F3K site even in problemen

Gisteravond nog even de site geupdate en opgeslagen op de externe harde schijf. Vandaag een nieuwe aanmelding en was dus van plan de site weer aan te passen.
Helaas, de externe schijf is overleden. Een continu gepiep en verder komt hij niet. Geen paniek want had ik niet op diverse plaatsen een backup gemaakt? USB stick en op de lokale schijf en op de server??
Yep, overal een backup helaas is de nieuwste wel alweer een paar maand oud :cry: en de maandelijkse backup heb ik waarschijnlijk op dezelfde disk gezet die nu overleden is. Ik weet het, stom stom stom.

Kortom, voor mij ontzettend veel werk om alles zo goed en kwaad mogelijk te herstellen en voor jullie mondjesmaat of helemaal geen updates de komende tijd.

Pffffffffffffffff..................:puppydogeyes:

Als er geen garantie meer opzit misschien eens een keer hard mee op de tafel slaan, mocht dit niet helpen misschien eens een ferm schouder klopje geven...
(ik had ergens gelezen dat vast zittende schrijfkoppen zo nog los kunnen schieten(kleine kans maargoed))
Kapot is hij toch al en data recoveren kost een vermogen...

Maar hoezo heb je een backup nodig om data te updaten?
Ik zie dat je html gebruikt, je kan toch simpel met een ftp programma het nieuwste bestand van de server downloaden, aanpassen, en weer uploaden?

De site is gemaakt met WebCreatorPro 4 van Mindscape. De site wordt opgeslagen in een project met extensie *.wcl (webcreatorlanguage??)
Tijdens het uploaden converteerd hij het naar "bruikbare" code. Dat staat allemaal nog op de server. Echter wil ik de site aanpassen dan moet ik het project openen en die is dus weg. Het converteren is éénrichtings verkeer en kan dus niet andersom.
Ach, het houd je van de straat. Inmiddels is de deelnemerslijst alweer vernieuwd en op de server geplaatst. De eerste buitenlandse deelnemer heeft zich aangemeld voor Malden.
Welkom Henk !

De site is gemaakt met WebCreatorPro 4 van Mindscape. De site wordt opgeslagen in een project met extensie *.wcl (webcreatorlanguage??)
Tijdens het uploaden converteerd hij het naar "bruikbare" code. Dat staat allemaal nog op de server. Echter wil ik de site aanpassen dan moet ik het project openen en die is dus weg. Het converteren is éénrichtings verkeer en kan dus niet andersom.
Ach, het houd je van de straat. Inmiddels is de deelnemerslijst alweer vernieuwd en op de server geplaatst. De eerste buitenlandse deelnemer heeft zich aangemeld voor Malden.
Welkom Henk !
Tijd om je eens te gaan verdiepen in html?
Voor het updaten heb je alleen de basis nodig en een beetje logisch verstand...
Basis is hier: HTML Cursus: Een basis html bestand maken: <HTML>, <TITLE>, <HEAD> en <BODY> tags

Met logisch verstand bedoel ik bijvoorbeeld dit:
Als je dit hebt en je wilt "nieuw nieuws item" toevoegen:
<tag>nieuws item</tag>
<tag>oudnieuws item</tag>
<tag>heeeel oudnieuws item</tag>
Dan maak je er dit van:
<tag>nieuw nieuws item</tag>
<tag>nieuws item</tag>
<tag>oudnieuws item</tag>
<tag>heeeel oudnieuws item</tag>

Ik vind het gebruik van "websitecreator" altijd gevaarlijk...
Vaak gebruiken ze allemaal hun eigen bestandsextentie en als het bedrijf failliet gaat en er geen updates etc meer komen kan je alles weer opnieuw gaan maken in een andere webcreator...

Met een beetje inzet en een beetje vrije tijd leer je jezelf zo html aan....
Trouwens, waarom heb je in het begin niet gekozen voor een opensource cms systeem?

