F3K Wedstrijd in Duisburg

Hier een Uitnodiging aan alle voor een F3k Wedstrijd in Duisburg(D 70km van Arnhem).
Op zondag 13 mei word in Duisburg een F3K wedstrijd georganiseert,
iedereen met een geldige verzekering mag meevliegen.
meer info's onder http://www.fmc-walsum.de
Aanmelding worden aangenomen tot en met 12.05.07.

CU in Duisburg Henk

henkp zei:
Hier een Uitnodiging aan alle voor een F3k Wedstrijd in Duisburg(D 70km van Arnhem).
Op zondag 13 mei word in Duisburg een F3K wedstrijd georganiseert,
iedereen met een geldige verzekering mag meevliegen.
meer info's onder http://www.fmc-walsum.de
Aanmelding worden aangenomen tot en met 12.05.07.

CU in Duisburg Henk

Ik doe mee, heb me aangemeld. Misschien wil er iemand meerijden met mij.

Hi Loet,

Bij enigzins vliegbaar weer ben ik er ook !

Henk had tot nu toe pas 7 officiele aanmeldingen maar ik heb zo het vermoeden dat het erg intererssant gaat worden met zeer zeker twee duitse toppiloten die er zullen zijn. Henrik Vogler en Achim Streit (Aspirine versus Kisal)
Alleen dat al maakt het de moeite waard naar Duisburg te gaan; ik zit immers nog altijd in de leerfase en dat zijn dat het soort mensen waar veel van op te steken is !

Arno

arno888 zei:
Hi Loet,

Bij enigzins vliegbaar weer ben ik er ook !

Henk had tot nu toe pas 7 officiele aanmeldingen maar ik heb zo het vermoeden dat het erg intererssant gaat worden met zeer zeker twee duitse toppiloten die er zullen zijn. Henrik Vogler en Achim Streit (Aspirine versus Kisal)
Alleen dat al maakt het de moeite waard naar Duisburg te gaan; ik zit immers nog altijd in de leerfase en dat zijn dat het soort mensen waar veel van op te steken is !

Arno

Het leek me aardig mijn eerste wedstrijd in het buitenland te vliegen. En Henk heeft me verzekerd dat ik geen laatste ga worden. Wat wil je nog meer??

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar ben wel benieuwd hoe het de Nederlanders daar vergaan is 8)

Oww man al twee weken niet gevlogen. Ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen :hammer:

In totaal waren er 12 Deelnemers waarvan 3 Nederlanders wedstrijd ging goed met 1 onderbreeking vanwege regen.
Hier de Uitslag.
Platz Name: Vorname:
1 Vogler Henrik
2 Streit Achim
3 Pietersma Henk Ned.
4 Hacken Arno Ned.
5 Hannen Julian
6 Schweigler Joachim
7 Wakkerman Loet Ned.
8 Klapdor Bernhard
9 Piachotta Joachim
10 Yilderin David
11 Falk Torsten
12 Decker Andreas
Zoals beloofd is loet niet laatste geworden, loet heeft een hele goede 7. plaats gehaalt Gefeliciteert met je eerste F3K resultaat.
Gedetaileerde Scores staan bij ons op de website http://www.fmc-walsum.de

CU Henk

arnold 2 zei:
henk arno en loet :worship:

geweldig gedaan gefelicteerd met jullie plaatsen

groeten arnold

Arnold, dank je wel. Met de plaats (7 van 12) was ik minder tevreden maar ik ging van huis om minstens 70% van de winnaar te halen en dat is gelukt. Henk Pietersma haalde 94.96, Arno 92,78 en ik 83.25%. Helle (mijn vrouw) ging uit van 70% en anders had ik in de toekomst meer moeten trainen van haar maar dat is nu niet meer nodig, gelukkig maar :D

Nu een stukje dat ik aan Theo heb gemaild:

