f3p 2006 2007

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door raymon, 7 jul 2006.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    of je gaat juist meer af omdat je laatste word±D
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    :oops: :roll:
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    raymon, afgaan doet niemand op wedstrijden. Of je nu eerste of laatste wordt in je groep je bent deelnemer. OK, winnen is leuk, maar deelnemen moet ook gewoon leuk zijn.
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik weet het
    zo ga ik ook heen
    ik maakte ook maar een grapje:$
     
  5. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Wow, even weg en behoorlijk wat reactie in dit draadje. Leuk om te merken dat er weer flink plannen zijn om mee te doen met het NK-F3P.

    Er is een kleine discussie op de achtergrond ivm het B-programma.

    Als je naar de figuren kijkt is de one-roll-one-circle er eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt. Dit figuur is wel degelijk te vliegen maar we willen niet dat het B-programma mensen hun modellen gaat kosten als er onder de spanning van de wedstrijd onverhoopt een stuurfout gemaakt wordt. Tevens kan dit figuur heel erg de wedstrijd beslissen.

    Als je alle figuren van het B programma netjes vliegt, en net die one-roll-one-circle niet goed in je vingers hebt, dan kom je nog niet bovendrijven. Je kan dan dus net zo goed de one-roll-one-circle als eerste figuur vliegen, krijg je daar goed punten voor, dan vlieg je verder, lukt ie niet, kan je net zo goed meteen landen.
    (OK, beetje overdreven beschreven, maar het komt er wel op neer)

    Bij deze dus de vraag aan de potentielle B-vliegers:

    - willen jullie de one-roll-one-circle erin houden, met eventueel risico op schade en grote invloed op de score (Ja/Nee)

    Als de stemming Nee is,dan zullen we een leuk ander figuur kiezen, wat ook zijn uitdaging heeft.

    Suc6
    Winfried
     
  6. Koen

    Koen Guest

    Winfired,

    Ik heb toch een lichte voorkeur om de one-roll-one-circle te schrappen (en dan bijvoorbeeld de square loop, trangular loop, knife-edge pass of slow roll er voor in de plaats)

    Dus ik stem Nee :wink:

    Mvg,

    Koen
     
  7. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hallo Winfried,

    Bij deze wil ik even aangeven dat ik WEL graag de one-rol-one-cirkel in het programma zie.
    Reden hiervoor is dat ik denk dat het zo een mooie middenstap is tussen het A en C programma.
    De kans dat er kisten zullen gaan sneuvelen acht ik niet zo groot omdat dit ook net zo goed kan gebeuren met het rondje rugvlucht uit het C-prog.

    Conclusie: wat mij betreft mag er wel degelijk een (flinke) stap gemaakt worden qua moeilijksheidsgraad van C naar B prog.
    Omdat de stap van B naar A prog. in mijn inziens ook nog behoorlijk is.

    Ik hoop dat hij erin blijft, ondertussen ga ik weer even verder met oefenen.

    Groet,
    Jeroen
     
  8. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Winfried,

    Heb net ff de powerpoint bekeken. Maar ik mis nog de K-Factoren van de figuren. Voor welk deel telt de 'OneRollOneCircle' mee in het totaal, of nog beter wat zijn de K-factors van alle figuren, wordt het opstijgen en de landing weer beoordeeld, dus niet alleen 0 of 10?

    Ik zou de Stall-Turn met halve rollen en vooral de Hoge Hoed met kwart rollen niet onderschatten wat betreft 'Model-killers'. Persoonlijk vindt ik dat soort figuren (dalende lijnen in 'vreemde' orientatie en/of gecombineerd met rollen) vooral indoor (beperkte hoogte) toch redelijk lastig.

    De OneRollOneCircle ziet er lastig uit maar is wel een rustiger figuur wat ook in fases te leren is.

    Misschien is het een optie om er een soort van keuze-figuur voor te maken.

