FADEC probleem, cooling bij 20 graden???

Tadango

Forum veteraan
Ik heb een fadec waarmee ik eerder getest heb, deze werkte goed. Ik heb de parameters aangepast voor mijn andere motor maar als ik nu wil starten zegt deze cooling? Hij geeft netjes een temperatuur aan van 20 graden. Ook zonder thermo koppel zeg hij cooling. 20 graden lijkt me niet te heet.

Heeft iemand dit eerder gehad? en een oplossing? :)

Ik heb een fadec waarmee ik eerder getest heb, deze werkte goed. Ik heb de parameters aangepast voor mijn andere motor maar als ik nu wil starten zegt deze cooling? Hij geeft netjes een temperatuur aan van 20 graden. Ook zonder thermo koppel zeg hij cooling. 20 graden lijkt me niet te heet.

Heeft iemand dit eerder gehad? en een oplossing? :)

je hebt param: min temp op 20 c staan

Dat zou je zeggen he ;) die staat op 100..... 200 helpt niets en zelfs 1000 niet..... rara......

Is je tempsensor goed gecalibreerd?
Anders het tweede menu, parameter 1 dit op 0 zetten en dan de temp controleren.
Dan de error berekenen(b.v . als je 80 graden ziet en de temp is 20 deel het verschil door 2, dus 80-20=60:2=30, vul dit in bij para 1 dan moet de tempsensor gecalibreerd zijn.

Groet Adrie.

Hij geeft de omgevings temperatuur precies aan, dat heb ik zo afgesteld.

Print lijkt ook goed, ik zie geen verbrande lijnen of verbrande onderdelen. Het lijkt ook echt een software foute....... de ecu heeft eerder wel normaal willen starten. Kortsluiting zou iets gedaan kunnen hebben maar dan zou er geen temp of continu een hoge temp worden gemeten oid.

Ik zal eens kijken of ik gaspar kan emailen... heeft iemand zijn email adres? De nades site is ook weg.

Er is geen factory reset bij een fadec toch? Boekje zegt niets in internet ook niet. Ik kan ook drukken wat ik wel maar er gebeurd niets.......

Ha, mistery opgelost. Gaspar was ENORM snel op de email en had direct de oplossing. Deze fadec heeft nieuwere software en dan geld de service parameter 21 als minimale start temp en niet de min temp die je in het normale menu kan instellen. Ik had alles gekopieerd van mijn andere fadec en die heeft nog oude software en dan staat die waarde op 0 omdat die toch niet gebruikt wordt.

Fadec reageert nu zoals ik verwacht :)

Mooi dat je probleem is opgelost.
Prima kerel die Gaspar, ik heb ook deze ervaring met die snelle oplossingen
van hem.

Groet Adrie.

Back