f3k wedstrijd Losser, 2 april 2022

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 11 mrt 2022.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Na een geslaagde aftrap van het seizoen 2022 in Malden, staat nu de wedstrijd in Losser op de agenda. Dit zal zijn op zaterdag 2 April 2022. Daar worden we welkom geheten door de modelvliegclub van Losser.
    Ook daar weer, zoals ieder jaar, succes verzekerd voor een leuke wedstrijd!
    Ook zullen er door KST digital servo en aviationtoys.nl weer servo's worden verloot, een winnaar wordt random gekozen onder de aanwezige piloten!
    Komt allen, om helemaal los te gaan in Losser! Hieronder details van deze wedstrijd en de locatie.
    Adres van het veld:
    Kruispunt: Mensmanweg & Strengeveldweg 7588 PG Beuningen (OV).
    Aanvangstijdstip en tijdsschema (onder voorbehoud):
    09:00 Veld klaarmaken en invliegen (gezamenlijk)
    09:30 Briefing
    10:00 Start wedstrijd
    16:00 Laatste taak
    • Het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt.
    • Er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
    • Inschrijven kan hieronder tot donderdagavond 31 mmart 2022.
    • Het inschrijfgeld dient vooraf middels het toegestuurde betaalverzoek voldaan te worden.
    • Als de wedstrijd niet doorgaat dan wordt dit op de vrijdagavond voor de wedstrijd op de F3K site en op Modelbouwforum bekend gemaakt.
    De wedstrijd wordt afgelast indien:
    Er minder dan 8 deelnemers zijn ingeschreven op het moment van het sluiten van de inschrijving.
    Als er op de wedstrijddag minder dan 8 deelnemers aanwezig zijn.
    In dat geval kunnen we met de overgebleven deelnemers een vriendschappelijke ‘all up’ houden.
    Indien de weersverwachting conform reglement te slecht zijn.
    Inschrijven kan hier; https://f3k.nl/f3k-losser-2april-2022/
    logo.JPG 274463119_650849079505922_5978079451088663604_n.jpg
     
  2. beertema

    beertema

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    87
    Locatie:
    singapore
    Zo de inschrijving is gedaan, nou hopen dat mijn schip zodanig is vertraagd is dat ik dat weekend nog vrij ben.

    de vliegtuigen zijn ingepakt, spannend voor de eerste keer met deze koffer het vliegtuig in, hiervoor had ik een grote houten kist, maar die is te zwaar.

    Nu bezig uit te zoeken wat ik allemaal nog meer mee moet, ik kan niet al te veel meenemen. moet ook mijn werkspullen nog mee.
    lader+accu, vermoed niet dat er 220 aanwezig is op het veld.

    ik ben aan het kijken hoe ik eventueel op het veld kan komen, lijkt erop dat dit alleen met de auto kan?
    het is nog even kijken waar ik vandaan kom, of groningen of rotterdam.
    vanuit groningen zou ik wel een auto van mijn ouders kunnen lenen.
    vanuit rotterdam zal het openbaar vervoer worden, of een auto huren voor een dag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Erik, laat t ff weten als je uit Rotterdam komt, wellicht kan iemand je oppikken van het dichtstbijzijnde station.
     
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    2 weken voor de wedstrijd al 5 inschrijvingen, dat beloofd nog wat. Verheugd te zien dat er onbekende namen bij staan, uiteraard houden we rekening met nieuwkomers; als groep proberen we jullie zo goed mogelijk te ondersteunen in de verschillende f3k dingen, taken, timen etc. Duimen draaien voor een mooi weertje!
     
  5. beertema

    beertema

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    87
    Locatie:
    singapore
    Ben mijn spullen aan het verzamelen voor 2 april,

    Heb gelukkig een accu lader meegenomen met voedings accu. Met deze temperaturen loop ik veel eerder tegen een lege vlieg accu aan dan ik gewend ben.

    Is een stopwatch/schrijfpad nodig? Of zijn deze beschikbaar tijdens de dag zelf?

    Zijn er nog andere dingen die aangeraden kunnen worden om mee te nemen?


    Vervoer heb ik inmiddels een oplossing voor. Nu nog even met mijn baas kortsluiten dat ik 2 april nog vrij ben.
     
  6. BastiaanD

    BastiaanD

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Overasselt
    Hoi,

    Stopwatches zijn op de wedstrijddag beschikbaar, we gebruiken hiervoor de F3k timers/ pandora's.
    Schrijfpad is in principe niet nodig maar het kan handig zijn om een bordje te hebben waar je je score briefje op klemt.

    Qua spullen:
    Gewoon de normale vliegspullen, kist, zender, ballast, tape, accu, reparatiemateriaal, lader.
    Stoeltje kan handig zijn om die mee te nemen anders is er altijd wel iets te regelen.

