fail safe past niet

• Topicstarter Topicstarter Tribal-Savage
  • Startdatum Startdatum
T

Tribal-Savage

Guest
hallo mensen, ik probeer nu net mijn micro fail safe aan te sluiten tussen de gas/rem servo en de ontvanger, maar het stekkertje past niet in de ontvanger, ik heb geprobeert het stekkertje een beetje bij te vijlen, maar nou is hij half kapot, waar koop ik van die losse servo stekkertjes, want ik kan die metalen busjes die in het plastic stekkertje zitten eruit klikken en dan in een andere klikken

Hallo,

Prober het eens bij Quartel in Pynacker. Die zijn ruim gesorteerd en niet te ver bij je vandaan.

Heb je anders geen oud servo'tje liggen waar je de kabel af kunt knippen en aan de fail-save solderen?

Volgens mij ben je een beetje erg lomp te werk gegaan... als je een mesje had gepakt en een paar keer langs het hoekjes had geschraapt (afschuinen) dan had het stekkertje zonder probleem en in 1 geheel in je ontvanger gegaan.

Je zal eenzelfde connector (behuizing) moeten nemen, anders passen de terminals (pinnetjes) niet of zeer slecht...

Overigens, dit onderwerp is al eens behandeld, had je vast wel kunnen vinden met de zoekfunktie van het forum.

hij had al schuine kantjes, maar het stekkertje was in lengte en breedte gewoon een heel stuk dikker, en kreeg het er amper in nadat ik er een heel stuk af had gevijlt.
zou hem er misschien in kunnen krijgen, maar dan zo dat hij er nooit meer uit kan zonder de helft te breken of de draden uit het stekkertje te trekken... en dat heb ik liever niet.

ik heb er geen moeite mee om deze terminals eraf te knippen en een setje te kopen om er 3 nieuwe aan te solderen (ben goed in solderen van electra, dus geen probleem), en dan in een nieuwe connector te plaatsen, en ik heb gehoort van Lex dat ze bij Quartel van die setjes hebben, dus ga als ik terug ben van schoolkamp even langs bij Quartel.

Groet, Thierry

Back