F5B winteractiviteiten 2014-2015

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 19 okt 2014.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    ik had een reserve datum staan op 25 oktober in Valkenswaard. deze gaat voor de competitie sowieso niet door, want niet nodig. In Kampen was het eigenlijk best spannend met het weer maar het liep goed af. Beter zo dan anders :grin:.

    Voor een complete oefendag op 25 oktober met rakkenzitters etc. zijn de vooruitzichten niet goed genoeg. We overleggen even per mail wat we doen :???:
     
  2. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Voorspelling voor zaterdag: motregen en grijs. Morgen 25 oktober is niet een dag om een hele dag op het veld te staan. Laat staan een dag voor evetuele rakkenzitters. Er is namelijk geen huisje, afdakje, warme koffie helaas. We moeten voor te oefenen wachten op mooi weer. Dus het oefenen met F5B gaat morgen niet door.
     
  3. Medusa

    Medusa

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Breda
    Winteractiviteiten:

    Nieuwe heaterbox maken

    Medusa 2015 ontwerp afmaken, mallen laten frezen en bouwen. Was ik vorig jaar al mee begonnen maar vanwege de WK van dit jaar heb ik het een jaar uitgesteld. Nu kan ik in ieder geval nog wat nieuwe inzichten toepassen.
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hmm, winteractiviteiten..
    Primair nieuwe aandrijvingen samenstellen en testen, Ik heb nog twee nieuwe motoren liggen en een speciaal projectje. Als het goed komen er ook nog wat nieuwe props binnen die getest moeten worden.
    Daarnaast instellingen van de modellen veranderen en testen, zwaartepunt, snapflap en thermiekinstellingen.
    Verder eens kijken naar de opties ivm de mogelijkheden die de reglementen in 2015 toestaan, telemetrie, gyro's, zal een ingewikkelde materie worden.
    En dan nog wat subcomissiewerk natuurlijk.

    Lijkt me leuk om in de komende maanden af en toe een trainingsdagje te doen met een man of 3-6, rakken opzetten en vooral veel vliegen. Hebben jullie daar interesse in?

    Groetjes,
    Gerben
     
  5. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Ik wel in ieder geval. Ik ben eerder al eens van plan geweest mee te gaan doen, nu moet het er toch maar eens van komen.
     
  6. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Neumotoren 1511 (kevelar los van rotor) en 1512 naar Urs Leodolter gestuurd. De 1512 om even na te kijken. Voor de 1511 heb ik gevraagd of er een ""1512"" rotor in kan. Beiden met Markus 300, 6S en nieuwe Sergei 17*2x 3S. Gaat vast als de brandweer, maar meer dan met meer dan 22s motorloop!

    Ja, oefenen is leuk. Tijd kan wel een issue zijn.
     
  7. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    hybride

    [​IMG]

    Kijk, ik had nog een korte S14 romp over, een S14 stabilo, een Kontronik fun-600 F5B, een gehavende RW2b vleugel (en weer gerepareerd), en een cc125. Maakt samen weer een fijn vliegende kist :D. Je moet toch wat als je motoren voor onderhoud naar Zwitserland zijn en de nw props nog niet binnen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Lekker bezig :)
     
  9. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Motoren zijn weer op de terugweg. Reparatie kosten vallen erg mee (dank Urs).

    Mijn RW F5F romp weer "normaal" gemaakt. Ik had ruimte gemaakt om een F5F legal pakket te kunnen vervoeren. Maar dat was erg lelijk geworden. Daar wel wat van geleerd. Dit spul is licht en laat zich heel glad afwerken:
    [​IMG]
    Rostuff Light Spachtelmasse

    Artikel-Nr.: 1-5588
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hecht die Rostuff een beetje? Ben benieuwd hoe het zich houdt en of je het lekker kunt overspuiten.

    Hier nog niet al teveel gedaan. De nieuwe props zijn binnen en regelaars aan nieuwe motoren gesoldeerd. Kv testje gedaan en ze lijken nogal 'heet'. Misschien maar teug naar 9s of zelfs 8s voor die motoren. Nog wat Unilog2's gevonden voor een redelijk prijsje. Hoewel ik de Unilog 1 makkelijker vindt in gebruik voor het analyseren van de data, is de vario functie van de UL2 beter naar het schijnt, dus het moest maar. Heb nog een Micro-sd verlengkabeltje onderweg, hopelijk helpt dat wat om de data makkelijker uit te lezen.

    Nu nog wat verse lipo'tjes voor het komende seizoen en dan begint het wat te worden..

    Gerben
     
  11. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    [​IMG] hecht prima op goed geschuurde ondergrond. En overspuiten lukte ook heel goed, wel veel laagjes nodig. Maar dat hang denk ik meer af van de lak die je gebruikt.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Da's netjes geworden Ronald!

    Hier kwam vandaag een nieuw netboek-accutje binnen, de vorige had het vorige week begeven. Kan nu weer logjes uitlezen op het veld :)
    Nieuwe lipo's zijn besteld, de keus is gevallen op Mylipo.de. Zijn me vorig jaar goed bevallen en lekker betaalbaar. Thunder Power was ook verleidelijk, maar de 10S packs passen niet in de B14 en ze zijn me simpelweg te duur.

    Eens kijken hoe het weer dit weekeind is, heb wel zin in de eerste f5b vluchtjes van het jaar..

    Gerben
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Dacht ik gistermiddag een eerste vluchtje van het seizoen te maken..draaide ik de inbus van de prop dol. En aangezien de 2e inbus ook al dol was, is die prop nu niet meer ter gebruiken. Balen, was m'n 'WK' prop. Het wordt hoog tijd voor een momentschroevedraaier..

    Gerben
     
  14. v-willy

    v-willy

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    119
    Zo'n momentschroevendraaier werkt prima.
    Afhankelijk van het type Sergey prop kan je een maat groter snijden .
    Het is dan wel een groot gat in de spinner.
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Willy, op hoeveel Nm draai je de inbus vast?

    Zal eens kijken of M6 gaat in deze prop...
    Ik had ook al gekeken of er niet nog een nieuw gaat te boren/tappen valt, maar dan boor je door erg veel rovings in de naaf, dat is misschien ook niet zo verstandig.
     
  16. v-willy

    v-willy

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    119
    Hij staat op 3,75

    Willy
     
  17. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ok, merci :)
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gerben, kan je geen insert inlijmen?

    GJ
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb al eens wat geprobeerd met een helicoil, maar dat was geen succes. Kan ook aan mijn vaardigheden liggen ;)

    Gerben
     
  20. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze

Deel Deze Pagina