    Volgende topic kan ook interessant zijn:
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/beginnen-met-f3k-wedstrijdvliegen.263563/
     
  7. Denf3k

    Denf3k

    Lid geworden:
    29 aug 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Arnhem
    Geweldig, vanuit Singapore, de moeite nemen om hier te vliegen! Ik hoop dat zaterdag door kan gaan, er is slecht weer op komst. Voor zaterdag, wel koud maar nog een goede voorspelling.
    Bedankt voor de reacties en de aangeboden hulp. Bastiaan, weet jij of er iets van een clubhuis is? Anders wil ik nog adviseren om zelf eten en drinken mee te nemen.
    Hopelijk tot zaterdag allemaal, via dit draadje en de f3k site houden we jullie op de hoogte of de wedstrijd doorgaat.
    Dennis
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  8. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Goed nieuws van onze weerman; Het weer voor zaterdag is prima. Erg fris, van 0 naar 7 max. Wind 5-6 m/s, wat vlagerig. Het oosten zou het beste moeten zijn met meer zon. Geen enkel obstakel om te vliegen[​IMG]

    De wedstrijd gaat dus door! Inschrijven kan nog tot vrijdag 1 april, na 19.30 zijn nieuwe inschrijvingen helaas niet meer mogelijk, schrijf dus nog gauw ff in;https://f3k.nl/f3k-losser-2april-20...Rx_XdWxz2fgPT1V-o3OJLDeT9cRIr8nUgCx_Kv_EXSXHM

    Beetje frisjes, groot contrast met voorgaande lente dagen, we laten ons niet kennen en maken er een leuke dag van, tot zaterdag!
     
  9. beertema

    beertema

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    87
    Locatie:
    singapore
    Mooi! Ik heb er zin aan!

    Vervoer is geregeld, tot in losser!
     
  10. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Hij zit in de boeken, NK wedstrijd nummer 2 voor de f3k klasse!
    Ondanks de frisse wind stonden we met 8 gemotiveerde piloten te kleumen om te beginnen. Het mocht de pret niet drukken , veel leuke thermiek bellen in allerlei variaties met bijbehorende sink gebieden.....
    Voor onze nieuwe wedstrijdleider Dennis Ebbink complimenten voor de voorbereiding en vooral de mooie tent voor f3k Nederland!
    Namens de club uit Losser waren er gedurende de dag bezoeken van Karel van Baalen, Brian van der Gouw en Norbert die ondanks het gure windje de moeite namen. Norbert was toch wel de echte bikkel door er bijna de gehele dag bij te zijn geweest!
    Namens f3k Nederland bedankt voor jullie gastvrijheid en voor het verzorgen van de bekers!
    Rest ons nog om KST Team Glider pilot Bastiaan Duijghuisen te bedanken voor het delen van zijn sponsoring door KST. Maar liefst 4 KST x06 servo's zijn verloot, gelukkige winnaars zijn Erik R. en Dennis Ebbink, heren, Namens KST, f3k Nederland en Bastiaan veel plezier ervan!
    Felicitaties aan Jorn Beerendonk voor de 3e plek en aan Jaap Hogeboom voor een welverdiende 2e plek.
    Op naar de volgende wedstrijd, die is overigens al vlot; 23 April te Elburg. Hier komt nog een aparte aankondiging van met link om je in te schrijven, stay tuned.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    jaap27 vindt dit leuk.
  11. beertema

    beertema

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    87
    Locatie:
    singapore
    Zo het is alweer een week na de wedstijd in Losser,
    Bedankt voor het warme welkom die dag.
    Helaas was het weer niet zo warm. veel wind. maar wel droog gelukkig.
    in de ochtend scheen het zonnetje nog aardig en ging het vliegen goed. deed nog leuk mee met de puntjes ook, boven verwachting. het begint te klikken met mijn vortex4.
    Na het middag eten schoven er wat wolken voor de zon en waren we weer terug in de ijstijd.
    Daar was ik niet meer aan gewend na 10 jaar in de tropen. het werpen ging stroef en de hoogte was er niet meer. die rondes liepen dus niet lekker. alhoewel er nog een memorable vlucht was tijdens de 2x 4:00min, de 4 min volgevlogen zonder een belletje te draaien. dat was mooi om mee te maken, bedankt Jorn Beerendonk voor het timen die ronde.
    goed om eens een andere wedstrijd structuur mee te maken,
    wel een beetje onwennig om deze keer glider score te gebruiken. maar voor het invoeren is het makkelijk.

    maar al met al een super leuke dag gehad! iedereen bedankt voor de gezelligheid die dag en dat ik mee mocht vliegen, en hopelijk komt het in de toekomst nog een keer uit om mee te kunnen doen.

    En voor iedereen die zich afvroeg waarom ik vanuit singapore naar nederland kwam, het schip ligt inmiddels in rotterdam.

    WhatsApp Image 2022-04-09 at 19.33.50.jpeg
     
    jorn, Justus en specialpainter.nl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina