F3D,Quickie en EF1 Wedstrijd 2 Oktober

Heren er kan weer ingeschreven worden op de laatste wedstrijd van het seizoen.

We vliegen dan F3D wat altijd erg spectaculair is, maar ook (E)quikie en EF1.

Inschrijven via Dutch F3D site, ook voor bezoekers.

En wacht daar niet tot het laatst mee, op dinsdag 27 sept sluit het inschrijven.

:D:D:D:D

gr Wubbo

Laatst bewerkt:
As zondag vliegen we het NK F3D en de 4e ronde von Q-500 en EF1 op het grote parcours op de Peel.
We zullen die dag op zelfhulp basis gaan draaien wat inhoud jouw hulp is nodig om het parcours voor de andere klasse te bemannen.

De planning van de dag ziet er als volgt uit (maar wordt aangepast indien wenselijk):

09:00 verzamelen bij de poort (kom op tijd !!).
09:15 inschrijven en betalen.
09:15 – 09:30 opbouwen parcours.
Geen testvliegen tot het parcours staat en iedereen is ingeschreven.
9:30 – 10:00 Testvliegen - Iedereen mag één testvlucht maken om zijn model te trimmen, daarna landen zodat we snel door kunnen gaan.
Dus 10:00 Einde testvliegen!!
10:05 briefing.
10:15 start eerste 3 rondes Q500/EF1
11:30 wisselen parcours bemanning
11:45 start eerste 3 rondes F3D
13:00 Lunch pauze
14:00 ronde 4 t/m 6 Q500/EF1
15:15 wisselen parcours bemanning
15:30 ronde 4, t/m 6 F3D
16:50 Finale Q 500 en F3D
17:05 opruimen parcours en terrein.

Locatie van het terrein is Vreedepeel, Ripseweg “Militaire basis De Peel”
De prijsuitreiking wordt mogelijk gedaan in een restaurant in de Rips.
Laat iedereen een camping stoeltje meenemen.

Het wordt ook nog goed weer, 23+ graden, nauwelijks bewolkt, geen regen en nauwelijks wind. Ideaal.

Er wordt voor wat eten en drinken gezorgd tegen een geringe vergoeding.

tot Zondag

Wubbo

Het was weer fijn! Heb nog wat filmpjes, misschien zit je er bij...
Ik heb van F3D filmpjes geen namen, om de begrijpelijke reden dat ik op base zat toen ik de filmpjes maakte, e.e.a. bijzonder moeilijk te volgen...
Have fun!

Peet

[URL="
Marcel Huisman[/URL]
[URL="
Peel 2011, F3D race[/URL]
[URL="
[URL="
[URL="
Peel 2011, Robbert - Wubbo - Bart [/URL]
[URL="
Peel 2011, Robin - Sjef [/URL]
[URL="
Peel 2011, Bennie - Martijn - Robin[/URL]
[URL="
Peel 2011, Sjef - Nico[/URL]
[URL="
Peel 2011, Wubbo - Bart - Robbert[/URL]
[URL="
Peel 2011, Joris - Nando - Martijn[/URL]
[URL="
Peel 2011, Sjef - Robin[/URL]
[URL="
Peel 2011, Robin - Martijn - Bennie[/URL]
[URL="
Peel 2011, Bennie - Nico - Daniel[/URL]
[URL="
Peel 2011, Robbert - Cor[/URL]
[URL="
Peel 2011, Bennie - Emanuel (crash) - Nico[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke Filmpjes Ragbak, ik zet de linken ook wel op de site.

De uitslagen en Foto's staan er inmiddels ook op, er komen nog foto's bij in de loop van de week.

gr Wubbo

De ronde tijden staan er ook op, wat opvalt is dat Peet duidelijk training te kort komt, bij elke heat een pyloncut. Dat moet volgend jaar beter.

Gezien de deelnemerslijst en de verschillende klassen; begrijp ik goed dat je aan Q500 èn EF1 meedoet? Dat de heats dus zo ingedeeld worden dat je niet met twee toestellen tegelijk hoeft te vliegen?

Dank,

Hugo

Hugo, nee dat zit toch net iets anders.

Als wij op Almere vliegen b.v.
Dan vliegen we met 4 klasses: (E)Q500, EF1, Club20 en E2k
Q500 en EF1 vliegen samen,
ook Club 20 en E2k vliegen samen.

