F550 aan de viagra of nieuw frame?

Momenteel deze configuratie in gebruik en haal daarmee een vliegtijd van 7 minuten bij een gewicht van 2245 gram.

Dji flamewheel kit met standaard 2212/920kv motoren en 30A esc.
Graupner 10"x5" props
3S 5000 mAh
Naza M V2 + GPS
tarot gimbal met gopro hero black
landing gear
spektrum dx8 met 9020 9 kanaals ontvanger

met een gain van 185 185 120 140 120 120 alles stabiel

Op zich doet alles wat het moet doen echter in het voorjaar (ben een mooi weer vlieger) begint het te kriebelen en wil je weer eens wat anders.

Na het lezen van van dit topic ontstond het idee om met een niet al te grote investering meer vliegtijd en iets meer lift ( zwaardere camera dan gopro) te verkrijgen.

Keuze 1 is een nieuw frame en dan denk ik aan quadframe of tarot en alles overzetten van de f550 wat bruikbaar is.

Keuze 2 is de f550 te kietelen. Goed idee of slecht idee?
Dan worden dit de nieuwe armen die combinatie van grotere propellers en zwaardere motoren mogelijk maakt.

Zelf denk ik aan motoren tussen de 400 en 500KV met props vanaf 12" Komen nieuwe regelaars met flash naar simonk. Weet namelijk niet of je de dji regelaars zomaar op andere motoren kan zetten.

Na het lezen van eerder genoemd topic begrijp ik dat zowel 3S als 4S ruime mogelijkheden biedt. Heb nu 5 x 3s 5000 mAh die ik in eerste instantie wil gebruiken al dan niet parallel.

Welk idee spreekt het meest aan?
 
Back
Top