F3RES international "virtual" competition

Zojuist n nieuwe score voor januari gevlogen. Zeer turbulent in Albir maar wel n heerlijke temperatuur. Een keer de tijd vol gevlogen. Er hing vanaf 13u een sluier onder de wolk die de lucht behoorlijk afkoelde.

De Virtual Competition RES (VCR) was niet te vinden op onze site dan enkel met de link.
Dit heb ik veranderd, VCR is nu te vinden onder "uitslagen".

Have fun!

De wedstrijd voor maart is geopend en we hebben weer een winnaar voor februari, het weer heeft niet meegespeeld dus, monique, goed gepland, proficiat! :thumbsup:

Ik wou vandaag een score neerzetten voor het maart klassement, maar ik heb me laten verleiden om de volle 30 meter elastiek uit te rollen.
Vervolgens de x-dream eens aan de tand gevoeld met voor het eerst echt thermiek. Geweldig! Ruim een uur gevlogen, 4 starts, de laatste 30
minuten. Ook flink hoog geweest, en een paar keer de remkleppen gebruikt om weer uit de thermiek te komen. Dus hier is ie voor bedoeld ...
De middelste ballaststaaf was wel nodig om een beetje tegen de wind terug te komen. Starthoogte 140-150 meter.

Net als bij de DLG moet ik nog flink oefenen op netjes rondjes vliegen. Ik heb toch nog de neiging om teveel up te geven waardoor hij in
de ene helft van de cirkel bijna overtrekt en in de andere helft aanduikt. Zo gauw dat stopt gaat het thermieken veel beter, maar het is lastig
te zien op hoogte. Ik ga maar eens een thermiek mode programmeren met extra up trim voor het rondjes draaien.

Back