F3F North of England

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Rick NL, 1 jul 2013.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Dit weekend hebben we met 5 piloten en een helper de Eurotour wedstrijd in de Hole of Horcum gevlogen.
    De vliegers zijn Frits Donker-Duyvis, Erik Heijne, Robert Hermans, Stefan Bernardy en ik. Helper Wout Heijne.
    De omgeving én de hellingen daar zijn fantastisch. We vlogen bij Levisham op de west helling.

    We hebben de uitslag nog niet omdat we zondag op tijd terug moesten om de boot te halen. Daar staan natuurlijk ook details die ik niet meer uit mijn hoofd weet. Een update zal danook volgen.

    Zaterdag was er nog weinig wind in de ochtend en na wachten zijn we begonnen met een nulronde om er in te komen, maar vooral omdat de wind nog niet konstant genoeg was voor een echte wedstrijd.
    Daarna voor zover mijn geheugen het toestaat drie ronden gevlogen, waarbij de tijden in ieder geval voor mij steeds beter werden. Grootse tijden zijn er helemaal niet gevlogen die dag, zo tussen de 65 sec en een hele goede rond de 45 sec.

    Zondag waren de condities goed en zijn we redelijk vroeg kunnen starten en hebben we een ronde of 6 gevlogen.
    Nog steeds redelijk wisselende condities waarbij de goede vliegers gemiddeld rond de 40 seconden vlogen, 35 bij heel goede en 45 bij matige condities.
    De beste wedstrijd tijd was 33+ seconden, ik heb een ronde 38,95 sec gevlogen een nieuw nationaal record en een ronde later vloog Erik 38.23 sec en had hij het nieuwe record.

    Er is in het algemeen op deze wedstrijd weinig kapot gegaan, en bij onze ploeg slechts een servo na de landing.
    Wanneer er uitslagen zijn volgt een verder verslag.

    Rick
     
  2. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Hoi Rick,
    Fantastisch dat jullie met vijf deelnemers aan de Eurotour wedstrijd in de Hole of Horcum hebben meegedaan.
    Graag wil ik weten met welke toestellen jullie deze strijd hebben gestreden. ;)
    Ook ben ik nieuwsgierig naar de technische specificaties van de toestellen. :)

    Misschien ook wat foto's?

    Hoe was de sfeer onder de deelnemers?

    Johannes
     
  3. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Een impressie:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Mooi!
     
  5. fireforx309

    fireforx309 Guest

    erg knap!

    ik hou er van om zo'n retedure kisten agressief te zien knallen vlak langs een helling!
    het gevoel te leven... dat is waar het om draait!
     

Deel Deze Pagina