Je kan dus b.v. Q500 en E2K vliegen, maar geen Q500 en EF1.
Het is niet anders te organiseren.
Daar naast is het zo, dat als je Q500 vliegt, je bij Club20/E2K wordt geacht als helper te fungeren. We stellen dan eigenlijk dat als je in 2 klasses wil meevliegen, je voor een helper moet zorgen.
Om een race te bemannen zijn een man of 10 tot 15 nodig, dus jouw hulp is gewoon nodig.

Ook op de website is het niet mogelijk om voor 2 klasses in te schrijven die samen vliegen.

gr Wubbo

Even klein knuppeltje in het hoenderhokkie... :onweer: er zijn nu eigenlijk gewoon te veel klasses waardoor er buiten Q500 met 2 takt motoren niet iets anders wezenlijk van de grond komt. Ook de E-Quickies niet. Laten we het daar maar eens tijdens de jaarvergadering over hebben. Als er slechts 4 deelnemers in een bepaalde klasse zijn kun je natuurlijk niet echt van een competitie spreken...
Ik ben voor om een paar klasses te schrappen zodat de resterende meer levensvatbaar zijn.

Hoor ik daar een reaktie?

Peet

Ga je zelf nog E2K vliegen komend jaar.

Het is natuurlijk zo dat er veel clubs zijn helaas waar je met een gewone quikie niet kan vliegen, met een elektrokist wel.

clubs zoals leiden/valkenburg en ook de hlc.

Laatst bewerkt:
Ik snap hem even niet, Wubbo. Als de EQ500 en de EF1 tegelijk vliegen, dan kan ik toch aan beide deelnemen? (Niet in dezelfde groep / tegelijk, uiteraard)? Dan kan ik bij de E2K en club20 als helper fungeren. Alsof ik twee mensen ben, die liever niet tegelijk vliegen?

Hugo

Laatst bewerkt:
Op zich is het wel mogelijk, maar erg onpraktisch.
Je moet in een wedstrijd steeds tegen anderen vliegen en starten van een
andere plek.

Tijdens een heat moet er al voor de volgende heat klaargemaakt worden, om de vaart er een beetje in te houden.

Wubbo

Aha, vandaar. Dan blijf ik even aanrommelen met het EQ500 project, en koop ik (nog) geen Pole Cat. Of stiekem toch, want ik vind het gewoon een schitterende kist!

Hugo

Ga je zelf nog E2K vliegen komend jaar.

Het is natuurlijk zo dat er veel clubs zijn helaas waar je met een gewone quikie niet kan vliegen, met een elektrokist wel.

clubs zoals leiden/valkenburg en ook de hlc.

Ik wil best E2K vliegen, maar eigenlijk wil ik ook club20 vliegen... Tja, daar ga je dan he? De oude klasse (club 20) loopt niet echt meer en dat is echt jammer, maar een evt. nieuwe klasse zijnde E2K of EF1 loopt ook niet echt. En dat is ook jammer. Volgens mij kunnen we dat echt wel beter doen, maar onvermijdelijk moet je dan keuzes gaan maken... en dan word het natuurlijk lastig, maar in het belang van de sport en hobby lijkt het me toch goed om die keuzes te maken.
We zouden natuurlijk ook puur een paar wedstrijden E klasses kunnen vliegen op Valkenburg en bij HLC, misschien is dat ook wel iets om te overwegen. Moet er wel voldoende deelname zijn, maar als je E-Quickie, E2K en EF1 op een hoop veegt moet dat toch ook lukken lijkt me?

Maar wil jij eigenlijk wel dat ik mee doe met E2K? :p
Peet

Ik wil best E2K vliegen, maar eigenlijk wil ik ook club20 vliegen... Tja, daar ga je dan he? De oude klasse (club 20) loopt niet echt meer en dat is echt jammer, maar een evt. nieuwe klasse zijnde E2K of EF1 loopt ook niet echt. En dat is ook jammer. Volgens mij kunnen we dat echt wel beter doen, maar onvermijdelijk moet je dan keuzes gaan maken... en dan word het natuurlijk lastig, maar in het belang van de sport en hobby lijkt het me toch goed om die keuzes te maken.
We zouden natuurlijk ook puur een paar wedstrijden E klasses kunnen vliegen op Valkenburg en bij HLC, misschien is dat ook wel iets om te overwegen. Moet er wel voldoende deelname zijn, maar als je E-Quickie, E2K en EF1 op een hoop veegt moet dat toch ook lukken lijkt me?

Maar wil jij eigenlijk wel dat ik mee doe met E2K? :p
Peet

bouw die club 20 nouw maar af haha;)

Of bouw je club 20 met een e2k setup. Dat ziet er iig beter uit dan zo'n vliegende doodskist!

Back