f5 fei bao

hoi,

graag had ik eens geweten wat voor toestel dit is , wat zijn de vliegeigenschappen hiervan?

krijg deze aangeboden voor een ruil te doen maar weet niet hoe deze vliegt.


hopelijk kan iemand mij meer vertellen hierover


gtjs
wim
 
We zagen er 2 jaar geleden één vliegen tijdends de AMT meeting in Köln-Porz.
Het was zijn eerste vlucht en zijn enige vlucht. Vloog Als een vaatdoek en daarna was ie plat.
Hij had een veel te achterliggend cg maar volgens de bouwer wel de opgegeven Feiboa cg.
Ik zou mn handen er van af trekken...
 
Tja, ik weet nou niet of die ene vlucht iets kan zeggen over het gehele merk.

Er wordt wel beweerd dat de Fei Bao staat voor veel bouwen terwijl het toch een ARF is.
Of de Fei Bao ARF`s werkelijk meer bouwen inhoudt dat bij de andere ARF`s betwijfel ik als ik de draadjes hier op het forum zo van de andere merken.

Ik heb nu al wel diverse Fei Bao kisten gezien en ze zien er wel geweldig uit.
Misschien hier en daar wat kleine foutjes maar dat zie ik ook wel bij de andere ARF`en.

En tja, volgens zeggen lag het zwaartepunt bij de bovengenoemde kist volgens het opgegeven waarde maar dat kan ook een uitvlucht zijn om een eigen fout te verdoezelen.

Dat weet je dus niet en ik vraag me af of je daarom meteen een heel merk kan afvallen.

Heb laatst een Fei Bao F9F zien maidenen en dat zag er gewoon geweldig uit, misschien iets krom gezien de neutraalstand van de rolroeren maar hij vloog geweldig en zeker niet als een vaatdoek.

En in die 2 jaar kan er ook veel veranderd zijn bij het merk.


Maar nu weer naar iemand die vliegervaring heeft met de Fei Bao F5 ;-)
 
uit ervaring zou ik van Fei bao afblijven. (mijn mening)
heb zelf een f5 van skymaster gehad en die was wel aardig.

ik vind fei bao een B kwalitijds merk

ze zijn zowiezo veel en ook veel te zwaar.
een F5 heb je veel baan voor nodig.

En die op Porz heb ik ook gezien , die man zal zeker niet zijn eigen fouten verdoezelen;)(ik ken hem)

ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met chinese kwalitijd
 
Laatst bewerkt:
FeiBao

@Wim.

Merk moet je gewoon vergeten, je moet zo'n kist aan een grondige inspectie onderwerpen, als je er een beetje kijk op hebt weet je vrij snel wat het is, voor kwaliteit dan, en of die een beetje door ontwikkeld is.
B.v. een kleine Velox vliegt in de handen van een ervaren jetvlieger gewoon goed, want hij kan de aanwezige fouten compenseren die er ruimschoots inzitten, een XL Velox vliegt in de handen van een relatieve minder ervaren vlieger ook goed, kist is gewoon/toevallig goed ontworpen, net als die FeiBao F9F Panther weet ik nu ook :wink: wist ik al want Ron v.U vloog er al mee en had al een hele goede indruk.
Ik wil die F5 wel eens grondig inspecteren, voelen, zien en goed nadenken over totaal gewicht, vleugel opp, instelhoeken, vleugelkoorde's e.d. zeggen veel meer dan b.v. een eerste vlucht met toevallig een F5 FeiBao gebakkie, vaak is er nog wel het een en ander aan te verbeteren maar dat weet je pas na wat experimentele vluchtjes.
1 ding weet ik zeker, die FeiBao's zijn na ontwerp en in productie nemen marginaal getest en dus weinig doorontwikkeld.
Met andere woorden, het bijft een gok.
P.S. persoonlijk vind ik het dan pas interessant worden, wordt dan een beetje de uitdaging hé.

Als de prijs ernaar is zou ik de gok nemen Wim, ik weet hoe jij vliegt en zal wel goed komen.

Groet Ger.
 
Hij had een veel te achterliggend cg maar volgens de bouwer wel de opgegeven Feiboa cg.

