F3F Eurotour update

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Rick NL, 16 jul 2013.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Afgelopen weekend met Frits Donker-Duyvis en Stefan Bernardy onze tweede F3F Eurotour gevlogen, nu in Cannes/Caussols.
    De condities waren zeker niet goed en ook niet echt representatief voor deze helling.
    De wind was het hele weekend erg onregelmatig met veel thermische invloed naar boven maar ook naar beneden. Daarbij kwam dat door de warme zee en koele lucht veel vocht werd vastgehouden. Vrijdag en Zaterdag moesten de ronden een paar keer afgebroken worden omdat we in de wolken zaten. Dit is één model dat van de Duitser Stefan Ulrich fataal geworden, ook de enige fatale crash van het hele weekend!

    Door de condities waren de tijden heel matig en vooral wisselend. Iedereen had daar last van en uiteindelijk lijkt de uitslag danook recht te doen aan vliegers en materieel.

    De snelste tijd en de enige onder de 40 sec is was 39.8 vlak na Stefan die 40.7 vloog. De zondag zijn er maar 4 vluchten gemaakt van onder de 50 seconden, niet erg snel weer.

    [​IMG]

    Het eindresultaat mag er zijn, vooral voor Stefan en Frits die 9e en 10e werden, ik kwam uit op de 19e plek met nog altijd een respectabele 82.6%
    Bij de prijsuitreiking werd verteld dat we als TUDelft ploeg op de 3e plaats stonden, maar dat was blijkbaar een rekenfout, het werd de 5e nog mooi voor relatieve beginners in dit specifieke werk.

    http://www.f3fcaussols.com/wp-content/uploads/2013/07/2013TEAM.png

    Mijn Pace'en beginnen in vergelijking met de échte 3 meter F3F kisten pas te lopen bij hardere wind, ik ben benieuwd wat ik met een universeler model ga presteren.
    Al met al een geslaagd weekend maar het is wel ver rijden, gelukkig kon ik het combineren met een andere klus en Frits en Stefan met vakantie.

    In het voorlopige Eurotour klassement staan we ook redelijk, Frits en Stefan weer bij elkaar op 31 en 32, ik op 52.
    Mijn eigen doel voor dit jaar is bij de eerste 100 in de eindrangschikking.

    Rick
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda

Deel Deze Pagina