F3P wedstrijd: 17 februari 2007

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door raymon, 1 feb 2007.

  1. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Hallo Alle,

    In het bewuste bovenstaande bericht ben ik inderdaad compleet voorbij gegaan aan de zeer op zijn plaats zijnde bedankzegging van Winfried aan iedereen die het afgelopen indoorseizoen F3P heeft mogelijk gemaakt, hiervoor mijn excuses.

    Blijkbaar ben ik door de carnavelske sfeer hier, vervallen in een slecht geformuleerde TonProat But, voor sommige misschien een onbekend fenomeen. Maar hier in het zuiden wordt rond deze tijd de lokale maatschappij een humoristische (soms zwartgalige) spiegel voorgehouden.

    Om terug te komen op de door mij aangehaalde punten.

    Ik ben inderdaad niet tevreden over mijn resultaten, maar de oorzaak daarvan ligt niet bij de organisatie maar bij mijzelf. Halfweg het seizoen hadt ik mijzelf de doelstelling gesteld om de 300 punten barriere te doorbreken en ben hierin niet geslaagd. Ik heb bewust een doelstelling genomen waarin alleen mijn eigen prestaties worden meegenomen en niet gerelateerd wordt aan prestaties van andere. Als ik de doelstelling wel gehaald hadt was misschien een betere positie in het klassement mogelijk geweest.
    Dit ongenoegen richting mijzelf heb ik gecombineerd met de schrijf-fout die Winfried heeft gemaakt en ben zo tot die uitspraak gekomen.

    Voortbedurend hierop is ook de volgende woordverdraaiing ontstaan, hierbij voorbijgaand aan de heidense klus die Pjotrrr zeer kundig heeft uitgevoerd en die altijd openstond voor opmerkingen en vragen van de deelnemers.

    Aangezien het indoor- en dus ook het F3P seizoen zicht afspeelt in 2 kalender-jaren en het feit dat de vroege start van dit seizoen (mij in ieder geval) beter bevalt als de late eindspurt van het voorgaande seizoen, is de laatste woordspelling ontstaan.

    Het verhaal daarna m.b.t. het outdoor-vliegen is baldadig naschoppen op een gespreksonderwerp wat ten tafel is gekomen tijdens het na-borrelen in Markelo. Gezien het feit dat de humoristisch bedoeling alleen herkenbaar is voor de kleine groep aanwezige is het plaatsen op een zo'n openbaar forum zeer ongepast besef ik mij nu. Hiervoor nogmaals mijn excuses en om deze excuses nog wat extra kracht te geven stel ik mij beschikbaar om op 1 van de outdoor-wedstrijden 2500 (of meer) keer op de Enter Toets te duwen.
    Om toch enigzins inhoudelijk in te gaan op dit punt het volgende. Het heeft betrekking op het invliegen in de F3A-A klasse op de 1ste wedstrijddag, na mijn weten is deze klasse hiermee uniek t.o.v. alle andere modelvliegsport-wedstrijd-klasses binnen Nederland. Zoals Job aangeeft ben ik niet bekend met alle mensen die deze klasse vliegen en als buitenstaander heb ik de volgende informatie: De 1ste 10 plaatsen van het voorgaande seizoen zijn automatisch geplaatst, Nr. 1 van de F3A-B is geplaatst, maximaal 15 deelnemers, dus 4 vrije plaatsen. De beste 4 invliegers moeten boven 75% van de dagwinnaar scoren om zich te plaatsen, dit geldt niet voor de reeds geplaatste deelnemers. De mij bekende resultaten van afgelopen jaar, maar 2 afgevaardige ipv 3 naar het officieel EK of WK met zeer mattige resultaten. Dan blijken er 8 tot 10 invliegers te zijn voor komend seizoen waarvan de insiders zeggen dat er 4 tot 6 van zeer goed niveau zijn. Als buitenstaander zie ik dan de kans dat de uiteindelijke competitie niet met de 15 beste Nederlandse piloten gevlogen wordt. En 'jouw' klasse uitroepen tot 'Koningsklasse' is in dit opzicht ook dubieus. Misschien heb ik niet alle inside info of de juiste info maar hou jezelf als groep een spiegel voor en beoordeel nog eens of de huidige situatie de beste is, zo ja dan heb je een schouderklop verdient. Maar ik denk dat jullie dit al gedaan hebben en momenteel hier goed mee aan de slag zijn.
    De modelvliegsport vergelijken met eredivisie voetbal is ook krom. Op dat niveau gaat het allang niet alleen maar om het spelletje maar om veel meer financiele belangen en alle andere romp-slomp eromheen. Het enige voordeel wat voetbal heeft is dat het daardoor mogelijk is om op een zondagmiddag/avond voordelig een halletje te huren zodat wij lekker binnen kunnen spelen met ons mooi speelgoed. Wees eerlijk dat is toch wat we doen, een stel volwassen kerels die alleen maar geld uitgeven om te kunnen spelen. Maar uit de feiten blijkt dat de jeugd toch altijd beter is in spelen met speelgoed :).

    De vergelijking met de AA is getrokken op basis van de naam, alhoewel als ik in mijn eigen kleine wereldje kijk toch wel enkele tekenen van verslaving constateer :).

