F5B Seizoen 2011

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Ik begin maar even een nieuw draadje.
Laten we dit on-topic houden aub.

We hebben afgelopen zondag de vliegersvergadering gehad in Dalfsen en er zijn wat dingen besproken.
De notulen zullen binnen korte tijd wel naar de vliegers gemaild worden.

Dingen in algemeen belang zal ik hier neerzetten.

Om te beginnen, we hebben een KNVvL subcommissie electrozweef.
Voorzitter: Gerben
Penningmeester: Johan
PR / Organisator: ondergetekende.

Er werden op de vergadering een paar dingen duidelijk.
Seizoen 2010 is voor iedereen als gezellig en leuk ervaren, de hele sfeer was zeer ontspannen en vrijblijvend.
Toch werd de laatste wedstrijd in Stompetoren als beste ervaren omdat de wedstrijdleiding de wedstrijd strak en in hoog tempo leidde.
Streven is om in 2011 alle wedstrijden zo te laten verlopen.

Er is ook besloten het startgeld te verhogen naar 7,50 per deelnemer.

Een opmerking van een buitenstaander was dat het voor toeschouwers moeilijk te volgen was wat nou precies de bedoeling was in F5B.
Van een nieuwkomer kwam de opmerking dat nieuwe deelnemers een soort coach / begeleider moeten krijgen om ze wegwijs te maken binnen F5B.

Over veiligheid werd ook gesproken en vliegers en omstanders moeten meer veiligheid in acht nemen.
Bij het aanmelden moet men zijn KNVvL nummer of WA polisnummer invoeren, anders kan men zich niet aanmelden.

---------------------------------------------------------------------------------

Even kort samengevat hoe we het volgend seizoen dan kunnen gaan doen.
Ik (of iemand anders) kan een info deel maken op de f5b site.
Ook wordt er een papieren versie naar de wedstrijden en invliegdagen meegenomen om uit te delen aan geinteresseerden.

In het info foldertje (zal ik het maar noemen), staat in het kort:

Wat de klasse inhoudt (beknopte reglementen)
Met wat voor modellen er gevlogen wordt.
Evt foto's van de deelnemers met naam zodat men makkelijk mensen aan kan spreken.

Beginnende vliegers zullen zich voor de wedstrijd moeten melden bij de wedstrijdleiding of organisatie.
Er wordt ze kort uitgelegd hoe de regels zijn, waar ze op moeten letten.
Ook zal het model bekeken worden, of er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan voor piloot en omstanders.
De eerste paar (wedstrijd)vluchten zullen onder begeleiding (gecoacht) gevlogen worden.
De vlieger moet wel het model zelf kunnen vliegen, we gaan geen modellen invliegen of les geven.

In de info folder komt ook te staan hoe om te gaan met de veiligheid.
Belangrijkste punt zal zijn:
Blijf bij de prop weg als accu aangesloten is.
Zorg ook dat andere mensen niet voor of naast de prop gaan staan, wijs ze op de gevaren.
Let op elkaar, als je iets ziet wat gevaar op zou kunnen leveren, spreek iemand er op aan.

Dit is zomaar een opzetje, de definitieve versie zal hier op het forum en de f5b site gepubliceerd worden.

Grts Gert-Jan

Volgens mij is het wachten nog op wat data vanuit België en het vinden van geschikte velden in Nederland. Maar GJ zal vast wel een update doen binnenkort.

De subcommissie begint wel een beetje te lopen inmiddels. Boekjaar is onverwacht goed afgesloten doordat de afdeling Modelvliegsport heeft bijgedragen in het rakkensysteem.

Ik wacht inderdaad op de data van de zuiderburen.
Die komen eind deze maand.
Ik zal wel proberen de eerste wedstrijd alvast te regelen, ik probeer 16 of 23 april.
Dan wil ik op koninginnedag wat demo's gaan doen op vliegshows.
Ik zat nog met het idee om op het museumplein te gaan vliegen op 30 april maar er schijnt al een feestje te zijn,

Maar ik hoop de eerste wedstrijd binnen 2 weken bekend te kunnen maken.
De volgende zal dan in mei zijn.

GJ

Ut foebal sjit me nie in du aderun... sjnapper geen bal fan...

Is da schjow een klen feltje dahnn? Die Amsjterdam areenah? Isdah feltje sowaar een sjompie? As je drnie-eensj normahl ken landuh?

Awk gen tetetetermiek of sow? Eg sjonde seg.

Back