F5B weer terug in Dalfsen AFGELAST WEGENS WEERSVERWACHTING

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Aanstaande zaterdag hopen we weer in Dalfsen neer te strijken met het F5B circus.
Aanvang 9.15, veld opbouwen, wedstrijd beginnen rond 10.00.
Enige puntje is... wat doet het weer?

Sorry maar het weer ziet er te slecht uit dus ik las hem bij deze af.

GJ

Laatst bewerkt:
zal ik doen,

inmiddels ben ook met de S16 in de weer, nu met de lange romp. CG op 72mm geeft bij een te grote hoogteroeruitslag een verassende high speed stall! Dat ken ik niet van de Avionic!

Ronald, 72mm is ook te ver naar achteren.
66-70mm geeft Rudi aan, ik zit ergens op de 70mm, dan is ie nog behoorlijk vergevingsgezind.
Hoogteroer in de speedstand staat ergens op 3-4 mm, snapflap is een kwestie van smaak.
Rolroeren 1mm hoger dan de welfkleppen, dan overtrekt ie ook niet in de thermiekstand.

GJ

Wij zijn ook van de partij. Kom helpen 'beepen' op het rak.
Komen met dubbele mascottes. Teckel in stereo.
Gr Bas

Het schijnt dat we wat weinig helpers hebben in Dalfsen. Mocht je nog iemand kennen die wel eens mee wil komen naar een F5B wedstrijd, zou het leuk zijn als die een rondje rakken zou kunnen drukken..

Gerben

Het begint nu echt vervelend te worden. Heb gewoon een jaar al niet meer gevlogen.
Het komt er gewoon niet van! Abnormaal! Maar de rode schicht in de avatar rijdt, dat had de laaste tijd veel focus nodig (13 jaar)!
Maar ik neem wel wat fly-by's mee...
Zal eens kijken of de lipo's nog op te winden zijn, de elektrolyten ferm toespreken!

In de toekomst zit ik wat dichter bij ons veld... kan ik weer wat bijschaven (of hoe je dat ook bekijkt achteraf)

Helaas moet ik morgen verstek laten gaan, het werkaanbod is dusdanig dat ik dit niet alleen aan mijn zoon kan overlaten. Hopenlijk ben ik er de volgende keer wel weer bij.

Jammer Theo maar ook wel weer lekker dat je het zo druk hebt met opdrachten.

Ik zit nog steeds te twijfelen, het is geen lekker weer om te vliegen, harde wind en ik ben zelf een beetje klaar met het gore vieze koude rotweer.
Zoals het er nu uitziet is het in de ochtend redelijk droog, windkracht 4-5 en 17 graden.
Na 14.00 komen er regenbuitjes.
Nog 3 uur te gaan voor ik een beslissing neem.

GJ

-------------------------
AFGELAST
-------------------------

Neem dikke jas mee, het zal fris zijn maar we gaan vliegen.

Om 17.00 gaan we naar Auberge 't Asje, lekker eten.
Als je mee wilt, laat het me dan voor 11 uur morgenochtend weten.

GJ

Laatst bewerkt:
23283_127592393923182_233_n.jpg

Dat extra werk is leuk, maar kost tijd....... en leverd gelukkig wel iets op.

Daarnaast, na Valkenburg eigenlijk bijna niet meer gevlogen en afgelopen weekend 3 modellen schade gevlogen. Als eerste zaterdag de Hawk-cloon, die heeft nu een romp die niet meer te repareren is en een kraakje in de vleugel die wel te doen is, dan de MPX Mentor waarbij de motor uitstapte met motorophanging en al, gevolg lichte schade aan de romp en een kromme motoras en de kleine edge van extreme flight hetzelfde als de mentor.

Het achterste gedeelte van de hawkcloon romp is nog goed en past precies op de romp van de Zipper....... deze wordt dan wel iets langer en krijgt dan een passende T-staart in plaats van een V-staart. Dus dadelijk toch nog 2 goede reserve modellen........... 1 Surhazip en een zipwurm.......:cool: :cool: :cool:

ik zit vannacht al de halve nacht het weer te volgen.
Accuweather, weeronline en ook een lokaal weerstation.
Er worden vanaf 10 uur al buien verwacht en na 13.00 blijft het regenen.
Verwachting geeft 90 tot 100% kans op regen.
Het is zonde van jullie tijd en brandstof om naar Dalfsen te rijden en dan de wedstrijd in het water te zien vallen.
Ook voor de mensen op de rakken is het niet te doen, er staat ook nog eens een straffe wind 4-5.
Ik denk dat het dan ook beter is om de wedstrijd te verplaatsen naar een datum met hopelijk beter weer.
Ik ga straks met de voorzitter van de club overleggen.
Sorry dat het op het laatste moment moet maar het weer is een beetje raar de laatste dagen.

Jammer, maar niets aan te doen..
Stond gister een berichtje in het AD: "goede weerman gezocht", niemand lijkt het weer goed te kunnen voorspellen op het moment. Ik zit me net te bedenken hoeveel mazzel we met de Zeewolde Eurotour gehad hebben met 3 dagen mooi weer. Zou het nog goedkomen dit jaar met het weer?

Gerben

Buienradar geeft gewoon prima weer aan, alleen wat wind. Waar kan ik m'n vrije dag van gisteren gaan declareren?

Het is ook nooit goed he...

Hebben Jan en Anja, Frank en Bas al niet genoeg kou geleden dit jaar?
Ik probeer de wedstrijd te verplaatsen naar over 3 of 4 weken.
Eens zal het toch wel een keer zomer worden?

GJ

Hallo

Jammer van de wedstrijd maar het weer moet wel meewerken, op dit moment schijnt de zon
Maar dat wordt wel weer anders, tot de volgende keer

Team Kampen

Jammer Jongens,

Maar t is niet anders......
Misschien de wedstrijden verplaatsen naar de Antillen:D

Gr uit Oeding

Frank

Back