    Achter het P.S. stuk sta ik gewoon voor de volle 100% achter. Als je nastreeft om Open te zijn blijf ik het een raar concept vinden om aan het eind van het liedje toch weer verschil te maken. Ik weet dat deze regel is opgelegd aan de organiserende Sub-Commisie en zij hebben getracht deze duidelijk over te brengen, maar in mij geval is dit niet bereikt.

    Rick
     
  2. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede

    Hehe, na het naborrelen en het napraten over mijn fantastische resultaten dit jaar ben ik net als de andere naar huis gegaan. En toen naar bed, want er moest verhuist worden in A-dam. Maar mijn meis en ik kregen maar geen rust, en geen rust :wink: Ik begon bijna aan het auto alarm van "van der Vecht? " te wennen toen ik bijna mijn kleren aan wou gaan trekken om te gaan helpen. Maar toen zag ik dat het probleem aan de overkant op de parkeerplaats was opgelost, door idd, de Tilburgse ANWB!

    Zijn jullie nog goed en wel thuis gekomen?
    Super he, dat technoligische tijdperk?! :wink:
     
  3. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ja hoor alles goed hier. Ga er maar vanuit dat het auto alarm voortaan ook op 2,4GHz met full range en diversity antennes uitgerust zal zijn. :D
     
  4. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Haha... Misschien werkt dat inderdaad minder storingsgevoelig!
    gelukkig is alles goed gekomen :wink: .
     
  5. Koen

    Koen Guest

    Hoi allemaal,

    Alweer een F3P NL seizoen voorbij...
    Eerst wil ik Winfried, Job, Hennie, Han, Harmen, Rudy, Pjotrrr, Dick, Peter, Niek, alle juryleden / buitenvliegers en een ieder die ik vergeet hartelijk bedanken voor hun geweldige inzet, super!
    4 wedstrijddagen met super organisatie en fijne sfeer, chapeau!

    Als "tegenprestatie" kom ik dit seizoen zeker 1 dag op een buitenvliegwedstrijd als juryschrijver.

    ...in Markelo liet Derk zien dat hij eindelijk een redelijk basisniveau heeft :wink: 8O
    ...en Jeroen een superronde in B vloog met een seizoenrecordvlucht van 335 punten! 8O
    ...Erik als "newby" met overmacht C won :D

    Helaas voor mij geen top 3 notering in B, maar nog wel op de laatste dag van de 6e naar de 4e plaats geklommen...
    ...en 2e in Aalst en 7e in Carvin...
    En mijn recordvlucht in C van vorig jaar (242 punten) staat nog, maar wellicht was de jury vorig jaar in C wat scheutiger met punten... :wink:

    Anyway, eerst a.s. zaterdag met vriendin 23 dagen naar / door Thailand en dan het buitenseizoen maar gebruiken om mijn basisniveau op peil te houden voor volgend jaar, B of A, nog geen idee...

    Met vriendelijke groet,

    Koen
     
  6. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.870
    Locatie:
    Velserbroek
    Op de F3P.nl site is een nieuw menu item toegevoegd : F3P in het Nieuws .

    Hier zal ik de diverse artikelen die ik toegestuurd heb gekregen en die F3P gerelateerd zijn plaatsen zodat we op termijn een mooi overzicht krijgen.

    GrWinfried
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Leuk idee Winfried :thumbsup:

    Grt.
     
  8. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Toch maar weer eens een scherpe analyse los gelaten op de ranking.

    En ik ben erachter wat er loos is, niks geen punten na de laatste ronden of met enkel enter-toest gegenereerde scores.

    Het is gewoon de vloek van de Strecker motoren, de deelnemer met de meeste levenservaring (het oudje dus) hadt dit vorig jaar al snel in de smiesen en toen al een blijkbaar juiste stelling uitgesproken.

    M'n nieuwe gerepareerde Strecker is zojuist weer binnen gekomen, ik ga het naseizoen eens gebruiken om deze mysterie te doorgronden en in ieder geval uitbuiten.

    Zodat we weer klaar zijn voor een volgend seizoen F3P, met al het vertrouwen erin dat net zo goed, gezellig, sportief verloopt als het afgelopen seizoen.

    In de tussentijd ook maar eens proberen of het Strecker Mysterie ook buiten in Slagroomkloppers werkt tussen een stel van die olie-molens.

    Jongens van de F3A wees gewaarschuwd, Derk's competitie model is ook uitgevoerd met een Strecker :)

    m.vr.gr.

    Rick
     
  9. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Een onweerlegbare conclusie van Rick, de ongekroonde F3p-B kampioen in het non-Strecker klassement. :D
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
  11. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.870
    Locatie:
    Velserbroek
    Niek.....

    Je weet toch dat de enige manier om te winnen in de F3P ongeacht de klasse is door te vliegen met een door een strecker aangedreven model.....

    Dat bewijst dat b.v. Erik Hooijschuur gewoon echt heel goed kan vliegen.... die komt zelfs heel hoog met een AXI... 8)

    :D :D
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    En wij zelf dan Winfried? :wink: :lol:

    Grt.
     
