F5B Dalfsen, 18 April

Bijna al weer zover in Dalfsen, nog maar een maand of 3 en dat is bijna 2, en dat is ongeveer 8 weken, waarvan er zomaar 3 wegvallen vanwege andere activiteiten blijven ermaar 5 weken over, dus snel beginnen met trainen. De agenda voor de andere wedstrijden staat op F5B.nl - Home.

Bovendien regent het al bijna niet meer komende week, de zon gaat schijnen, en dus wordt warmer en begint de lente dus eigenlijk al, en kan je dus komend weekend al trainen :).

In maart een F5B workshop leek mij een mooi plan. Hoe trim ik een F5B model? Al een voorkeur voor een weekend?

Als je het zo zegt vliegt de tijd... Nog een hoop te doen, maar heb er veel zin in :)

Workshop/trainingsdagje lijkt me leuk. Ergens in maart? (zolang het niet het weekeind van 14 maart is)

Gerben

Allen,

hulp gezocht voor de begeleiding van de westrijd in Dalfsen! We zoeken even wat breder dan de club Dalfsen zelf. Wie vindt dat leuk? Vliegers kunnen vriend of vriendin meenemen. Voor de zomer zal ik mijn dochter eens meevragen (als de hockey klaar is). En als je dit leest en denkt, lijkt me aardig om eens te doen, stuur me even een mailtje: f5b.competitie@gmail.com.

De tijd vliegt... nog een maandje :O

Is iedereen er al een beetje klaar voor? Ik zag pas drie aanmeldingen op de website.. zit iedereen nog in winterslaap? :)

Gerben

Ik ben nog wel diep in winterslaap. Maar kom in ieder geval wel langs in Dalfsen. Of ik mee doe weet ik nog niet.

De tijd vliegt... nog een maandje :O

Is iedereen er al een beetje klaar voor? Ik zag pas drie aanmeldingen op de website.. zit iedereen nog in winterslaap? :)

Gerben

Ik dacht dat ik een andere afspraak had, maar ben geloof ik toch vrij.
Probeerde daarom in te loggen, maar dat ging niet....
Wat doe ik fout?

Rick

Rick, leuk, ben benieuwd wat je uit de RW1 weet te persen met al je F3F ervaring.

Je hebt een mailtje, hopelijk kan Mark je helpen met de toegang tot de site.

Groetjes,
Gerben

heb ruzie met neumotor 1512 en/of de markus 300A regelaar en/of de Sergei prop. Op 5S ging alles ok, bijna 3KW piek, 900Wmin opgemaakt in de rakken. Op 6S nu 3 keer een 6S pack stuk gemaakt. Heb de logger start op tijd gezet ipv op aanlopen bij 15A, zodat ik de eerste stroom piek ook mee kon meten: 400 Ampere piek bij het aanlopen. Ondanks de mooie ramp van 0.8sec. Al eerder dit jaar op 6S gevlogen: piek op 290A, 5.8KW piek. Landing ging na de laatste korte stijgvlucht ging niet goed. Model schoof net de greppel in. Staart stuk. Gelukkig had ik nog een romp.

Ik ga de regelaar eerst maar eens met een leomotion motor combineren en een RFM prop. En de neu uit elkaar schroeven. Wie weet vind ik wat.

Nee, dit is echt de 1512/1.5D, staat erop. Heb eerst de Markus controller nr.1 op de leomotion 3300 gezet met 18*19 RFM. Om uit te sluiten dat der iest mis is met de motor. Motor loopt aan, stottert en stopt. Weer 420A piek. Arme accu!! Nr.4.
full

Toen mijn andere Markus controller nr.2 van de 1511 afgehaald en aan de 1512 gesoldeerd, en weer de RFM 18*19. Kom ik op 210A en 4KWatt piek. Dat is normaal. De neu1512 1.5D is dus ok.

Conclusie: de Marcus controller nr.1 is stuk. Helaas. Hij piept wel vrolijk de normale toontjes als ik hem aansluit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Markus regelaars gaan niet zomaar stuk.
Misschien een instelling die anders staat (in vergelijking met de andere Markus).
Je kan namelijk veel te veel instellen bij de Markus.

En je weet zeker dat de motor OK is?
Ik had namelijk hetzelfde probleem bij mijn Leo.
Liep aan, stotterde en sloeg af.
Bleek (het ding was gloednieuw) een wikkeling af en toe sluiting te maken met het achterschild.
Leodolter ontkende dit, zei dat de motor een crash mee had gemaakt, vandaar dat ik klaar was met Urs zijn spulletjes.

GJ

helemaal zeker ben ik niet, maar zowel de leomotion als de 1512 stotteren bij deze ene Markus regelaar en ze stotteren nog niet bij de andere regelaars (CC en Markus). Dus kortsluiting in de Markus regelaar kan verooraakt zijn door het solderen van nw kabels. Toch iets te heet gemaakt of iets geraakt? Nadere inspectie volgt.

Als je zeker weet dat het de regelaar is kan je contact opnemen met
support@markus-rc.com

Hij schrijft redelijk engels.
Volgens mij is de policy ook veranderd, het is niet meer gewoon weggooien maar voor 50% van de nieuwwaarde krijg je nu een nieuwe regelaar.

GJ

Heeft de regelaar het wel goed gedaan Ronald?
Mischien nog even de settings controleren met de Markus-link, die neem ik zaterdag wel even mee..

Gerben

Was trouwens maar matig weer dit weekeind.. maar toch nog 6 vluchtjes kunnen doen tussen de buien door. Eind van de middag ging het wel erg hard waaien, windje 7, zelfs de webcam waaide om..
Zondag was helemaal drama wat vliegen betreft met al die regen, dus zijn we maar een beetje gaan opwaremn in de sauna :)

Back