F5B koopjes

Mario, deze is dubbel carbon, maar dan nog.
Mijn S16 is ook extra verstevigd en dan zit je zo'n beetje op de prijs van deze "aanbieding".
En mijn S16 is nu vliegklaar 1595 gram, dat haal je niet als je model alleen al 800 gram weegt.
Leuk voor de Amperejunkies maar weggegooid geld voor een serieuze vlieger (laat Berni het maar niet horen...)

GJ
 
Ok, maar is dat dubbel carbon dan noodzakelijk om er F5B mee te kunnen vliegen?

En hoe moet ik dat dubbel carbon zien? binnen en buiten huid en normaal enkel de binnen huid.
 
Dubbel carbon is onzin voor F5B.
Is meer voor demo vliegen.
Ik weet niet precies hoe Rudi de S14 opgebouwd heeft,
Normaal zou de eerste laag 25 grams glas zijn, dan een laag carbon, sandwich materiaal en dan weer glas.
Dubbel carbon zou dan 25g glas, carbon, sandwichmateriaal en weer carbon zijn.
Maar dat is al standaard bij de S16.
Ik heb versterkingen in de roeren laten maken, dat heeft Johan ook.
Ze zijn dan torsiestijver en ik kan gewoon volgas rechtuit vliegen zonder dat er iets stukgaat.
En bij mij zijn de hulpliggers wat sterker, ook om hem iets buigstijver te krijgen.

Nou is bij F5B buigstijfheid niet het belangrijkste, je ziet elke vleugel (ook de Avionik) wel buigen maar belangrijker is torsiestijfheid.
Dat voorkomt dat de vleugel op hoge snelheid of bij hoge G-krachten gaat verdraaien
Stratair adverteert met buigstijfheid maar zegt niets over torsiestijfheid.

Wij zullen er niet heel veel van merken, een vleugel die niet verdraait zal sneller zijn.
Nadeel is dat we de modellen nog lang niet op de grens van het kunnen gebruiken, Luc en Willy zullen daar wel iets van merken maar zolang we de 45 rakken nog niet aantikken zal het weinig uitmaken of je een torsiestijve of minder torsiestijve vleugel hebt.

Bas... die duitsers betalen de hoofdprijs.
Alle zooi kan je daar voor goed geld kwijt.
Ik kon mijn reserve S16 ook al kwijt voor meer dan de nieuwprijs.
Maar die mag niet naar Duitsland verkocht worden, hij is nederlands oranje...

GJ
 
De RW4 heeft ook dubbel carbon. Er zit carbon aan bijde kanten van het balsa sandwich materieel. De B08 die ik voorig jaar heb gesloopt heeft echter gewoon ~25 grams glas aan de binnenkant. Ik denk dat de RW4 vleugel mede daarom ook een tikje zwaarder is want ~25 grams glass vs ~93 grams carbon is 68 gram verschil per meter en er zit dan ook een stuk meer hars in.
 
Jos, wat weegt een RW4 vleugel?

Ik denk dat Sergey een vacuum/druk techniek gebruikt zodat hij meer hars uit het laminaat perst en dat Strat gewoon vacumeert bij normale atmosfeer.

En waarschijnlijk gebruikt strat ook vorgelat en Sergey autolak.

GJ
 
Theo, die Hawk romp zal wel voor teveel geld weggaan.
Ik zou niet boven de 50-60 euro gaan, wat ik op zich al erg veel vind.

Als je een romp zoekt , ik heb evt nog wel een .. helaas... oranje S16 romp met DES 428 ingebouwd.
Ik heb er ook nog wel een stabilo bij, oranje met zwart...
Samen 145 euro.

Je hebt dan alleen nog een vleugel nodig.. incl des servo's zit dat rond de 700 euro.

GJ
 
GJ, als je die romp kwijt wilt koop ik hem wel. Mooi voor op de S13 vleugel die in Nederland ligt, lijkt alsof niemand hem wil kopen.

Jos
 
Jos, wat weegt een RW4 vleugel?

Ik denk dat Sergey een vacuum/druk techniek gebruikt zodat hij meer hars uit het laminaat perst en dat Strat gewoon vacumeert bij normale atmosfeer.

En waarschijnlijk gebruikt strat ook vorgelat en Sergey autolak.

GJ

Oh, die post zag ik nu past. Mijn RW4 vleugel weeg net onder de 460 gram. Een Avionik vleugel zit geloof ik rondt de 420 gram. Dan zitten er in de Avionik nog zwaardere servo's op de flaps.

Wat betreft vacume en druk. Je kunt een balsa kern (of welk sandwich materieel dan ook ) niet als een idioot vacume trekken / plat drukken want dan verkreukelt het. Nou ja, dat is mij verteld. Ik ben nog niet toe aan het soppen van vleugels, eerst de mallen afmaken.
 
Theo, die Hawk romp zal wel voor teveel geld weggaan.
Ik zou niet boven de 50-60 euro gaan, wat ik op zich al erg veel vind.

5 euro vind ik wel passend met een max van 10, die romp is tenslotte gebroken geweest, maar voor hetzelfde geld niet goed in elkaar gezet. ALs ze meer bieden haak ik vanzelf af.

Voorlopig moet de knip op de beurs wat modelbouw betrefd of er moeten wat modellen verkocht worden hier.
 
Wel Theo, ga er maar vanuit dat het meer gaat worden... Wat GJ al schrijft.
Sommige bieders zijn gewoon triggerhappy... zijn niet goed geïnformeerd...

Maar waarom hap je niet op een nieuwe Hawk. of Lindinger Evo... Ben je in een keer klaar. Verzendkosten zijn incluis bij Lindinger?
Al dat geknutsel is welliswaar bewonderenswaardig en dapper... maar dat rompje gaat zeker boven de 45,-. Komt er ook nog verzending bij... Kan je die romp ook weer gaan strak maken c.q. richten. Bij mij was de reparatie ook kromgetrokken, binnen tolerantie... wat heet... (volgede keer gaat het op een richtplank)

Jos... gewoon doen. Heb je een complete kist... en daarmee beter in de markt.
 
5 euro vind ik wel passend met een max van 10, die romp is tenslotte gebroken geweest, maar voor hetzelfde geld niet goed in elkaar gezet. ALs ze meer bieden haak ik vanzelf af.

Voorlopig moet de knip op de beurs wat modelbouw betrefd of er moeten wat modellen verkocht worden hier.

Hij is nog wel geel ;), lijkt me wel een leuke kleur voor een hawk ;)
 
FF wat anders, vanaf woensdag liggen er bij de aldi
zonnenbrillen met 3 verwisselbare glazen voor € 3,95.

Gr Frank
 
Gisteren nog zo'n vouwtent gehaald bij de Aldi, in voorbereiding op typisch Engels weer in Middle Wallop.

Koopjes zijn wel te vinden, maar je moet wel mazzel hebben en snel handelen. Bij de tijd dat je ze hier op het forum ziet zijn ze of al weg, of toch niet echt een koopje...

Gerben
 
Gisteren nog zo'n vouwtent gehaald bij de Aldi, in voorbereiding op typisch Engels weer in Middle Wallop.

Koopjes zijn wel te vinden, maar je moet wel mazzel hebben en snel handelen. Bij de tijd dat je ze hier op het forum ziet zijn ze of al weg, of toch niet echt een koopje...

Gerben

Klopt, zeker op de duitse forums als de prijs redelijk is is t meestal binnen
een paar uur weg ( mijn ervaring )
In de winter heb je meer kans op leuke koopjes.
 
Back
Top