F5B, 1e wedstrijd van 2017, 29 April, The hawks, Vught

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 9 apr 2017.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Allen, het wedstrijd seizoen is weer aangevangen! Zaterdag 29 April zijn we welkom bij de Hawks in Vught.

    9:00u start met de opbouw

    9:45u registratie (10 euro)

    10:15 Briefing pilots

    10:30 Start van de wedstrijd

    Deelname met elk willekeurige redelijk snelle electrozwever is mogelijk. Zeker te weten met een Hawk, maar ook met een toestel als de Excalibur van HK. Werkt ook prima (ik spreek uit ervaring), en is minstens net zo leuk.

    Met vriendelijke groeten, Ronald
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Onze eerste draadloze wedstrijd :)
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  3. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Voor wat reclame voor de wedstrijd zoeken we nog een F5B actie foto van ongeveer 1Mb. Ik heb zelf alleen lage resolutie foto's. Heeft iemand zoiets voor mij? Mag met meer spektakel dan onderstaande ;). De vraag staat ook uit mij Johan,

    upload_2017-4-10_20-28-15.png
     
  4. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Kijk eens even, mooie foto's van Johan gehad, helemaal prima
    upload_2017-4-12_19-17-24.png
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hee, das mijn Surprise!
    Gelukkig hebben we de foto nog...

    GJ
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Color-coordinated :)
     
  7. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Het veld van de Belgische Eurotour in Thumaide zie ik.
    Vught voor mij is alweer 5 jaar geleden zie ik in de uitslagen. Zal nog wel een jaar bijkomen ben ik bang, heb nog geen nieuwe accu's besteld en 1 van de oude zag er uit als een ballonnetje.
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat heb je nodig, heb van alles op voorraad :)
     
  9. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    8 of 9s, maar het moet ook allemaal maar net weer passen. Had er eerst 1 blok in van 9s, dat ging ook maar net. Zal nu het probleem hebben dat ze voor en achter wat verder er in zullen moeten.
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zal eens kijken. Heb nog een B08 en een B10 romp om te passen :)
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee hoor, je ziet het aan de romp en het F5B stickertje achterop het kielvlak.
    In Vught zal ik helaas niet zijn maar Thumaide wil ik eigenlijk wel naartoe, even oude bekende zien en chien chauds eten.
    Alleen die 3 uur rijden is effe een issue.

    GJ
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Afgelopen weekeind eindelijk een flinke start gemaakt met de bouw van een van de nieuwe B16's.

    Duurt altijd langer dan je denkt, tenminste bij mij. Maar er zit schot in. Nog wat electronica, aansturingen in de vleugel en dan moet hij komend weekeind kunnen vliegen..
    En dan snel beginnen aan de tweede B16..

    Er ligt ook een nieuw motortje klaar. Kreeg de NEU binnen met het 'nieuwe type rotor'. Iets andere montage van de magneten, waardoor ze in principe niet meer los kunnen komen. Maar ook een 5% lager kV, wat voor die setup niet werkt. Gelukkig had ik nog een oude rotor liggen (een andere motor had ik al eens omgebouwd naar nieuwe rotor, juist voor lager kv). Dus na de grote wisseltruuk is die motor ook weer klaar.
    Castle 120HC eraan gesoldeerd (na de regelaar eerst volledig te strippen, zonder draden weegt hij trouwens 39gram) en ingesteld. Nog even kv gemeten, motortje draait precies volgens verwachting :).

    De Backfire 2 is ondertusssen ook voorzien van een 6S aandrijving, zal mij benieuwen hoe dat uitpakt.

    Nog genoed te doen in ieder geval..
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog even een remindertje dat we dit jaar overschakelen van limiter naar logger.
    Het beste is om je ´limiter´op een hoge waarde in te stellen (2500wMin ofzo).

    En nog een puntje: de Unilog start moet op ´RX Ein´ staan (menutje RX start en dan helemaal boven of onderaan).
    De ´oude´ setting met Stroomstart geeft een afwijking en is niet meer toegestaan..
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ondertussen druk bezig met voorbereidingen voor zaterdag. Vooral voor wat betreft de wedstrijdleiding dan.
    Nieuwe software, die schijnbaar nog in een beta versie verkeert, om de wmin ook in te kunnen geven. Binnen 4 dagen 3 nieuwe versies, ben benieuwd naar de feedback van Anja. En natuurlijk nieuwe score briefjes gemaakt, ook voor de WMin.
    Nog wat details met het draadloze systeem. Eigenlijk moeten aan de drukknoppen afgeschermde kabels (microfoonkabel), maar dat heb ik niet in huis. Een kijken wat daar nog aan te doen is. batterijtjes van de porto´s nog even cyclen voor het nieuwe seizoen, en zo zijn er tal van klusjes om de dag soepel te laten verlopen.

    Nog nog een schietgebedje naar de weergoden en het komt goed..
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als kabeltje kan je coax nemen, dat is afgeschermd, of F-UTP of S-UTP kabel (dat is ook afgeschermd).
     
  16. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Tnx GJ. Dat was ook mijn idee (heb nog coax liggen), maar schijnbaar is een afgeschermde kabel met 2 binnenaders nog beter (iets met capacitieve eigenschappen), dus dan doen we dat maar..
    UTP heb ik geen fatsoenlijke lengtes meer, al is er geloof ik net wat kabel door de bus gegooid door Pieter (ben zelf nog aan het werk).
    Gisternacht ontdekt dat er redelijk vlakbij een audioshop zit, ik ga eind v/d middag of vrijdag even shoppen :)

    Gisternacht, het was veer veel te laat natuurlijk, nog even de NiMh packjes gewisseld van de 'oudste' set porto's.
    Klinkt simpeler dan het is. De originele packs waren alleen tegen veel te hoge prijzen beschikbaar. Dus via Ebay packjes besteld die erop lijken. Die hebben alleen geen contactpuntjes op de achterkant voor de laadaansluiting. Met een beetje creatief solderen ook weer opgelost, krimpkousje eromheen en het werkt ook nog. En zowaar 100mAh meer (van 600mAh naar 700mAh).
     
  17. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    antwerpen
    Hoi Gerben
    De zaterdag op de meeting is er in de middag ergens pauze voorzien ?
    En tot wat hr is de meeting ?
    Groeten
     
  18. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Ivo,

    Meeestal houden we een half uurtje pauze na de 1e of 2e ronde. En zijn zo rond 16:00-17:00 klaar met de wedstrijd.
    Als je rondje of meer wilt vliegen, zou ik zeggen gewoon doen. Geen zorgen, we vinden het vooral leuk als er nog iemand mee vliegt.
    En we weten allemaal hoe we begonnen zijn, dus maak je vooral niet druk over hoe je het ervanaf gebracht heeft. Vaak zien we dat nieuwe piloten vooral zichzelf een doel zetten na een eerste rondje meedoen; ´ik wil xx rakken gaan doen´ of ´die landing kan ik beter´ ;)
     
  19. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    De wedstrijd gaat door!

    De club is er helemaal klaar voor. We kunnen al niet meer terug want het staat in de krant:
    upload_2017-4-28_18-11-28.png

    Niet vergeten zelf lunch mee te nemen!!!

    Het wordt fris, dus warme kleren mee :) Gelukkig staat er weinig wind. Dus moet het allemaal te doen zijn.

    upload_2017-4-28_18-9-37.png
     
  20. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Nogmaals om te voorkomen dat er honger wordt gelden :) : zelf lunch meenemen!
     

Deel Deze Pagina