F5B Wijk en Aalburg - 21 Juni

Gerben

Forum veteraan
21 Juni is het weer tijd voor een rondje hotliner vliegen. We zijn te gast bij de MVA in Wijk en Aalburg, aardige mensen en altijd erg gezellig daar. Ik voel me er altijd erg welkom. En natuurlijk moet ik de hamburgers en sateetjes noemen, die moet je eens geprobeerd hebben.

De planning voor de dag is als volgt:
09:30 Opbouwen rakken etc.
10:00 Briefing
10:30 Eerste vlucht ronde 1

Mocht je geinteresseerd zijn in hotliners of er zelf eentje hebben ben je natuurlijk van harte welkom. Een mooie gelegenheid om veel vragen te stellen of om gewoon een rondje mee te vliegen. Schroom niet, met de simpelste kistjes heb je de meeste lol. Blizzard, Ion of welke hotliner dan ook, vlieg eens een rondje mee zou ik zeggen :)

Graag wel vantevoren even aanmelden (de startvolgorde wordt vrijdagavond al opgesteld), hetzij via de website F5B.nl - Home, facebook: https://www.facebook.com/F5B.nl?ref=hl&ref_type=bookmark of een mailtje aan info apestaartje f5b.nl

Hebben jullie allemaal flink gevlogen de laatste tijd? Ik ben benieuwd hoe de dag zal gaan.. Luc en Willy zitten die dag in Denemakren (Eurotour) en zullen er niet bij zijn. Daar had ik zelf ook graag heen gewild, maar helaas zit Ronald voor zijn werk in Taiwan, dus zal ik zijn taak overnemen op de 21e. Maakt niet uit, heb nu al weer zin in een rondje vliegen met mijn F5B vrienden :)

Gerben

Nog een klein weekje te gaan en dan mogen we weer :)

De weersberichten zien er voorlopig best aardig uit, al wordt het iets minder warm lijkt het.
Al leuk wat aanmeldingen ook, er komt ook nog een Duitse piloot meevliegen (Ilya, sommigen kennen hem al) en mogelijk ook een paar Belgische vrienden, wordt weer een gezellig dagje!

Pieter moet helaas nog even plakken, na ruzie met prikkeldraad. Hem kennende is dat vanavond wel gefixt ;) . Ik ben nog volop aan het testen, gisteren in Belgie props en rampings getest bij de wedstrijd in Meulebeeke. Is best lastig om het perfect te krijgen, maar er zit vooruitgang in. Zijn jullie er een beetje klaar voor?

Gerben

helaas helaas moest ik juist nu voor het werk naar Taiwan, en ga er maar vanuit dat ik er niet bij kan zijn. Ik lig daardoor uit de competitie. Niet zo mooi. Het is wel erg mooi hier in Taiwan en de collega's zijn erg vriendelijk. Het werk is lastig, ik moest er niet voor niets naartoe,

veel plezier!!

Jammer dat je er niet bij bent Ronald, succes nog in Taiwan!

De schade die ik vorige wedstrijd opliep is inmiddels verholpen en ik heb er alweer een aantal vluchten mee gemaakt. De vertragingen van de beide aandrijvingen waren aan vervanging toe en ze draaien nu weer soepeltjes.

Gerben, tof dat je je opoffert om de wedstrijdleiding te doen terwijl je graag naar Denemarken wilde. Helaas maak ik nu geen kans meer om eens eerste te worden.

Tot zaterdag, ik heb er veel zin in!

Hoi Ronald,

Goed te horen dat er ook nog iets te genieten valt in Taiwan, lijkt me een mooi land om eens mee te maken. Jammer natuurlijk dat je daardoor niet mee kunt vliegen, volgende keer maar gewoon voor de dagzege gaan?

Joris, opofferen is een groot woord, hier in Nederland is ook leuk natuurlijk. En het scheelt 2 dagen reizen, ben wel toe aan wat rust eigenlijk.. nou ja, nadat de B12's gebouwd zijn in ieder geval.. Goed te horen dat de gearboxen weer in orde zijn, dat scheelt weer een rakje :)

Gerben

Wordt er nog na de wedstrijd gegeten en zo ja waar?
Dan kom ik langs..

GJ

Is trouwens een buffet, dus kun je weer aan de frietjes :)

DSCN2579.JPG

Nu alleen nog Mark overtuigen mee te gaan, die heeft iets met een verjaardag ofzoooo

Gerben

Wie zijn die mensen op de foto?

Is er geen Israelisch restaurant?
De Klaagmuur?

Maar OK, dan zorg ik dat ik er op tijd ben.
Misschien kan Bertus me een sleepje geven in de pauze..
Dan zien jullie ook een echt model vliegen en niet van die vliegende bezemstelen.

GJ

Hallo Gerben,

Als je er dan toch bent, heb je nog een akku over om een laadapparaat aan te hangen met voldoende stroom.

groet Frans.:mrgreen:

Hoi Frans,

Geen probleem, ik neem een 2e loodaccu voor jullie mee :)

Groet,
Gerben

PS we zoeken nog rakkenmensen, dus als je een vriend mee wilt nemen die op de 1e rang wil zitten onder het rak, dan graag ;)

Mijn Calif is GEEN bezemsteel...

Mijn laadaccu heeft na 10 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Kan ik ook een paar Ah lenen?

Nee Wim,

de Calif heeft nog het model van een vliegtuig.
Heb je interesse in nog een Calif? Ik weet er 1, vrijwel nieuw.
Het is de vraag of ik kom, het waren een nogal drukke 48 uur.
Dus even afwachten of ik wel zin heb.

GJ

Zoo, weer thuis na een heerlijk dagje vliegen, wat een topdag!
Prachtig weer, gezellige club en een stel F5B fanaten bij elkaar, wat wil je nog meer. Her en der Sneuvelden pr's, Wim vloog 31, Rick 37, Klaas 38, Ilya 42, Pieter 45, prachtig om te zien. Eigenlijk was er de hele dag door wel thermiek, hoewel je soms echt goed moest zoeken.
De gasten en bezoekers hebben top geholpen op de rakken, Robert van 12(?) jaar, Frans en Nana (op haar verjaardag), bedankt, zonder jullie lukt zo'n feestje niet.

Na afloop nog gezellig bij de Chinese Muur gegeten met het merendeel van de vliegers, een leuk tentje met goed eten, niet te duur en leuke serveersters. Had je goed uitgezocht Anja :)

Nu weer thuis, de lipotjes zo nog even op storage zetten en de loodaccu's laden. Morgen zal ik wat foto's uploaden, daar zitten wel leuke tussen..

Groetjes,
Gerben

Inderdaad een fantastische dag. Eindelijk eens meer dan 30 rakken gevlogen.De Calif staat nu helemaal goed , op naar de 32... Het restaurant was ook een voltreffer,lekker spul en helemaal niet duur.Bedankt iedereen voor de goede sfeer, ook mijn echtgenote vond dit voor herhaling vatbaar.Ze wacht met spanning op de fotos...

Back