F3P Frankrijk, Carvin, 11 & 12 november 2006

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Koen, 22 aug 2006.

  1. Koen

    Koen Guest

  2. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Mooie foto's Koen!
     
  3. Koen

    Koen Guest

    .
    .
    Derk's laatste AM was super:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    ...en hij is er blij mee:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Martin Muller doet een looping om z'n zojuist afgeworpen linten in z'n AM:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    ...en z'n AM kist strooit ook wat stukjes aluminiumfolie door de zaal:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Derk's AM kist in actie:
    .
    [​IMG]
     
  4. Koen

    Koen Guest

    .
    .
    .
    Beste landen: 1e Duitsland, 2e de Tsjechen en 3e Nederland :)

    [​IMG]
    .
    .
    .
    SPORT: 1e Erwann Mariette, 2e Stephane Pietu, 3e Cyril Domingo., Koen 7e en Jeroen 8e:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
    INTER (F3P A): 1e Martin Muller, 2e Derk van der Vecht en 3e David Kyjovsky, Bert werd 7e in deze koningsklasse:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
    AM (AeroMusical): 1e Martin Muller, 2e Derk van der Vecht en 3e Bert van der Vecht:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
    De jury wordt in het zonnetje gezet:
    Job Verkerke (Pays-Bas/Netherland)
    Francis Guillaume (France)
    Jean-Loius Hembise (Belgique/Belgium)
    Vincent Gauhin (France)
    Juliaan Van Acker (Allemagne/Germany)

    [​IMG]
    .
    .
    .
    .
    ...
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
     
  5. Koen

    Koen Guest

    .
    .
    Bert Delaere pakt z'n indoormodelletje in en gaat weer naar Belgique :)
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Istie kaduuk?:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    De Clik:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    De Saturn 2,5 dekker, vloog goed:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Peter's Micro Mosquito:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Koen's BB V2:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Mooi koppel:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Mooi koppel:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    Martin laat z'n 65 grams draakje boven de eettafel fladderen:
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
    [​IMG]
    .
    .
    .
     
  6. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Zo weer terug in Nederland,

    Voor mij was dit de eerste internationale wedstrijd. Het was al lang geleden dat ik met zo veel enthousiastme en plezier met de hobby/sport bezig ben geweest. Het wedstrijd element maakte het spannend en de hele enthourage er omheen maakte het erg gezellig. Alles bij elkaar dus een top weekend.
    Ik ben ook erg tevreden met mijn behaalde resultaten, dit had ik nooit verwacht.

    Ondanks dat er maar 4 nederlandse piloten meededen aan de wedstrijd waren er toch welgeteld 17 Nederlanders te vinden op Carvin. Ook erg leuk was het team verband wat zeker aanwezig was tijdens dit weekend.

    Voor mij was dit zeker een impuls om nog meer te gaan oefenen en wellicht nog vaker aan dit soort evenementen te deelnemen.

    Graag wil ik de heren van der Vecht en de heren Splinter nogmaals bedanken voor hun steun en coaching. Ik ben erg blij dat ik samen met jullie dit weekend heb mogen beleven.

    Volgend jaar weer??

    p.s. Mooie foto's Koen
     
  7. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Wat een leuke verhalen en foto's!! :D
    En niet te vergeten: WAT EEN PRESTATIES... :D :D

    De foto van de winnaars van de AM is een memorabele: 2 Nederlanders op het podium. Derk, Bert gefeliciteerd. :celebrate:

    Derk , natuurlijk ook TOP van de tweede plek bij de F3P. Ik hoor de details zaterdag wel.

    En dan ook nog de derde plek bij de landen teams. :thumbsup:
    Wordt tijd dat we de nederlandse vlag met het indoor team mee op reis gaan sturen.

    Koen en Jeroen.... jullie bleken in Carvin al behoorlijk aan elkaar gewaagd, ben erg benieuwd wat er bij het NK F3P gaat gebeuren.

    Ik heb er zin in...

    Tot zaterdag
    Winfried :thumbsup:
     
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Jullie komen toch terug naar de 3D COllege Indoor event in Februari... altijd welkom!! binnenkort meer info op www.3Dcollege.be
     
  9. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    HOi

    Als je dat niet laat samenvallen met de finale van het nederlandse NK (17 februari) dan zullen er zeker nederlandse deelnemers komen....
    volgens mij hebben sommigen de smaak te pakken. :D

    GrWinfried
     
  10. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    @Koen,

    MOOIE FOTO'S!!

    Zie jullie zaterdag :)

    Groeten
     
  11. Koen

    Koen Guest

    F3P NL, DM, Belgisch en Frans kampioenschap zitten elkaar dit jaar een klein beetje in de weg:

    Belgisch kampioenschap Aalst: 11 feb 2007 (dit jaar was het 12 feb 2006)
    DM kwalificatie: 11 feb 2007 (bron: Jurgen Heilig, datum nog niet 100% zeker)
    Frans kampioenschap Carvin 11 en 12 nov 2006 (vorige editie 12 en 13 nov 2005)

    F3P NL: 18 nov, 17 dec, 28 jan en 17 feb.

