F3K wedstrijd Malden, 20 februari 2016

Op zaterdag 20 februari staat de eerste wedstrijd van het F3K-seizoen 2016 gepland! Dit wordt alweer de achtste keer dat de Nijmeegse Luchtvaart Club (NLC) ons ontvangt op het zweefvliegveld van de NIJAC, het Maldens Vlak. Dus handschoenen aan en vliegen maar!

Meer informatie over deze wedstrijd vind je hier.

Nog even wat kanttekeningen bij deze wedstrijd:
Het veld schijnt bijzonder nat te zijn, ik krijg nog uitsluitsel deze week of het veld te gebruiken is.
De weersvoorspelling lijkt ook nog niet geweldig, maar dat kan nog alle kanten op weet ik uit ervaring. Keep your fingers crossed!

De wind bij die ene harde wind wedstrijd in Dokkum was destijds 14 knopen. Met de verwachting van dit weekend was dat een kalm briesje.

Quote:Voor als nog is de verwachting dat het typisch Dokkums weer wordt.

Vorig jaar Super mooi weer in Dokkum of niet soms ,de Ooievaars stegen boven het NK DLG veld uit naar wel 750m. (mogen en kunnen zij)
En het jaar daarvoor ook Super mooi vliegweer , ook het weekend na de Uitstel , het mooiste vliegweer van het hele jaar.
Gewoon een goede weerman is heel belangrijk.
Oh ja wanneer is dit jaar het NK DLG in Dokkum ?
Met vriendelijke groet xat.

2016-02-18 10_21_19-Inschrijftool F3K.nl - Internet Explorer.png

Helaas dit jaar geen wedstrijd in Dokkum.
Heel misschien op een reservedatum, want als je zo naar de verwachting voor zaterdag kijkt....
Maar je weet nooit.
2016-02-18 10_34_04-Wind-, golven & weerspl.png

En, hoe vliegt de Synergy2? Hoop dat die engisinds makkelijk en vergevend te vliegen is. Volgende vleugel word ook een S2 voor mij.

Hallo allemaal,
Helaas zijn de weersomstandigheden niet geschikt om een wedstrijd te vliegen. In de ochtend is het nog enigzins droog (motregen) en daarna gaat het echt regenen. Ondertussen liggen de windsnelheden de gehele dag op of boven het limiet.

In overleg met de organisator hebben we besloten om de wedstijd af te gelasten.

Met vriendelijke groet,
Jorn Beerendonk

Back