Klinkt een beetje als een contradictie. Als bouwer/vlieger kijk je eerst op het plan waar het zwaartepunt ligt volgens de fabricant. Als dat niet klopt met jou bevindingen en met de gegevens die op het plan staan ga je als bouwer zelf gaan schuiven met de ingewanden of voeg je desnoods lood toe om het zwaartepunt goed te krijgen (dat is met ieder toestel zo van een Charter tot de meest exotische jet)

Het klinkt hier alsof hij blindelings de locatie van het zwaartepunt volgens de fabrikant heeft overgenomen. Hij wist blijkbaar ook al dat het zwaartepunt opgegeven door de fabrikant achterlijk lag. Waarom hij er dan mee gaat vliegen is een raadsel en vragen om problemen. Het merk zelf ken ik niet uit ervaring dus dat laat ik aan iemand anders over

Stevo
 
Laatst bewerkt:
wimpy
we hebben er ook een zijn vliegen en gaan flame out en een ongeleid projectiel ook helaas na de eerste vlucht mijn idee ervan was dat hij zeer zwaar was
gr.Pieter
 
De skygate (duitse kwalitijd) viperjet is vergelijkbaar in afmeting en prijs met jouw viperjet;) alleen geen arf.

Blij dat ik geruild heb:D

Prijzen mogen dan wel ongeveer hetzelfde zijn, skygate toch een behoorlijk stuk kleiner.
Mist een hoop details, zelfs geen schaal cockpit en je moet nog bouwen/spuiten.
 
prijs dezelfde? dat moet je toch eens uitleggen



Hij is zelfs bijna 1300 euro goedkoper als de viperjet van skymaster die op jou site staat getoond ;)

tja hij is 225 cm ipv 240 cm

Preisliste
Preisliste Viper MKII
alle Preise sind inkl. MWST
Preisliste - price list Viper
Bausatz Beschreibung Preis incl. 19 % MWSt
kit description price incl. 19 % VAT
12.100 Viper MK II - Gfk Bausatz 1.990,00 €
Viper MK II - kit
12.101 Viper - Haube transparent 0
Viper canopy clear
12.102 Viper - Kabinenhaube getönt Aufpreis 5,95 €
Viper - canopy toned price premium
12.103 Viper - 3-Bein Einziehfahrwerk mit O Ring Bremse 849,00 €
Viper - retractable landing gear, with o-ring break
12.104 Schubrohr 189,00 €
thrust tube with funnel
12.104-1 Schubrohr Evolution 3 199,00 €
trust tube Evolution 3
12.105 Duct - Gfk 69,50 €
12.106 Viper - Flügel Randbogen 52,90 €
Viper - wing tip
12.107 Viper - Flügel Winglets 69,50 €
Viper - wing winglets
12.108 Viper - Flügel Tipptank 69,50 €
Viper - wing tiptank



kan je toch aardig voor bouwen en spuiten dacht ik
 
daarbij kun je de 20 cm verschil niet zomaar als bijna 2.40 meter beschouwen.
die VJ van skymaster is toch een heel ander concept.
je zal het zien als ze naasdt elkaar staan.
de duitse uitvoering is een leuke sportjet zoiets als een alternatief voor de Flash.
maar goed het ging hier om een F5
is gewoon een klote ding om te vliegen , vleugels zijn gewoon te klein.
je hebt veel veld nodig om deze bak te vliegen.
we hebben er een een aantal jaren geleden gevlogen , mooi zeer snel.
maar na 10 vluchten heb je dat ook wel gezien.
jij vliegt toch ook trouwens china zooi?of is die MB339 van airworld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jij vliegt toch ook trouwens china zooi?


yep , en daarom zij ik uit mijn eerste post dat ik er een beetje klaar mee ben uit ervaring.;)

bij mij waaide ook het bovenluik er af in een NORMALE kunstvlucht.
Omdat de constructie niet goed was gemaakt in de fabriek in china.
en na de 3e de vlucht de neuspoot die olie gedemt is kapot is bij een normale landing.

nogmaals ik vind persoonlijk als je zo veel geld moet betalen voor iets wat arf is dat je niet allemaal verbeteringen hoeft aan te brengen en bij elke vlucht in je achterhoofd moet denken wat waait er nou weer los:confused:
en dat bijna alle cilinders lekken of niet sterk genoeg zijn zodat de wieldeuren blijven openstaan in de vlucht.
of lood moeten gebruiken om het zwaartepunt goed te krijgen.(bij de normale geadviseerde materialen gebruikt te hebben)

Hey Sandor dit is wat ik er persoonlijk van vind en zeker niet om een ander af te kraken.
vind de kisten van alle chinese er wel erg mooi uitzien.

het mooie is "100 mensen 100 meningen en ervaringen"
 
Back
Top