    F3P NL week na Frans kampioenschap Carvin...
    F3P NL (finale) week na Belgisch kampioenschap Aalst...
    DM Kwalificatie zelfde dag als Belgisch kampioenschap Aalst...


    Omdat in Frankrijk (Carvin) en Belgie (Aalst) naast het A / INTER het SPORT programma gevlogen wordt en in Nederland naast A / INTER het B en C gevlogen wordt, zou het fijn zijn als er wat meer tijd tussen deze kampioenschappen zou zijn...
    Dit zou wellicht resulteren in een groter aantal Nederlandse deelnemers in Aalst en Carvin, hetgeen m.i. in de Subcommissie kunstvlucht KNVvL alleen maar zal worden toegejuicht.
    Aangezien de data voor Carvin en Aalst vrij stabiel lijken kan hier wellicht (en uiteraard alleen indien mogelijk) voor het F3P seizoen 2007-2008 rekening mee worden gehouden.
    Of de data voor DM kwalificatie en finale ook stabiel zijn weet ik niet...
     
  12. Koen

    Koen Guest

    Podium indoorkampioenschappen Aalst, Belgie, 12 feb 2006, klasse F3P INTER / A: 1e Benoit Diericks, 2e Derk en 3e Bert, ook memorabel ;-)
    ...en zowel op het SPORT als het AM podium stond die dag ook een Nederlander...
     
  13. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Hoi,

    Kreeg gister ook een mailtje van Erwin Hofmann;

    ''da die DM vermutlich Ende März 07 in

    Mannheim ist''.

    Lijkt me leuk als het in Mannheim is, dicht bij Graben-Neudorf en Karlsruhe in de buurt. Zouden de QR's weer o.a in Muhlheim zijn?

    Groeten Robbin
     
  14. Koen

    Koen Guest

  15. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    OK daar komt mijn verslagje.

    De eerste ronde werd een overwinning voor Derk. De tweede ronde ging Martin onverwacht geheel de mist in toen hij de volgorde van het programma even kwijt was. Ook Derk had wat onzuiverheden in deze vlucht en werd 3e in de ronde. David Kyovsky won de 2e ronde verdiend en de zeer strak sturende Nicolas Piëtu werd 2e. Voor de aanvang van de 3e ronde hadden alleen Derk, David en Nicolas nog kans op de overwinning. Martin kon theoretisch nooit meer voor Derk eindigen. De 3e ronde vloog Derk de sterren van de hemel en met nog 2 meter te gaan kon hij de wedstrijd in zijn zak steken.....maar hij vergat te landen in het speciaal hiervoor aangewezen vak. Zo'n landings vak kennen we niet op andere wedstrijden, maar dat mag geen excuus zijn, want het was vooraf heel duidelijk uitgelegd dat je daar moest landen. De piloot en de caller, een blijkbaar aan Alzheimer lijdende kneus die we hier kennen als "Bert", waren zo onder de indruk van de schoonheid van de vlucht dat de geheugen software even staakte....

    Nu had Derk nog steeds kans op de overwinning, maar dan was hij afhankelijk van de wat de anderen gescoord hadden.

    Voordat deze uitslag bekent werd gemaakt kwam de organisatie met het voorstel om nog een extra ronde te vliegen. De keuze voor een extra ronde F3p of AM werd aan de vliegers overgelaten bij meerderheid van stemmen.

    Dat was een lastig dilemma. Er op gokken dat de overgebleven punten voorsprong genoeg zou zijn, of de confrontatie met de tegenstand opnieuw aan gaan? Afgezien van de landing leek de vorige vlucht van Derk zo veel vertrouwen te geven dat voor het laatste werd gekozen.

    Echter, hierdoor werd wel de achterdeur weer open gezet voor de voorheen uitgeschakelde Martin!
    Tja, Martin zou Martin niet zijn als hij niet van deze gelegenheid gebruik zou maken om de overwinning met een uiterst klein verschil (minder dan 0,214%!) te behalen. Erg knap om op het juiste moment zo toe te slaan!

    Onze blunder nemen we mee als een "leermoment" en we gaan vrolijk verder met de volgende wedstrijd.
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Dit achterdeurtje begrijp ik niet helemaal?
     
  17. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  18. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Wow, 538 MB :roll:
     
  19. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @ koen:

    De datum voor de 3DCOLLEGE indoor event te aalst ligt definitief vast!!!
     
  20. Koen

    Koen Guest

    Jens,

    OK, dank voor je info, 11 feb dus... ...(tsja, zal toch m'n titel moeten verdedigen ;-) )

    Mvg,

    Koen
     

Deel Deze Pagina