Gevraagd F5b zwever

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Sprokkel, 19 mei 2019.

1. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Hi ik ben op zoek naar een mooie en goede F3b zwever van een meter of 3.
    Met electro set up.

Groet,
    Dennis

2. Piet G

Piet G

Lid geworden:
    19 dec 2004
    Zin in een Multiplex Milan?
    Deze is voorzien van een motorschot voor een elektromotor!
    Vliegt prima en ziet er heel goed uit!

3. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Ik zoek iets met een rechte vleugel. Moet een snel model zijn en in ieder geval vol gfk.
    Bedankt voor het aanbod in ieder geval

4. w.heijne

w.heijne

Lid geworden:
    3 nov 2012
    Wat dacht je van een Victor van Lubos Pazderka/Peter Fusek. Vrijwel nieuw, F3B zwever. Gezien de maat van de romp om te bouwen tot electro. 6 servo's

5. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Is een optie, heb liever zonder werk maar houd het in het achterhoofd. Prijs indicatie?

6. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Eigenlijk heb Ik de vraag niet goed gesteld het zou f5b moeten zijn...

7. PascalvO

PascalvO

Lid geworden:
    26 jun 2003
    Ik heb nog een weinig gevlogen Simprop Lift Off met Magic Drive.
    Misschien niet helemaal F5B maar wel in die richting. In de aandrijving zit nog behoorlijk wat rek. Simprop haalt ze bij Hacker en plakt er een eigen sticker op.

Stuur me een PB met je email adres als je interesse hebt. Dan laat ik je foto's toekomen.

8. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Maar is die niet 2 meter? Ik zoek iets van 3 meter

9. PascalvO

PascalvO

Lid geworden:
    26 jun 2003
    Klopt. Ik werd afgeleid door “F5B”. Die zijn eerder rond de 2 meter. Ik denk dat je dan een F3B Electro zoekt..

10. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    F5B zit rond de 2mtr.
    F5F 2.2mtr.

Wat jij lijkt te zoeken is een geelectrificeerde F3B/F3F zwever...

Zaterdag zitten we in Valkenswaard voor een F5B wedstrijd, als je zin hebt ben je van harte welkom om eens te komen kijken naar het F5B festijn :)

11. TC01

TC01 The First Aviators

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Tja, wat wil je nu? Een goede f5b kist is maximaal 2 meter span. Een f3b zit rond de 2,5 tot 3 meter. Een f5b is met motor met ruim 3000 watt vermogen en f3b gaat aan de lier omhoog met vreselijkveel geweld.

12. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Ik had al gekeken naar de f5b wedstrijden en overweeg om er te gaan kijken. Heel eerlijk ben ik helemaal niet bekend met al die f benamingen. Ik wil een electro zwever van 3 meter ongeveer. In ieder geval 2,5 meter en max 3,5 meter. Hij moet rete snel zijn want ik vind dat fluiten wat die dingen doen geweldig. Ik heb nog nooit met een echte zwever gevlogen. Ik vlieg voornamelijk motor kisten en heb ruime ervaring.
    Ik dacht dat de 5 voor electro stond en de 3 voor zonder motor. De b staat volgens mij voor allrounder. Dus speed en zweven.

Dus als jullie zeggen dat de f5b klasse tot 2 meter is dan heb ik een F3b nodig die inderdaad voorzien is van motor....

13. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Ten eerste, retesnel.. wat vind jij snel?
    Als je een gewoon kistje gewend bent dan is een hotliner die 200 gaat al vreselijk snel maar een klein pylonracertje van 100 cm span is bij 150 km/u al snel, tenminste, in de beleving van veel mensen.
    Een F5B of F5F kist zit rond de 2 meter, is snel, vooral in stijgvlucht recht omhoog.
    De motor kan je maar een paar seconden belasten want anders brand alles af.
    Dus snel, ja, zo'n 350 km/u is makkelijk haalbaar maar dan maar heel even met motor aan.
    Als je naar 3 meter wilt zal je veel harder moeten om de beleving gelijk te laten zijn.
    Plus dat alles veel sterker gebouwd moet worden met die grote spanwijdte.
    En zat ik met F5B in demo stand op ongeveer 6500 Watt (375 km/u) dan zal je bij een 3 meter kist naar de 8 a 10 kilowatt toe moeten.
    Ik zou zeggen, ga zaterdag eens kijken in Valkenswaard bij de F5B wedstrijd, veel sneller zal je modellen niet zien vliegen en helemaal niet zo haaks de bocht om zien gaan.
    Bedragen, model nieuw met servo's vanaf zo'n 850 Euro, motor en regelaar vanaf 450 Euro, prop en spinner 100 Euro.
    Ik weet nog wel een nieuw ongebouwd oud F5B model te koop voor relatief weinig geld.
    Een volgfk Robbe Limit van Urs Leodolter.

GJ

Deel Deze Pagina