Wel, terug van een weekend met ups en downs. De katana heeft het gelukkig goed overleeft (wellicht een probleem met de zender). Zelf had ik nog niet met de nieuwe DA gevlogen en dus ook niet meer met de yak, het was van 13 April geleden. Nieuw CG etc dus terug even wennen. Eerst 2 korte vluchten gemaakt van 5min om de motor niet te warm te laten lopen, dan deed Geoffrey ongeveer 5min met de yak om hem even te proberen. Ik nam over en probeerde wat snaps met andere inputs om hem pefect te krijgen. Maar opeens had ik geen rudder controle meer, bleek later dat alle tandjes van de rudderarm over waren. Ok zalig weer maar dus geen vliegtuigen meer.
Vandaag de katana een nieuw landingsgestel en mijn yak nu een goede SWB op de rudder en zo konden we beiden toch aan de start. Natuurlijk niet ideaal. Met een wind van ongeveer 5 beaufort was het helemaal compleet

Verder was het goed weer en is er enkel een bui geweest van ongeveer 10minuten, daarna ging alles terug door. In alle 3 de klassen was er goede (close) competitie wat het natuurlijk allemaal wat leuker maakt.
Van de yak ben ik alvast super tevreden, nog wat afstelwerk en dan komt het helemaal goed! Alvast een mooie start voor het nieuwe seizoen.
Zeker ook een bedank aan de ontvangende club -> pampa model fighters! Alles was super in orde.
De volledige uitslag:
Inter:
1.Bert Delaere
2.Kurt Rombauts
3.Brice Jaquemin
4.Kevin Daniels
5.Geoffrey Michiels
Zoals Gert al poste
Nationaal:
1.Jens van Dorpe 100%
2.Gert Jacobs 97.7998%
3.Peter Vanlanduyt 93.1066%
4.Peter Charlton 91.8450%
Novice:
1.Kurt Van Kiel
2.Marc Bruyninkx
3.Marc Van Opstal
De eerste foto's op de site van de Pampa's!
PMF Foto album - F3M wedstrijd 2008