F5B Dalfsen zaterdag 14 augustus

Ik dacht, begin maar een draadje over Dalfsen. Ik heb een vraag: vliegen we links of rechtsom?

M'n RW2b is weer klaar voor gebruik. Met een nw romp (knal groen). Van de onzachtelanding gelegenheid gebruik gemaakt en verbeterd. DES428 op ailerons en DES448 op hoogte. Spelingsvrij en snel. Ben benieuwd of ik er iets van merk tijdens het vliegen. Ontv. accu van 400mAh naar 700mAh geupgrade. Meer reserve. Firma Plettenberg heeft mijn motor nagekeken, en nw bekleding om de motor draden gemaakt, en de regelaar netjes gesoldeerd (veel netter dan ik had gedaan). Rekening: 6,5euro+ verzendkosten. Kijk, dat is top.

Laatst bewerkt:
Ben nog druk aan het aanpassen. Bec is al vervangen, nu de vleugelconnector nog opnieuw en dan moet de S13 het weer doen. Mocht ik voor die tijd gevlogen hebben dan doe ik mee, anders kom ik weer gewoon helpen. Veel inschrijvingen al in ieder geval.

Ik heb net gebeld met Gerard van de vliegclub Friendship in Dalfsen.
Aanstaande zondag ga ik er even kijken en handjes schudden.
Als ik op Google Earth kijk dan gaan we rechtsom vliegen met het zicht naar het noorden.
http://maps.google.nl/maps?t=h&hl=en&ie=UTF8&ll=52.543099,6.276047&spn=0.003399,0.009645&z=17

Er staan alleen wat hoogspanningslijnen op ruim 200 meter van de rakken.
Dus zondag even kijken of dat erg spannend is.

Ronald, kan je de titel van het topic even veranderen in F5B Dalfsen, dan doen we alles meteen in dit draadje.

GJ

Laatst bewerkt:
hihihihihihi, pas maar op, ik kom er aan, heb heel veel geoefend en dinsdagavond op onze clubavond met iemand uit Dalfsen goede ervaringen uitgewisseld.

We gaan gewoon allemaal lekker knallen die dag.

concentreer ik me op rechtsom tijdens het oefenen. Zaterdag de eerste vlucht. Hoogteroer netjes op 0 graad ingemeten. Een paar mm afwijking op het hoogteroer heeft een flinke werking. De eerste start is daarom altijd spannend met een pendelroer.

Altijd weer even spannend Ronald. Lekker dat de RW2b er weer klaar voor ligt.

Ik ben druk bezig de B1 te fixen, rompvoorkant zit er weer op, zojuist motorspant erin gelijmd. Straks eens kijken of we het cosmetisch een beetje kunnen fatsoeneren.

Nog ruim een weekje, heb er zin!

Groet,
Gerben

Hawk is ook bijna weer klaar voor de strijd.

Straks even de motor laten lopen.
Morgen even regelen dat ik donderdag en vrijdag kan trainen.

Zondag zal ik wat foto's maken van het veld en de omgeving.

Gaan we ook weer uit eten na de wedstrijd?

GJ

Iemand wist wel een restaurant in Den Bosch...
Maar er schijnt wel iets te zitten in Dalfsen.
Misschien weet Janwillem iets?
Niet te duur want de hobby is al duur genoeg.

GJ

hopenlijk heb ik dan die nieuwe vleugel klaar voor de Siren, dan kan ik nog harder door de bocht...........

Toch een boel meer werk dan ik gedacht had, 4 planken van 15 mm balsa schaven en schuren zodat ze precies passen en het goede profiel hebben. Versterken met glasmat of koolstof is denk ik niet nodig.

Zo, dat veldje en clubhuis ziet er mooi uit. Ook lekker dichtbij als ik nog in Deventer zou wonen. Wie weet een volgende keer.

Jongens, succes alvast op de wedstreid!

Qua eten zijn er mogelijkheden genoeg.... Ik woon zelf niet in Dalfsen, dus daar weet ik niet echt wat er allemaal zit. Als we in Zwolle gaan eten weet ik er genoeg....;););)

jw

Het voordeel van Dalfsen, Ommen etc... de volgeladen auto's?
In Zwolle wellicht verstandig voor een parkeergarage te kiezen?

Indoor F5BBQ? We zouden toch aan ontbarbequeïng doen? ;)

"ontbarbequeïng" ??????

Ha ha, ik heb al een hoop vreemde woorden gezien en gehoord maar deze kende ik nog niet.

Maaaaaarrrr, het "Asje" is wel een prima tent.....

jw

Jéh... minder rook en vet!
Komt vast door aldie LiPo-peptiden...
De Odoorner F5B-BQ is ook ingeruild voor een gezond en smakelijk buffet.

Maar Auberge... is geen te deftige smikkel-in... als we daar met F5-Branie binnen komen?

Ah... Ik gaat naar Odoorn! Banen trekken. Accuus zij vol!
Kijken of m'n spoilers het doen!

We moeten wel ff vragen als ze een kindermenu voor Mark hebben.

Ps: Hans en ik zijn er ook bij, ik vertrek vrijdag vanuit Italie moet lukken dus.

Gr Frank

M'n servokabels zijn net weer gefixt. Alleen alles er weer inproppen en nog vliegen. Gaat morgen niet lukken dus ik hoop zondag een proefvluchtje te kunnen maken. Staat ook net uitleg hoe snapflap te programmeren op rc-network kan ik daar morgen ook gelijk eens naar kijken.

Back