F5B peilinstallatie tbv piloot

Heeft iemand van jullie zoiets in gebruik?

full

Zelf gemaakt of laten frezen volgen de tekening van Domi van Amperejunkies?

full

Wat waren de kosten van het frezen?

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets heb ik wel eens bij training gebruikt.
Helpt goed om je keerpunt op het A-rak te bepalen.
Iedere meter teveel op het A-rak is zonde. Reken op competatief niveau op keertijden van 0.6sec en minder voor het A-rak, dan heb je wel een idee hoe dicht je bij het rak blijft. Tevens helpt het de motor niet te vroeg aan te zetten en op tijd uit te zetten.

Heeft het zin als beginner? Nee niet direct. Vlieg je eenmaal strakke rakjes in de goede richting en rechtuit, goede bochten zonder snelheids of teveel hoogteverlies kan het de volgende stap zijn.

Bij de tekening van Dominique vind ik de hoek tussen de vertikale poten vrij groot. Ik denk dat ik die hoek iets kleiner zou houden. Maar als er een setje gebreerd wordt, houdt ik me aanbevolen, de statieven staan al klaar. Ik heb net een mailtje uitgestuurd naar een bekende om eens te informeren of hij dat kan en wil maken.

Groet,
Gerben

Heb deze instrumenten gezien in Bad Bruckenau ( Eurokontest F5B )
en helpen de piloten en helpers idd met t bepalen van het keerpunt.
Voor de top teams ( zoals Wolf en Guntmar ed ) behalen ze hier winst
uit. Was zelf getuige toen Wolf met zijn Avionik B06 49 rakken vloog,
onvoorstelbaar hoe vloeiend en snel.

Maar Rob, als je de kans hebt moet je echt een keer naar een Eurotour F5B
toe, je kijkt je ogen uit en de input die je krijgt van de piloten krijg je op
geen een forum echt een aanrader !

Gr Frank

Ik zou me er niet druk over maken. Ik vlieg competitie sinds 2007, ben in 2008 naar het WK geweest en nu pas ga ik mij met dit soort dingen bezig houden.

Tja, aan de andere kant. Als je een model met aandrijving koopt wat allemaal werkt en je spendeerd daar geen tijd en energy aan dan kom je met het vliegen misschien eerder op het punt aan dat je dit soort dingen nodig hebt om precies op het A rak te kunnen vliegen. Maar dan nog denk ik dat je het over 2 jaar hebt van het beginnen met competitie vliegen.

Jos

Rob,

In dit filmpje vanaf 4:05 kun je wat beelden zien van de rakken-peilinstallatie die ik gisteren geprobeerd heb:
17.04.2011 - E.M.C.R. on Vimeo

(met dank aan de Belgische vrienden voor het blokje wat de basis vormt)

Zal hem zaterdag meenemen.

Groet,
Gerben

Te weinig aan het oefenen, af en toe een paar vluchtjes. Maar is even niet anders vrees ik. Ik zat te denken aan 2 dagen werken en 5 dagen weekeind, maar geloof dat dat idee niet zo gewaardeerd wordt...

Groet,
Gerben

Tijd & training:

Dat probleem komt mij zeeeer bekend voor Gerben.

Ik ga zaterdag jouw installatie zeer zeker even "besnuffelen".

Ik moet zelf ook nog veel meer trainen met mijn "groen monstertje" zodat ik ermee kan lezen en schrijven, volledig intuitief/proactief en niet meer reactief (zoals nu nog af en toe).:eek:

Zoals onze oosterburen zeggen: "Übung macht den Meister".:yes:

Groeten,

Rob Hermens

Back