Een paar jaar geleden heb ik aan de wieg gestaan van F3K in Nederland. Om deze tak van modelvliegen te promoten moest er natuurlijk een site komen. Ik ben er toen met 0,0 verstand van site's maken mee aan de slag gegaan. Eerst Frontpage maar dat had toch wel erg veel beperkingen. Daarna Dreamweaver geprobeerd onder de knie te krijgen. Dat lukte me niet echt en ik was snel de draad kwijt. Per toeval kwam ik Webcreator tegen. Daarmee kon ik zonder veel ervaring toch redelijk snel een goed uitziende site toveren.
Waarom verdiep je je niet in HTML. Omdat ik daar helemaal geen zin in heb. Het interesseert me geen bal en waar ik me niet voor interesseer krijg ik niet in mijn grijze massa. Was vroeger op school ook al zo :)
De kreet "opensource cms" zegt me helemaal niets om even aan te geven hoeveel verstand ik ervan heb.
Ik ben een knutselaar in hart en nieren maar niet met computers. Klinkt gek uit de mond van iemand die op een heel groot datacenter werkt.

De site is in drie jaar tijd behoorlijk gegroeid en als iemand het wel leuk vind om ermee aan de slag te gaan draag ik het graag over. Bied je niet te snel aan want er zit een pens vol werk in.

Maar wat je begint maak je af en daar hou ik me aan. Het doet me veel plezier te zien dat het aantal bezoekers nog steeds toeneemt en de site heeft er toe bijgedragen dat het F3K vliegen is wat het nu is.

HTML leren..... het moet wel leuk blijven!! :sleepy:

Laatst bewerkt:
Misschien dat Theo vliegen en bouwen toch leuker vindt dan Websites bouwen.
Maar misschien helpt het volgende:

<tag>HTML leren</tag>
<tag>weinig vliegen</tag>
<tag>soms thermiek vinden</tag>

En dan maak je er dit van:

<tag>geen HTML leren</tag>
<tag>veel vliegen</tag>
<tag>vaker thermiek vinden</tag>

Ik vind wizzkids van 14 altijd gevaarlijk.:mrgreen::mrgreen: Vooral als ze leren vliegen

Loet

Voor het updaten heb je alleen de basis nodig en een beetje logisch verstand...
Nou.... als je de broncode van de F3K site bekijkt is het niet zo eenvoudig. Er zit een flinke puist Javascript in. Daar kom je met alleen logisch nadenken niet zo maar uit, dan zou de hele site opnieuw gebouwd moeten worden.

Ik onderhoud de Kalender. Dat is het enige echte html deel van de site, een beetje een buitenbeentje. Op die manier kan ik wel de contest-tour kalender en een Google map invoegen.

Achteraf was een opensource-cms wel handig geweest. Maar om dat werkend te krijgen, in een mooie huisstijl heb je ook niet 1-2-3 voor elkaar.
Daarmee zou je wel het onderhoud van de site over meer mensen kunnen verdelen. Dat lijkt mij een ideale situatie en dat zou Theo ook wat tijd schelen. Misschien een mogelijkheid?

De website van onze vereniging de RMVV in Vlaardingen is net overgezet naar Joomla. Anton bedankt:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Tjonge, makkelijker kan je het niet maken.
Gewoon inloggen en wysiwys de handel aanpassen en toevoegen.
En ja je kan dan heel gemakkelijk onderhoud verdelen.
Volgens mij kan je zelfs delen vrijgeven aan een gebruiker.

Frans

Als ik eventueel een rol kan spelen bij de hosting van geheel hoor ik het wel, wil het graag kostenloos voor jullie doen. Ook backuppen behoort dan tot de mogelijkheden.

Robert

Frans,

Klinkt super. Vooral dat je delen vrij kan geven. Dan zou je de taken inderdaad wat kunenn verdelen.

Robert
Het woordje "kostenloos" klinkt goed :)

Misschien heeft het wel zo moeten zijn. Ik zal de mogelijkheden onderzoeken en ondertussen zorgen dat de meest belangrijge pagina's geupdate blijven.

Theo, als je hulp nodig hebt, ik ben jaren programmeur geweest (onder andere de websites van de politie, Wehkamp, ANWB etc zijn van mijn hand)

Dus ookal kun je niets terughalen naar je huidige bestandsformaat, je site is nog volledig. Die pas ik zonder problemen even voor je aan. Sterker nog, als er dingen zijn die regelmatig updates nodig hebben kan ik wel een menu voor je maken waardoor je dat in een halve minuut kunt, rechtstreeks online, zonder software..

Laat maar even horen, het is een heel kleine moeite :)

Back