    Ik denk dan aan Rollende Cirkel/OneRollOneCircle. In het algemeen vindt men een rollende cirkel (meerdere/hogere Roll-rate) makelijker te vliegen dan een OneRollOneCircle. Als men de Rollende Cirkel kiest dan is de max-score 8 punten ipv 10 (zo klinkt het iets beter als 2 min-punten). Of een andere K-Factor, maar dat is denk ik weer lastig voor de punten-verwerking (toch?). Bij het Heli-vliegen deden ze dit wel in het B-programma, bijv. 45 graden landing K=1, 45 graden autorotatie K=2 of Autorotatie met 180-graden bocht K=3.

    Rick

    P.S.: Toch maar eens dat B-programma proberen te vliegen op de Sim, zo'n PPT-tje ziet toch al anders uit als een lijstje met figuren.
     
  9. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Ben ik weer.

    Goeie argumenten, zowel voor als tegen de one-roll-one-circle...

    Rick, ik zal even achter de K-factoren aangaan. Scherp.

    GrWinfried
     
  10. Koen

    Koen Guest

    Aaah, nu al aan 't oefenen! :D :wink:
     
  11. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Nou nog niet echt fanatiek hoor, maar dit zal niet lang meer gaan duuren als het aan mij ligt.
    Ik heb vandaag de eerste werkdag gehad op mijn nieuwe baan en daar heb ik zeeeen van ruimte om te oefenen in de verschillende hallen die daar leeg staan. :wink:
     
  12. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Tssssssssss..........
    Hebben ze daar nog vacatures?
    Mazzelpik ;)
     
  13. Koen

    Koen Guest

    ...Waar was je ook al weer in afgestudeerd, want die opleiding wil ik alsnog gaan doen! ! ! :D :wink:
     
  14. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Wat mij betreft houden we de one-roll-one-cirkel erin..

    Groeten Robbin
     
  15. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  16. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    JA! is mijn stem!
    Dat maakt het teminste nog een beetje spannend als er dingen mis gaan :D
     
  17. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Heeeey Jongens :!: :!: :!:

    Zo... Ik ben ook maar weer eens even uit mijn zomerslaap gekomen.
    Dit omdat ik hoorde van een draadje op dit forum over F3P ofzo :lol: :wink: :lol: ???

    Ik heb het eerste deel van de vroege zomer erg veel geoefend. De laatste twee maanden heb ik alleen weer wat minder gevlogen.
    Maar in de oefen periode had ik voor mezelf al min of meer besloten dat ik de lat wel graag wat hoger wilde leggen dan vorig jaar.

    In het C programma kan ik eventueel nog promoveren naar één van de eerste drie plaatsen die afgelopen winter aan mijn neus voorbij gingen.

    Maar het A programma lukte voor grotendeels ook wel.
    En nu ik lees dat er hoogst waarschijnlijk een B programma komt...

    Ik denk Winfried dat je weer een serieus gegadigde persoon hebt voor het B programma.

    Dus bij deze...

    Enuhhh Koen, die One-role-one-cirkel zit er bij mij ook nog niet strak in. Dus die kunnen we dan mooi samen gaan oefenen? Haha.

    Ik word alweer helemaal enthousiast als ik dit zo allemaal lees!
     
  18. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi, allemaal.

    de eertse wedstrijd hebben we nog kunnen verplaatsen naar 18 November, dit ivm de wedstrijd in Carvin, nog bedankt Cees !!

    18-11 Rotterdam
    17-12 Emmeloord
    28-01 Alphen
    17-02 Markelo , zaterdags tot 22.00uur

    alle hallen zijn nu bevestigd.
    de aanvangstijden, kosten ed moeten we nog verder uitwerken, aanvang zal zo tussen 10.00 en 12.00uur zijn, ook is er ruimte om nog even "na te vliegen"
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mooi mooi, nu nog wat trainen eerst [​IMG]

    Grt.
     
  20. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Hoi Han!

    Da's heel mooi geregeld. Lekker dat de datums nu vast staan, kunnen we ons daar volledig op richten.

    Ook de jacht op juryleden is nu geopend.

    Gr
    Winfried
     

Deel Deze Pagina