F5B meeting verplaatst!!!!!!

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 22 mrt 2009.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Helaas.....
    Het weer zit niet mee.
    We hebben dan ook besloten om de meeting te verplaatsen naar 16 augustus.
    Ik verwacht dan dat iedereen fris en fruitig om 12 uur aanwezig is op het veld te Stompetoren.

    Voor meer info zie de website F5B.nl


    Tot ziens bij Aeroclub Kennemerland!


    GJ
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  2. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hardstikke leuk!

    Ik neem een Kamelot mee op 5 cellen lipo. Momenteel vlieg ik op kanaal 74.

    Tot dan!
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  3. Mooi!

    Zucht, dat valt niet in een van mijn vakanties maar zal mijn best doen er toch bij te zijn vanuit Engeland. Wellicht dat ik op Schiphol kan vliegen en dan wat mee neem als hand baggage. Kan iemand mij wellicht oppikken op Schiphol? Nou ja, het is nog even dus er valt nog genoeg te regelen.

    Hoe zit het met het organiseren van rakken en buzzers?! Moeten we even binnen oud F5B Nederland wat zien te zoeken? Er zal toch nog wel wat zijn?!

    Eric Wilke
    Rob ten Hove
    Ruud Zandvliet
    Ben even de namen kwijt!

    Jos
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ophalen vanaf schiphol is geen probleem.
    Op de club hadden we een setje rakken maar ze zijn even zoek.
    Als dat niet meer te vinden is dan bouwen we gewoon wat.

    We zitten al op 6 deelnemers.....
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Website www.F5B.nl is online
    Er staat nog niet veel op maar komende weken wordt hij gevuld met informatie over de meeting en andere activiteiten op F5B gebied.

    Aanmelden en informatie loopt via de website.


    Gert-Jan
     
  6. Klinkt goed!!!

    Tijd om wat e-mails te versturen!!!

    Ken jij nog iemand die wellicht wel wil komen vliegen met een vette electro bak?!

    Jos
     
  7. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Goed initiatief!

    Wellicht kom ik kijken en wat vliegen met een F5D als dat mag. Op de club vliegt ook nog een Scorpio F5B rond van forumlid Joriszzz. Joriszzz, lees je mee? ;)
     
  8. Denk dat er nog wel wat mensen bij komen, ik kijk soms ook weken niet op deze website!

    :)

    Dus spread the word!!!
     
  9. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Sinds enige tijd heb ik een Raketenwurm 1 comp gekocht en ben langzaam bezig hem af te bouwen. Kontronik KIRA 500 en 4 cellen 3200. Slechts 1.2 kW.
    Was niet meer van plan het wedstrijdvliegen zo intensief te doen als vroeger, maar zal toch graag naar Kennermerland komen.
    Rick Ruijsink
     
  10. Hey Rick!

    Jou naam was ik dus kwijt, laat staan je e-mail.

    Leuk man!

    Ken jij verder nog mensen die langs willen komen?!

    Jos

    P.s. RW1 is competatief, Wolf vloog er recentelijk nog 47 beentjes mee op Lipo en 1750W.min.
     
  11. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ik zal de info over de wedstrijd doormailen aan een aantal van de (hele) oude garde. Wanneer ik hun adressen nog heb. Weet niet of ze interesse hebben weer wat meters per seconde te zien. Denk naast Frank Bremer die me de linkjes doorstuurde aan Hein v. 't Laar, Pieter Douma, Rob ten Hove, Jaap Vis en Ruud Zandvliet.
    Ben benieuwd!!!
     
  12. Rick,

    Ik heb Eric Wilke al gemaild maar die zit helemaal in de zeilboten tegenwoordig. Echte dan wel te verstaan. Hij vaart maar wat af die ouwe zee rot!

    Durf wel te wedden dat als ik hem mijn kist laat zien vliegen hij ook wakker wordt.

    Kan niet wachten!
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De F5B website heb ik een beetje ge-update.
    Er staat nu ook een aanmelding formulier.

    Dus liefhebbers.... op naar F5B.nl


    Gert-Jan
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Frank Bremer (gebruiker 'fbk') zal zich hier ook wel melden. Rick, je zou Frank kunnen proberen te mailen met @nxp.com of @nxp.nl i.p.v. @philips.com
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ruud Zandvliet heeft volgens mij alles verkocht.
    Ik weet dat er in het zuiden van het land ook nog wat hotliners rondvliegen.
    Je hoeft niet per se een glasbak met 3 kilowatt te hebben, er gaat ook een Simprop Selection meevliegen met 600 watt en ik probeer nog iemand over te halen om met een Simprop Rabbit met 400 watt mee te vliegen.
    Gewoon voor de lol.

    Aanmeldformulier staat op F5B.nl


    GJ
     
  16. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Heren, ik heb nu een nieuwe gebruikers naam. Zit nu even een paar dagen in Turkije (nee niet op vakantie, ik ben niet rijk) en wilde even wat schrijven over de meeting op 19 Juli.

