F5B, Valkenswaard, MVC Valkenswaard, 24 september, uurtje later!!

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 20 sep 2016.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Hallo allemaal,

    De laatste wedstrijd van het jaar. Alles zelf meenemen!! 12V, eten en drinken!!

    We beginnen een uurtje later i.v.m. reistijden uit het noorden!!

    10:00u start met de opbouw

    10:45u registratie (10 euro)

    11:15 Briefing pilots

    11:30 Start van de wedstrijd

    Zie http://www.f5b.nl/agenda/ voor de details.

    MvG Ronald
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2016
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Toppertje Ronald, dat heb je weer goed geregeld!

    Wie regelt er trouwens het zonnetje (ik heb mijn krediet in Italie opgebruikt..) ?
     
  3. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    er wordt een zonnetje voorspeld
    upload_2016-9-20_21-45-21.png
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Kijk eens aan, dat wordt een lekkere afsluiter van het Nederlandse seizoen :)

    PS net nog even de google maps locatie toegevoegd op de f5b.nl website. En een mailtje rondgestuurd, zodat iedereen (op mijn mailinglijstje) op de hoogte is van de nieuwe locatie,
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De weersberichten zien er nog steeds prima uit 23 graden, beperkt windje, beetje bewolking, beter wordt het niet :):)

    https://www.windfinder.com/forecast/weert


    Heeft iedereen eigen stroom of zal ik een 12v accu extra meenemen?
    Moeten we nog hamburges bakken in de middagpauze ofzo?
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Startvolgorde staat alweer op een stickje, rompwarmertjes geladen, ik ben er klaar voor :)
     
  7. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    wij zullen er zijn.
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Tot straks :)
     
  9. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    .. dubbele post!
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2016
  10. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Amsterdam
    Was inderdaad weer een hele gezellige dag! Goed om iedereen weer even te zien en te spreken, en om de WK-ervaringen te horen. Ik had nog nooit officieel 45 rakken gevlogen, maar nu is het gelukt. Helaas wilde het met zweven niet zo lukken. Hoe dan ook ben ik weer gemotiveerd om volgend jaar weer mee te doen.
    Dank aan Jan, Anja en Mark voor de onmisbare hulp!!!
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Heerlijk dagje bij MVC Valkenswaard! Als eerste hartelijk dank aan de club voor de gastvrijheid, wat een voorrecht om er te gast te mogen zijn. Ondanks dat er geen gebouwtje ofzo is, is er toch koffie en vlaai en tijd voor een gezellig babbeltje met zijn allen, compliment!

    Ook leuk Joris weer op de rakken te zien. Met de B14 gaat het een stukje vlotter als de vroegere RW4´s, met prompt een nieuw PB van 45 rakken, gefeliciteerd!
    En we mogen wel oppassen want volgens mij zit er nog veel meer in...
    Ronald met zijn eerste 1000, Pieter ook een 1000, leuk, het wordt steeds spannender in de NL competitie.

    Hoewel het prachtig weer was met een heerlijk zonnetje, was er nauwelijk thermiek te vinden. Daalwindgebieden waren er dan wel weer genoed, en iedereen is minimaal 1x te vroeg geland.. Ronde 4 was helemaal extreem, waar alle piloten te vroeg landden, behalve Ronald die slim genoeg was wat energie te sparen. Ik heb echt genoten vande spannende wedstrijd en het mooie weer natuurlijk.

    Jan, Anja en Mark bedankt, zonder jullie kunnen wij niet vliegen. Was weer top voorelkaar, liep lekker soepeltjes.
    En natuurlijk dank aan MVC Valkenswaard voor de hulp op de rakken.

    Voor de meesten is het seizoen nu over, Pieter en ik gaan volgende week nog het laatste rondje in België doen (Thumaide)', als het weer meewerkt tenminste. Als er iemand interesse heeft mee te vliegen is hij natuurijk van harte welkom :)
     
  12. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Was een enerverend dagje! zuiden wind zorgt in Valkenswaard voor aardig wat spektakel. Er staat een bomenrij aan de zuidkant van het veld en als je dan boven het mais aan de noordkant de rakken uitzet vlieg je direct in het zog van de bomen. Er is nog nooit zoveel gelimit in een wedstrijd.

    Joris deed voor de eerste keer weer mee dit seizoen, moet nog iets sparen voor de thermiek, maar vloog wel gelijk 45 rakken in de 2e ronde!

    Pieter had echt pech met telkens slechte thermiek: zelfs 4 sec motorloop en 4min zweven. Dat is zeer ongebruikelijk. Toch een keer een 1000-er gehaald.

    Willy had in een van de rondes een laagte record in rakken, alles ging mis, gebeurt ieder wel eens vorige week nog 49! Slechte generale is een goede start voor de final aanstaande zondag in Belgie. Luc en Gerben waren zwaar aan het experimenteren. Wel weer 50 rakken voor Gerben. Terwijl de rest daar toch weer een aantal rakken achter bleef.

    Ik vloog onder mijn kunnen (teveel cuts en toch niet scherp), maar had toch een 1000-er in de laatste ronde dankzij de limiters van andere vliegers. Limiters zijn een goede uitvinding. Er moet wel weer worden gelijmd aan mijn kistje. Ben er al aan begonnen.

    Het was een gezellig en goed nederlands F5B seizoen! Nogaals dank voor de wedstrijd leiding Jan, Anja en Mark! En uitzicht op meer deelnemers volgend jaar: Mark, Mark,Johan en Joris!

    Succes volgende week in belgie!!
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2016
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Gelukkig hebben we de foto´s nog.....

    Luc´s B14 is er klaar voor
    [​IMG]

    Eerst maar eens rustig beginnen met koffie....
    [​IMG]

    ....en vlaai!
    [​IMG]

    Ronald aan de knuppels, Pieter fluistert motiverende woordjes
    [​IMG]

    En de Speedfire 2 heeft er ook zin in
    [​IMG]

    Willy is er nog niet helemaal zeker van
    [​IMG]

    Mark ´the Judge´ op het B-rak, scherp en onverbiddelijk als altijd
    [​IMG]

    En de uitslag, zonnetje scheen nog steeds..
    [​IMG]
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam

Deel Deze Pagina