morgen 1 x.

Jammer genoeg geen nederlanders in de finale ronde.

Gr,

Henk

Hallo allemaal,
Toch ook nog even een berichtje.

We zijn vandaag teruggekomen uit Maubeuge. Het weer kon eigenlijk niet slechter;
geregeld stortbuien, zwaar bewolkt en niet warmer dan 16 graden. De wind hielp ook niet mee,
windkracht 6, met pieken van 7,was geen uitzondering . De tenten waar de jury en andere
officials onder zaten, stonden op zo'n manier dat er enorm veel turbulentie was. Zelfs de heli in het cirkeltje
zetten was voor vrijwel iedere piloot een probleem.....

De eerste dag hadden vijf piloten, waaronder ik, veel geluk met de wind, het was windkracht 2-3.
De dagen erna bleef dit zich ook voordoen, zodat sommige piloten hele hoge punten scoorden door 'puur toeval'.
Jammer dat ik niet in de finale zat, anders had ik nog kans gehad om verder te stijgen.
Sommige piloten hadden "nogal" moeite
om sommige 3D-achtige figuren te vliegen.

Op het weer na was het een leuke en gezellige week.
We in totaal met 14 Nederlanders en Belgen een vast clubje,
maar af en toe kwamen er een paar bekenden even langs om te kijken.

Ik geloof dat Jos Kenens nog een website gaat maken waar alle foto's op komen te staan.

Sponsoring [http://www.F3C-Heli.de/images/popup/Sponsoring.jpg]
Groeten
Nando

De uitslag van het EK:

1 Bernhard Egger

2 Ennio Graber

3 Rüdiger Feil

4 Arnaud Poyet

5 Fabio Livi

6 Steve Roberts

7 Laurent Lombard

8 Pascal Brianchon

9 Oliver Wessel

10 Andreas Kals

11 Johannes Melen

12 Ari Holmstrom

13 Hans Emmenegger

14 Mark Christy

15 Wolfgang Worgas

Allemaal bekende vliegers, in het buitenland tenminste.

Dem meeste vliegen al wat jaartjes mee, en anderen staan regelmatig in de "Rotor" of andere bladen.

GR,

Henk

Back