F5B competitie 2014

Allen,

alvast de data in 2014 en al een aantal velden:
5 April, Vught
17 Mei, Dalfsen
28 Juni, Wijk en Aalburg
13 September,tbd
11 Oktober, Kampen in aanvraag, afh status nieuw veld
25 Oktober, reserve datum, Valkenswaard in aanvraag
Voor info etc rondom de competitie: f5b.competitie@gmail.com

Ronald

Laatst bewerkt:
Kijk, dat is al weer mooi op tijd geregeld :)

Ze staan in de agenda, ik heb er nu alweer zin in!

Als toevoeging is er nog de vliegersvergadering op 11 Januari in Harderwijk.

De bedoeling is dan in ieder geval het afgelopen seizoen nog even door te nemen met zijn allen als voorbereiding op het nieuwe, afscheid te nemen van de oude subcomissie-leden en de nieuwe enthousiastelingen 'officieel' welkom te heten :)
Een mail met de uitnodiging volgt komende week aan de 'bekende' piloten, mocht je hem ook willen ontvangen dan graag een pb'tje..

Groetjes,
Gerben

Gisteravond de mail verzonden met de uitnodiging voor de vliegersvergadering en details over locatie etc. Als het goed hebben alle 'bekende' piloten en F5B enthousiastelingen hem binnen.
Iedereen die interesse heeft is welkom, dus mocht je mail alsnog willen ontvangen, stuur me dan even een PB'tje.

Gerben

en het wordt 21 juni,

5 April, Vught
17 Mei, Dalfsen
21 Juni, Wijk en Aalburg
13 September,tbd
Voor info f5b.nl
vragen op of aanmerkingen: f5b.competitie@gmail.com

richtlijnen voor de wedstrijden dit jaar

allen,

op de vliegersvergadering zijn wat zaken aan bod gekomen voor de competitie voor komend jaar.

De belangrijkste aanpassing is dat tijdens de wedstrijd de max. windsnelheid verminderd is van 12m/s naar 9m/s. Details vinden jullie in het verslag van de jaarvergadering.

Wat verder ter sprake is gekomen is het aanstellen van een jury zoals het eigenlijk hoort voorafgaand aan de wedstrijd (3 man, idealiter volgens de regels neutrale personen, dus geen vliegers bijvoorbeeld, maar nood breekt wet). De jury beslist over zaken zoals of de wedstrijd stil gelegd moet worden volgens de Knvvl regels, bijvoorbeeld als er teveel wind is. Zullen we dit jaar eens gaan toepassen.

Dus minder uitvallers vanwege het weer!

voor de wedstrijd, gaat de wedstrijd door?

Er is tijdens de vliegersvergadering ook gesproken over richtlijnen voor het al dan niet doorgaan van een wedstrijd. Dat is niet in KNVVL regelementen te vangen. Goevoelstemperatuur kwam terug in de discussie en dat we er meestal van te voren wel uitkomen. Klopt, maar vorig jaar stond ik helaas voor niets in Dalfsen op het veld.

Goed voor dit jaar gebruik ik de 48uurs voorspelling van weeronline:

[FONT=&quot]• [/FONT]Wedstrijd gaat niet door als de voorspelling voor de wedstrijddag aangeeft dat de:
[FONT=&quot]– [/FONT]wind > 5 Beaufort
[FONT=&quot]– [/FONT]gevoelstemperatuur < 6 graden C (tussen 11-16u)
[FONT=&quot]– [/FONT]neerslag kans >50% en hoeveelheid > 0.1mm
[FONT=&quot]• [/FONT]De organisator meldt tussen 19:30u – 20:00u op dit forum of de wedstrijd door gaat

Gevoelstemperatuur vind je op WIKI. Gebruik ik de tabel (de formule van Beaufort geeft sterk afwijkende waarden rondom 5 a 10 graden). Voor elke windkracht in Beaufort boven windkracht 1 gaat er 0.5 graad af. Dus 8 graden, windkracht 4 geeft 6.5 graden, gaat het wel door :D, bij 7 graden windkracht 4 gaat het niet door :(.

Was je nu niet op de vliegersvergadering en wil je toch heel graag iets anders, met argumenten, start deze discussie dan nu en niet 4 april 's avonds voor de wedstrijd in Vught.

MvG Ronald

13 September in Valkenswaard, bij MVC Valkenswaard, mijn eigen club. Heel fijn. Mooi veld en facilities komt goed.

Zou graag mijn vorige mail willen aanpassen maar dat gaat helaas niet

Hoi Ronald,

Toppertje, heb je weer goed geregeld :)
Ben erg benieuwd naar de club. Ik vind het erg leuk dat we dit jaar weer bij wat 'nieuwe' clubs te gast mogen zijn, gezellig!

Om het overzicht te bewaren nog even de complete kalender:
5 April, Vught
17 Mei, Dalfsen
21 Juni, Wijk en Aalburg
13 September,Valkenswaard
Aanmelden voor de wedstrijden en info: www.F5B.nl
vragen, opmerkingen of suggesties : f5b.competitie@gmail.com

Ik zag dat je Valkenswaard ook al op de site gezet hebt, goed bezig :)
Heb nog even de locatie op het kaartje toegevoegd, samen met Kampen en de reservedatum, zodat alle data nu ook op de website te vinden zijn.

Het begint toch wel ernstig weer te kriebelen, heb wel weer zin om samen met mijn F5B vrienden een rondje te gaan vliegen....

Groetjes,
Gerben

de schaatsen maar weer in de kast en de avionics er weer uit, nog even en het is weer zomertijd. Kan er na het werk worden geoefend. :)

Goed geregeld :-)
Zoals het er naar uitziet doe ik maar 2x mee dit jaar dus ik ga maar proberen m'n PR wat scherper te zetten.

To wim

Hi wim,
Ik vind je berichten hier terug
Leuk dat je steeds f5 vliegt,
Ik begin opnieuw modelvliegen na10 jaar.
Ik zal zeker naar een wedstrijd komen kijken, uit nostalgie
Groetjes,
Michel denel

Back