    GJ, zie niet helemaal in waarom er eisen zijn gesteld aan de deelname. Vindt dat een kist met over 2 meter zoals een F5F bak of iemand die met 10S Lipo of zelfs nog NiMh vliegt ook welkom moet zijn op deze eerste kennismaking. Dat heet als je wilt vliegen, kijken en babbelen mag natuurlijk altijd.

    Onder het motto, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

    Een aanmeldings formulier heeft ook voordelen en nadelen. Het is goed om te weten hoeveel mensen er langs komen maar het werkt ook een beetje afschrikkend. Misschien beter om gewoon duidelijk aan te geven waar het is met bijvoorbeeld google maps, een e-mail adress en eventueel een mobiel telefoon nummer voor als men de weg kwijt is ofzo.

    Verder denk ik dat F5D piloten welkom moeten zijn om te komen kijken en helpen maar dat we toch de nadruk moeten leggen op het vliegen van Hotliners/F5B en het daar dus bij houden.

    Een competitie zou leuk zijn maar het beste is toch dat iedereen de kans krijgt om met of zonder toezicht een keer het parkoer te vliegen. Het zelfde geld voor het bedienen van de buzzer op base A en B. Zelf doen is altijd leuker dan kijken!

    Hopenlijk kan ik er bij zijn, maar ga er wel vanuit dat het hoe dan ook een leuke dag wordt voor Hotliner/F5B Nederland.

    Jos
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jos, je spreekt jezelf nu een beetje tegen.
    Je wilde een F5B meeting.
    Je zegt bovenin dat iedereen moet mogen vliegen, ook al is de kist groter dan 2 meter.
    Dan zeg je "Verder denk ik dat F5D piloten welkom moeten zijn om te komen kijken en helpen maar dat we toch de nadruk moeten leggen op het vliegen van Hotliners/F5B en het daar dus bij houden."

    Dus.....
    Er moet dus een richtlijn zijn voor deelname.
    Als ik met mijn 3 meter kist op 6S lipo wil vliegen dan is dat geen F5B en ook geen hotliner.
    Het moet een hotliner meeting zijn, een hotliner zijn span is maximaal zo'n 2 meter.
    Mocht ie 210 zijn dan is dat ook geen probleem.
    En 6S lipo is ook het maximum in F5B, dus ook bij deze meeting.
    Als je met 27 cellen NiMh of Nicad wil vliegen, ga je gang, dat was ook de limiet in F5B.
    Voor alle andere soorten electrokisten hebben we in augustus een open dag, daar zal F3A, F5D en ook Speedcup spul vliegen.

    Deze meeting is puur voor F5B achtig spul, hotliners.
    Kijkers zijn altijd welkom bij ons op de club.

    Een aanmeldingformulier is nodig, we moeten weten hoeveel man/vrouw er komen, wat voor soort kist ze vliegen etc.
    Dit is om alles een beetje soepel te kunnen regelen en ook te kijken hoe we de tijden in gaan delen.

    Het is niet zo dat als je het aanmeldingsformulier invult en je komt niet dat we je even op komen halen thuis...
    Zo zijn we niet ;-)

    We zetten rakken uit, voor degenen die het aandurven houden we een wedstrijdje, aangepast aan het soort kisten dat er komt (vandaar ook het aanmeldingformulier.

    Iedereen die vliegt of komt kijken mag ook helpen..


    GJ
     
  18. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    :):):)

    Ik denk dat je gewoon die 2 meter regel moet vergeten, maak er 2,5 van ofzo. Een Go One 6 heeft wel meer dan 2 meter en das toch wel een F5B te noemen. Toen ik in Engeland begon (2007) vloog ik ook een Ariane V10 met 2,10 meter en deed 33 beentjes ofzo.

    Mijn eerste echte hotliner was trouwens een Simprop Selection. Wat een fijne kist was dat!

    Wellicht dat er een paar mensen zijn die nog spullen hebben liggen van een paar jaar terug (Eric Wilke bijvoorbeeld) en toch wel willen komen om er misschien weer mee te gaan beginnen. Dat zijn dus die NiMh vliegers die natuurlijk ook gewoon welkom moeten zijn.

    Realiseer me nu dat het idd gewoon details zijn. Neem aan dat een ieder dat wel begrijpt en gewoon komt vliegen.

    Mijn dank nog aan jou club die bereid is een stelletje F5B idioten te laten vliegen op hun club veldje.

    Jos
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.884
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik schreef al, als het iets meer is als 2 meter dan maakt dat ook niet uit, je moet ergens een grens trekken.
    Maar we moeten geen 3 meter kisten hebben die denken dat ze hard gaan.
    En op het aanmeld formulier kan je invullen waar je mee vliegt, Lipo, NiMh of zelfs LiFePo.
    6S is omdat het de limiet is bij F5B, net als 27 cellen vroeger.

    En trouwens, de Go One 6 is 197 cm... en een erg mooie kist, heb hem vorige week zien vliegen!
    De Ariane was 207 cm, dus dat valt binnen mijn marge.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  20. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Oops, ik ben in verwarring met de RW3. Daar vliegt toch niemand mee, wordt niet geproduceerd.

    Een S15 dan? ;)

    Zal me even aanmelden. Hahaha
     

Deel Deze Pagina