F5B 4e wedstrijd Valkenswaard 29 Augustus

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 9 aug 2015.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Allen,

    Gaat weer verder na de vakantie: Nederlandse F5B Competitie. Zaterdag 29 Augustus in Valkenswaard.

    http://www.mvcvalkenswaard.nl/index.php/locatie

    Veel mais, dus uitdagende rakken opstelling: linksom vliegen.

    Geen 12V/220V aanwezig.

    Het tijdschema:
    9:00u opbouwen van tent en rakken, helpende handen welkom.
    9:45u Inschrijven, (graag gepast 8euro)
    10:00u Briefing piloten
    10:30u Aanvang wedstrijd!

    Zie http://www.f5b.nl/agenda/ voor de wedstrijd details en inschrijven.
    Können Sie auch registrieren, oder ein e-mail reicht auch

    het weer: komt ook wel weer goed, geen zon is beter dan wel zon deze keer!!

    Ronald
     
  2. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Ik kies dan toch voor m'n tafeltennistoernooi. Kampen probeer ik wel bij te zijn. Veel plezier in 't Zuiden.
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ha gezellig :)

    Zal nog wel even de knop op het A-rak vervangen, die de vorige keer wat haperde als er veel rakken gevlogen werden.

    Ook leuk voor onze Belgische vrienden, iets zegt me dat Valkenswaard voor Luc en Willy dichterbij is dan de meeste Belgische wedstrijden.

    Groetjes,
    Gerben
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Komend weekeind eerst nog even Wolfhagen voor een F5F wedstrijd (jaja ik vlieg nu ook F5F ;) ).
    Dan een weekeindje rust en dan is het alweer de 29e, de tijd vliegt..

    Ben benieuwd hoe het met Jan zijn BF2 is?
     
  5. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Zoals al eerder aangegeven ben ik tijdens de Valkenswaard wedstrijd Eurotour F3F aan het vliegen in de Vogezen. De 19e Sept kan ik heel misschien, maar de uitwijkdatum 26-9 is geen probleem.

    Kan ik met mijn nieuwe hoogteroer servo vliegen met een wat achterlijker zwaartepunt!

    Rick
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Succes in de Vogezen alvast Rick :)

    Wel tikje oppassen met de RW1 en het zwaartepunt, te langzaam en hij kan lelijk gaan doen
     
  7. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Mijn BF2 is nog niet vliegbaar. De schade aan de romp is wel te herstellen, maar ik kan me er momenteel niet toe bewegen wegens andere zaken aan mijn hoofd. Hetzelfde geldt voor het vervangen van de flapservo van de B10, daar ben ik aan begonnen maar kom er momenteel niet echt verder mee.

    Dan het goede nieuws, ik heb een nieuwe romp in bestelling en ook een tweede BF2. Maar ik verwacht deze allebei in september, dus te laat voor deze wedstrijd. Als ik niets te vliegen heb kom ik wel weer op het rak zitten.
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Jan,

    Ik zag iets voorbij komen op FB, kan me voorstellen dat je hoofd er even niet naar staat (hoewel een beetje afleiding misschien ook wel even lekker is). Als je wilt kun je een keertje langskomen, dan fixen we de romp even en plakken meteen die flapservo erin, daar heb ik helaas al wat ervaring mee ;)

    Groetjes,
    Gerben
     
  9. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Er is trouwens ook weer wat interesse vanuit Duitsland van een 'beginner'. Hoop dat het hem gaat lukken erbij te zijn. Hij vliegt met een zelfgebouwde Teaser, uit het 'open source' project van Dominik Diefenbach.

    Gerben
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    O ja, Ronald, heb je die props voor de tijd nog nodig, moet ik ze opsturen of meenemen naar Valkenswaard?
     
  11. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Hoi Gerben, bedankt voor je aanbod, dat zou heel mooi zijn, dat stemmen we wel even af via de mail? Ik heb de oude servo er goed uitgekregen, als ik de nieuwe erin stop steekt hij rondom ongeveer een millimeter uit, dus de bovenhuid is nog niet clean genoeg en/of er moet iets van het servohuis afgeslepen worden? Ik heb mijn hoofd erover gebroken maar kwam er niet helemaal uit.
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De servo moet je vaak schuren, tot hij iets dunner is. Net zolang schuren tot de schroefjes (tussen boven en onderkant van de servobehuizing) door beginnen te schijnen. Ik doe dat meestal met een schuurtonnetje op de dremel.

    De oude lijmresten in de vleugel schuur ook vaak wat uit, met een plat schuurschijfje op de dremel. Vingers op de bovenhuid houden, om te voelen wanneer de huid dun wordt. (als je zwart carbon ziet natuurlijk ook stoppen met schuren).

    Gerben
     
  13. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Bedankt Gerben! Zoiets dacht ik al, maar ik durfde niet echt te beginnen met schuren. Met deze info ga ik het eerst nog even proberen, als ik deze week inspiratie heb!
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ilya komt ook (de reguliere piloten kennen hem vast van vorig seizoen). Hoewel hij al maanden niet meer gevlogen heeft, had hij toch wel zin om een rondje mee te vliegen in Nederland :)

    Ook vanuit Engeland is interesse. Of ze kunnen komen hangt af van het doorgaan van een wedstrijd op de Nationals op dezelfde datum. Vanuit Belgie is het vooralsnog erg rustig...
     
  15. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Ha Gerben,

    De props gewoon meenemen naar Valkenswaard is prima

    Leuk de extra deelnemers!!

    MvG Ronald
     
  16. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Gelukkig wel, want al teveel Nederlandse deelnemers zijn er helaas niet.
    Zou Mark zijn Avionik al klaar hebben?
     
  17. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Ik ga mijn uiterste best doen om te komen alhoewel F5B geen prioriteit meer is voor mij. Misschien kan ik wat spul verkopen hehe ( ik heb een stuk of 4 CC125 regelaars op overschot en veel te veel F5B vliegers...)
     
  18. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik kan er helaas niet bij zijn, ik ben danonderweg voor werk.
    Daarnaast is vorige week één van m'n HP 220/42's kapot gegaan. Het kevlar om de rotor is gebroken en daarbij zijn de magneten gedeeltelijk verpulverd.
    Veel plezier in ieder geval!
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Wim,
    Zou leuk zijn als je erbij kunt zijn, heb je al een tijdje niet gezien :) Komen jullie dan samen?
    Ik heb de Bossmans een mailtje gestuurd ivm die regelaars, volgens mij zochten ze er nog een (of meer).

    Joris,
    Dat is 2x jammer! Blijft lastig dat werken, gaat een hoop vrije tijd in zitten.
    Ook spijtig van die Pletti. Zoiets is me begin dit seizoen ook gebeurd met een Neu, gelukkig ziet de stator van die motor er op zich nog goed uit.

    Groetjes,
    Gerben
     
  20. v-willy

    v-willy

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    119
    ik heb hetzelfde gehad met een leomotion maar had het eigenlijk kunnen voorkomen bleek achteraf.
    Enkele vluchten voordien was een prop om een of andere reden een blad uitgekraakt en maakte een enorm lawaai. Direkt gestopt maar wellicht is de verlijming van de rotormagneten los gekomen en enkele vluchten daarna ging de motor plots niet meer. Nog even aan grond geprobeerd en toen zijn meteen de wikkelingen ook stuk gegaan.
    Had dus beter de motor na de prop faling open gemaakt en gecontroleerd of direkt de rotor vervangen.

    Willy
     

Deel Deze Pagina