Duisburg was erg leuk, veel geleerd en heb buiten het feit dat ik tevreden was over mezelf, was ik ook over dingen ontevreden van mezelf.
Denk aan: vergeten je zender uit te zetten na een taak en hem pas 1.5 uur later weer pakken en ontdekken dat de accu bijna leeg is. Iedereen had een unieke frequentie dus geen zenderinname.
Of, proberen een nieuwe zenderaccu er in te zetten en te ontdekken dat het gewoon niet lukt. Moet ik nog even checken voor Odoorn.
Of, luisteren naar je helper (die je niet kent) en ontdekken dat hij je verkeerd geïnformeerd heeft over die taak. Toch mijn eigen schuld want dan had ik me maar moeten verdiepen in de materie. Scheelde me zo'n 40 seconden in die taak en bij narekenen had ik maar 25 seconden nodig gehad om een 1000-er te halen.
Of ontdekken dat vlak voor de taak je zenderaccu zomaar uit je zender valt, dus aftapen die handel.
Of luisteren naar je helper die zegt dat je naar rechts moet voor thermiek en ontdekken dat er niets zit, allemaal mijn eigen fouten.
En zo ging het maar door. En maar goed ook. Ik ben beginner dus mag ik nog beginnersfouten maken maar in Odoorn mag dit niet meer gebeuren.

En ondanks 40 jaar wedstrijdervaring was ik weer eens echt nerveus (bij combat al jaren niet meer) en daarom verprutste ik een aantal vluchten uit de eerste taak (slechte worpen). En de avond ervoor te laat naar bed ivm vrienden die ons bezochten en bleven slapen en drank. Te vroeg op, ik was al doodmoe toen ik in Duisburg aankwam.

Dit schreef ik aan Theo. Sommige taken heb ik er beter afgebracht dan andere maar zo dus ook 2 taken onder mijn kunnen.

Hopen dat het zondag doorgaat en anders als een speer naar ons vakantieadres in Denemarken aan de westkust met een huisje in de duinen.

Clubhuis, alles keurig verzorgd, mooie omgeving en een prachtig groot veld

Blaster 2 met een stabilo van 7 gram en kielvlak van 6 gram

Bonsai, 600 mm spanwijdte en ik dacht 40 euro als bouwpakket. Erg mooi gemaakt.

Veel bewolking en veel thermiek

Hallo,

Zoals Loet reeds schreef een erg leuke wedstrijd. Een mooi veld, leuke clubkeet en een prima organisatie. s'Middags ging zelfs de barbecue aan en kon je er voor kostprijs een lekker hapje eten (en drinken :wink: )

De deelname viel kwa kwantiteit een beetje tegen (te wijten aan de niet al te positieve weers situatie) maar was kwalitatief erg goed ! Met Hendrik Vogel (vliegt Aspirine en smijt aso-hoog) en Achim Streit (vliegt Kisal en smijt gewoon hoog) waren 2 cracks uit de Contest Tour top-10 aan de start ! Niet verwonderlijk dat deze mannen ook 1 en 2 eindigden..........

De weersomstandigheden wisselden nogal, met thermische perioden en echt dode perioden. Het was in elk geval bemoedigend om te zien dat ook Hendrik en Achim beiden de handen vol hadden aan deze omstandigheden maar uiteindelijk is er toch net dat beetje verschil........................... alhoewel, de kloof is alweer een stukje kleiner geworden! Ik slaagde er zelfs in om Hendrik in de "all-up last-down" taak te kloppen en ook Achim heb ik een keer weten te verslaan (laatste en één na laatste vlucht). hoi hoi

De prijsuitreiking was typisch duits en Henk en kornuiten waren er in geslaagd de nodige sponsors te vinden zodat niemand met lege handen naar huis hoefde.

Een prima wedstrijd dus, al met al, en aan Henk en zijn clubmaats; bedankt voor het geleverde werk!!
Zonder meer een aanrader voor de volgende keer en dan hopelijk met nog meer nederlandse deelname

Arno

Back