f3k mini merlijn 4 Splitter.

Hey,
ben weer s begonnen met een vol balsa dlg-tje, de Splitter...het is de bedoeling dat ze wordt ingezet op de wedstrjd in Swalmen, dus dit wordt een snelle bouw. Reeds 5 uurtjes aan gewerkt, nu servo's ed. Als er nog tijd is ook nog even mooi airbrushen......

De bedoeling is vooral hoog gooien, vandaar het dunne vleugeltje en naturlijk ook de naam:rolleyes:.
De staartboom is nog van het vuurvogeltje, deze heeft 2 crashes overleefd, dus bewezen sterk:D;):rolleyes:.....
De vorm van de vleugel, ja ook over nagedacht... of k daar goed aan heb gedaan weet k niet, maar mijn gedachte is om door deze vorm de weerstand die de romp en vleugel op dat punt maken, zo minder te maken...We zullen zien in Swalmen wat ze gaat doen.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
vliegt het niet, dan crashed het wel... maar het ziet er allessinds knap uit...
(vergeet de staartboom niet even grondig na te kijken op scheurtjes die je zo niet ziet..) het kan fataal zijn in het gooien, neem het van mij aan.
bij de laatste crash kan altijd wel een scheur ontstaan die je over het oog ziet.

ik hoop een filmpje te zien verschijnen van de maiden, of in swalmen.

Geinig, hopelijk heb je 'm af voor Swalmen!
Deze gein houdt me goed wakker in iedergeval;). Inmiddels staartvlakken, boom, vleugel en 2 servo's aan elkaar gelijmd. Het lijkt dus eindelijk op een vliegtuig..dat gepiel met de servo's op de goede plek krijgen, houdt me iedere keer weer op om een beetje op te schieten. Toch maar's iets universeels op bedenken:rolleyes:Mooi servobordje ofzo..uitwisselbaar met ander modellen:confused:hmmm, beter een ander keertje en n ander draadje;)..
Foto's van de vorderingen komen binnenkort,groeten:cool:

@rvanree, uiteraard is ie af voor Swalmen.Garantie van de zaak, meschien dat de lijm nog wel aan het drogen is op de heenreis. Geen punt, uit ervaring weet ik dat als je de verwarming op z'n hoogst zet en je het te drogen deel bij de voorruit neerlegt, ongeveer 80 km moet rijden voordat de lijm hard is........Swalmen is ongeveer 120 km. dus tijd zat...:D;)

deel van de hobby, een deel dat trouwens meer voldoening kan geven wanneer een EIGEN ontwerp vliegt :)

Nog even de draden inbinden en dan kan het neusje eroverheen!
Things to do;
1.werpstift
2.rompje dichtbouwen en schuren
3.indien mogelijk, ballastruimte.
4.airbrushen.
5.invliegen/afstellen.
6.Wedstrijd Swalmen geen laatste worden...
full

#6.Wedstrijd Swalmen geen laatste worden...

Laatste wordt ik:rolleyes::D:mrgreen: tenzij............
Domi maak je geen zorgen, de ''splitter'' heeft nog geen meter gevlogen, met een beetje geluk kan ik de maiden voor de wedstrijd doen, maar tijdens de wedstrijd behoort ook tot de mogelijkheden....Op het moment is ze vliegwaardig, ik moet alleen nog wat verf erover kwatsen en then she's good to go!
Begin me wel wat zorgen te maken of het vleugeltje sterk genoeg is, meschien komt er nog een rovinkje hier en daar, we zullen het zien na de maiden...Hopen dat ie het een beetje doet, anders wordt het geen mini-wedstrijd voor mij ,helaas. Vooralsnog ga ik er van uit dat ik gewoon met de splitter mee doe, maar ik dek me wel n beetje in voor het geval dat.....;)
Hier een foto van de Splitter tot nu toe;
full

Hallo Vincent,
Ziet er goed uit, je heb wel een zwak voor libellen geloof ik;) Ja hopelijk vliegt tie goed. Ik vind het al een prestatie dat je op een paar dagen tijd een dlgtje in eigen ontwerp in elkaar zet:worship: Tot zondag!

Hallo Vincent,
Ziet er goed uit, je heb wel een zwak voor libellen geloof ik;) Ja hopelijk vliegt tie goed. Ik vind het al een prestatie dat je op een paar dagen tijd een dlgtje in eigen ontwerp in elkaar zet:worship: Tot zondag!
Tja...pa liet me vroeger altijd mijn chuckies zelf bouwen, ik denk serieus dat ik er toen wel 100 heb gebouwd, want de een na de ander ging eraan...;)wellicht dat mijn voorkeur tot nu toe daarom naar balsa gaat en dat het wat vlotter kan.....:rolleyes:Nu eerst maar eens kijen of ie ook echt vliegt, voordat ik verder ga met opscheppen...Wish me luck, de maiden gaat zo gemaakt worden:cool:
Tot Swalmen!

De maiden is gemaakt en goed gegaan!Het ding vliegt wel aardig, reageert mooi op de uitslagen enzo...tot nu toe blijkt de vleugel sterk genoeg, maar met meer wind en ballast zal dr wel n kraakje te horen zijn.......
Het filmpje komt zo,ff uploaden.

Vandaag weer even verder met invliegen/afstellen..Ben tot nu toe heel tevreden met de vliegeigenschappen, vooral tegen de wind in terugkomen doet ze goed!Ik hoop vandaag een leuk belletje te pakken, want gisteravond was de thermiek nihil..Kijken hoe ze het daarin doet....
Het airbrushen zal daarom deze keer wat minder spectaculair zijn, wit met hier en daar een rode bies. Strak en clean.Foto volgt..

Back