FA18 "HORNET" van HET ARF models..

Ik vlieg er nu een half jaartje mee en het bevalt me prima, er zijn nadelen aan :
-De pendel roer ophanging moet in lagertjes of bronzen busjes en niet die koperen buisjes die er bij zitten.
-De inlaat kan bij een landing in de grond happen en beschadigen en hapt van alles naar binnen, in de zomer is dit gras en dat schud je er zo uit maar rond deze tijd wormenpoep en dat is een zanderige bende in je tunneltje.
Ik ben best tevreden over de vliegeigenschappen van de F 18 en ik vlieg toch met 12 X CP1700 en dan is hij best zwaar, hij is lekker wendbaar als je de uitslagen een beetje aanpast dan gaat hij haaks om en met een beetje geluk zit er een looping in als de accu nog vers is.
Hij is veel wendbaarder dan de Piranha maar de Piranha is weer een beetje sneller en gaat een beetje beter verticaal dan de F 18.
 
Ik heb het nog nooit met een handstart geprobeerd maar tot nu toe alleen met een bungee van Jépé.
Ik heb zelf een pedaal gemaakt en die werkt prima.
 
Aldert, neem aan dat je deze F18 bedoelt, welke motor wil je gaan gebruiken.
4be80e00.jpg


Ben, welke motor heb jij erin zitten.

Als je een model zoekt die te handstarten is, dan is de MIG29 een prima optie, is helaas niet ARF maar als CNC kit snel te bouwen.
http://www.rbckits.com/48c20fa0.jpg

Ton
 
Ton, dit is inderdaad het model dat ik bedoel,
gezien op de site van Rob Bulk.
Ben deze draad gestart omdat ik benieuwd ben naar de gebruikte fan's en motoren.

Heb nog nooit een impeller gevlogen, wel ervaring met kleine en snelle toestelletjes. (o.a. mini-viper alhoewel ik in een ander draadje las dat men dit niet zo'n snel vliegtuigje vind)

Handstarten zou mijn voorkeur hebben, om de dingen simpel te houden..
 
Bijna alle modellen van Rob zijn voor de Minifan en deze wordt dan veel gebruikt in combinatie met de MEGA 16/15/3 of 2 of de Kontronic 400/36 of 28
De motor keuze bepaalt ook de aantal cellen en deze liggen dan meestal tussen de 10 en 12 voor de type CP1700.

Wat de Viper betreft dat is een leuk model en afhankelijk van de motor vlot te noemen. De snelheid van een jet hoeft niet echt veel hoger te liggen en is afhankelijk van je motor keuze en cellen, wat snelheid betreft het is maar net wat je wil.
Als je de Viper goed kunt vliegen hoeft een Jet geen problemen te geven, het is natuurlijk wel even wennen.

Hier staan wat filmpjes die moet je maar eens bekijken en de snelheid valt best mee je kunt tenslotte het gasregelen.

http://home.hetnet.nl/~robowave/lip20klein.wmv
http://www.warbirds-rc.com/Photo Recon Center/RBC-VIDEO/LB-RBKitsVIDEO.jpg
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=196160 gaat op het forum over de F18
http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=12

Ton
 
Ik gebruik ook de minifan in combinatie met de MEGA 16/15/3 en 12 X type CP1700, maar ik zat aan lipos te denken en dan in kombinatie met een wat pittiger motor. :twisted:
Het nadeel is dat het een flinke investering is want dan moet ik ook een andere regelaar hebben en een S-bec, plus de lipos en de andere motor dan praat je toch over €450,- en dat is toch 1000 oud holandsche florijnen.
Ik denk dat het haast niet te doen is de F 18 met de hand te werpen, want je kan de romp heel moeilijk vastpakken en dan gaat het zeker fout. :(
 
Hee Ben,

Je bent nog een nadeel van de F18 vergeten:

Ze kunnen niet zo goed tegen trainerkistjes :lol:

Groeten,
Marcel
 
Back
Top