  13. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Eeeuh, in de F3p-C klasse vloog geen enkele deelnemer met een Strecker motor. Hier was dus gewoon sprake van een eerlijke wedstrijd. :D
     
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.870
    Locatie:
    Velserbroek
    Mmmm, voor komend seizoen (Rick let op: ik zeg nu dus geen 'jaar' :D )
    dus even aan de sponsoring werken:

    Dealtje maken met de leverancier van de Click.... doe er maar 25 voor een scherp prijsje.....

    En dan natuurlijk allemaal aan de strecker...... met WES carbon propjes.... hoewel.... dan denk ik dat ik ook maar aandelen WES moet kopen.... er sneuveld nog wel eens propje....

    Seizoen is nauwelijks afgelopen en we maken al plannen voor het volgend [s:5a86df42a8]jaar[/s:5a86df42a8] seizoen.

    Vanzelfsprekend zijn wij ook benieuwd of de strecker hegomonie in de F3A zal doorzetten.... waarvan t.z.t verslag

    GrWinfried
     
  15. Koen

    Koen Guest

  16. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Bedankt voor de filmpjes Niek! :D
    Gelukkig staat mijn 1e "AM" er van die dag niet op.
    Dacht ik bij de 2e AM eens origineel te zijn door de accu in de lucht los te koppelen op het eind,werd dat niet gewaardeerd en kreeg ik 0 punten :nooo: :wink:

    Groeten,
    Marcel
     
  17. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Dan neem ik aandelen in een helmen-fabrikant, voor info verwijs ik door naar de HardCore-leden van Team-Tilburg-In-Your-Face-Torqueing :)

    Rick
     
  18. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Marcel had inderdaad twee indrukwekkende sneetjes op zijn voorhoofd 's middags in Aalst :D
     
  19. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    M'n laatste rond was tog het best :p
    En dat dan tog vanwege die o zo slechte rol ( niet dat de rest goed was)
    De twee was te erg voor worden :( :D
    Hier het overzicht van mij ( als piloot) :p
    Score for Pilot
    ----------------------------------------------------------------
    Contest : F3P-C, Markelo Date: 17-02-2007
    Schedule : F3P-C
    Calc.Method : F3P
    Round : 1 Pilot : #31 Riet, van der;Peter
    ----------------------------------------------------------------

    Judge codes:
    2 = Geerling;John
    41 = Romijn;Bob
    46 = Loon, van;Henny
    48 = Acker, van;Juliaan
    150 = Rennes, van;Ron
    Judge| 2 41 46 48 150
    Figure |K-F| 3judge/avg
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    ( 1)Start sequence | 2 | 5 5 7 7 6 6.00
    ( 2)Stall-turn | 4 | 6 5 6 6 6 6.00
    ( 3)Rol | 5 | 5 5 5 4 6 5.00
    ( 4)halve omgekeerde cubaanse 8 | 6 | 5 4 6 4 5 4.67
    ( 5)rugvlucht cirkel met halve rol | 4 | 7 6 7 6 5 6.33
    ( 6)Looping | 6 | 6 6 6 6 5 6.00
    ( 7)Landings procedure | 3 | 6 7 7 7 6 6.67

    A '!' behind the score indicates a 'Not/Observed' for that judge

    Total: 170.3333
    Average: 170.3333


    -----------------
    Round: 2
    -----------------
    Judge| 2 41 46 48 150
    Figure |K-F| 3judge/avg
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    ( 1)Start sequence | 2 | 6 5 6 6 6 6.00
    ( 2)Stall-turn | 4 | 0 0 0 0 0 0.00
    ( 3)Rol | 5 | 7 6 7 6 5 6.33
    ( 4)halve omgekeerde cubaanse 8 | 6 | 6 6 6 6 6 6.00
    ( 5)rugvlucht cirkel met halve rol | 4 | 6 5 7 7 5 6.00
    ( 6)Looping | 6 | 3 4 5 4 5 4.33
    ( 7)Landings procedure | 3 | 7 6 7 8 6 6.67

    A '!' behind the score indicates a 'Not/Observed' for that judge

    Total: 149.6667
    Average: 149.6667


    -----------------
    Round: 3
    -----------------
    Judge| 2 41 46 48 150
    Figure |K-F| 3judge/avg
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    ( 1)Start sequence | 2 | 6 7 7 7 7 7.00
    ( 2)Stall-turn | 4 | 5 6 7 7 6 6.33
    ( 3)Rol | 5 | 4 5 5 5 4 4.67
    ( 4)halve omgekeerde cubaanse 8 | 6 | 5 6 6 5 5 5.33
    ( 5)rugvlucht cirkel met halve rol | 4 | 6 5 7 7 6 6.33
    ( 6)Looping | 6 | 5 6 6 7 5 5.67
    ( 7)Landings procedure | 3 | 7 7 10 8 5 7.33

    A '!' behind the score indicates a 'Not/Observed' for that judge

    Total: 176.0000
    Average: 176.0000
    Gr Peter
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    mijn laatste was ook het best ergens in de 200 nog wat
     

Deel Deze Pagina