F3K Euro Contest Tour in Arnhem

*snif*

Jurgen, wat is er gebeurd? Helemaal onderaan?
Schade aan je Tantalus?

Ja, zeg dat wel..... behoorlijke schade... :-(
De ballast, die ik provisorisch in mijn romp had geschoven, is m'n Tantalus fataal geworden. Het zat niet goed genoeg vast en kon zo de stuurlijn van mijn stabilo grijpen. Hierdoor werd tijdens een worp door het ballast aan de stuurlijn van mijn stabilo getrokken, waardoor de kist met "full down" in de Duivense klei verdween. Gevolg: romp op twee plaatsen gebroken (achter de vleugel en de voorste 6cm van de neus). Is wel te fixen, maar ik wil er even goed voor gaan zitten. De tweede dag dus met m'n mini gevlogen. Was wel leuk, maar ook moeilijk tegen die grote jongens. Al heb ik ze tijdens taak 13 toch twee mooie belletjes aangegeven :-D

Verder was het een erg leuke wedstrijd. Mijn dank gaat uit naar de jongens van de ALC, die hun uiterste best hebben gedaan om het een geslaagd evenement te laten worden. Het is ze goed gelukt. ALC bedankt!!!

Greetz,
Jurgen

ik heb samen met mijn vader redelijk wat foto's geknipt dit weekend (358 :p)
hier staan ze allemaal:
Picasa Web Albums - lucas.berends - eurotour cont...

deze:
http://picasaweb.google.com/lucas.berends/EurotourContestArnhem2009#5363438300269578114

werkt ook leuk als schermachtergrond op de pc :D

het probleem van de twister is gevonden denk ik. als ik buiten de romp alles aanzet dan werkt alles zonder problemen. in de romp bij een zijwaartse beweging (kabels tegen de romp aan) geeft het weer problemen. ik zag dat er in e kabel naar de vleugel aan een kabel een stukje min draad open lag en aan een andere kabel een punt van een soldering van de plus kabel door de krimpkous kwam. kan dit mogelijk het probleem zijn dat daar kortsluiting wordt gemaakt en dus de ontvanger ermee ophoud? dus dat er dan de kabels tegen elkaar komen of via de romp kortsluiting ontstaat? ik hoop dat mijn verhaal zo een beetje duidelijk is ;)

@ Robert,

Ik denk dat je met je redenering helemaal in de goede richting zit.
Koolstof geleidt erg goed stroom, dus kortsluiting via je romp is heel goed mogelijk. Je hebt maar heel even zo'n kortsluiting nodig om de voedingsspanning van je ontvanger onderuit te halen, waardoor je geen ontvangst meer hebt.
Fijn dat je de echte oorzaak van de storing hebt gevonden. Nu kun je deze met een gerust hart verhelpen en daarna weer vliegen!

@ Bas,
Ik ken het draadje. Soortgelijke oplossing had ik ook in gedachte. De romp ga ik zeker proberen te repareren.

Greetz,
Jurgen

@ Robert,

Ik denk dat je met je redenering helemaal in de goede richting zit.
Koolstof geleidt erg goed stroom, dus kortsluiting via je romp is heel goed mogelijk. Je hebt maar heel even zo'n kortsluiting nodig om de voedingsspanning van je ontvanger onderuit te halen, waardoor je geen ontvangst meer hebt.
Fijn dat je de echte oorzaak van de storing hebt gevonden. Nu kun je deze met een gerust hart verhelpen en daarna weer vliegen!

op dit punt heeft mijn corona synth ontvanger dan ook weer een nadeel.. die heeft altijd twee seconden ofzo nodig om weer op te starten en het kanaal te vinden. lang genoen om een model te verkloten. ik denk dat de romp zo goed al afgeschreven is.

Jurgen,

Die cursus waardoor je Odoorn moest missen heeft zijn vruchten afgeworpen.
PRACHTIGE PLAATJES!!!!!!!!!!

Heb net voor de 3e keer de foto's bekeken en gelet op de werptechnieken. Oei, ik begin weer wat mijn oude techniek te hanteren. Te diep doorhalen. Daar moet ik weer op gaan letten. Met wat vlakker gooien kunnen er weer wat meters bij.

Wat me vooral opviel is geen enkele kromme pook op de foto's :?:

Back