Failsafe instellen

Hallo,

Zoals beschreven staat wil ik mijn failsafe in stellen maar ik heb een Futaba R6014HS ontvanger er een Futaba T10C zender...

hoe kan ik hierop mijn failsafe instellen....

of is dit niet mogenlijk???

Dat gebeurt bij het binden automatisch... Dus altijd na t instellen van het model nog een keer binden met de sticks in de daarbij behorende stickpositie die je wilt voor de failsave.

Gebruik een FX-30 net een R6014 ontvanger, maar daar wordt het type failsafe en de eventuele failsafe positie in het zendermenu ingesteld. Dat gaat zeker niet tijdens de bindprocedure. Nu kan het met een T-10C zender best anders werken, maar daar zou de handleiding iets over moeten zeggen...

Zolang er niks veranderd wordt is de standaard instelling volgens het binden... Iig bij de 6,7,8,10 en 12...

Bij mijn zender is de failsafe ook in te stellen na het binden, niet tijdens het binden.

Beschik ook over een drukknop om dit tijdens de vlucht in te schakelen, zodat de motor direct stopt, maar of je de tijd ervoor vind om deze te bedienen? is een groot vraagteken.Je bent op dat moment dat het noodzakelijk is wel met wat anders bezig om je toestel nog enigzinds te redden.
Maar als het buiten bereik komt, vraag ik mij nog steeds af of failsafe bijdraagd aan minder schade, een voorwerp heeft nu eenmaal een bepaalde val snelheid.

Johan.

ik vraag me af wat eigenlijk een goeie failsafe servo stand mag wezen bij een methanol/gas vliegtuig?

gas op minimaal?
flaps aan?
rolroeren neutraal?
hoogteroer, iets up?
richting neutraal?
.....

Tja voor een vliegtuig is dit moeilijk denk ik wat de beste stand is.
Is ook te zien hoe het vliegtuig op dit moment vliegt als de failsafe in werking gaat.
Ik doe gas in failsafe op stationair. Denk dat dit de meest belangrijkste is. Zodat je vliegtuig in het ergste geval niet volgas ergens tegen gaat botsen.
Hoogte een klein beetje up en alle andere rol, richting neutraal alsook eventueel flaps.
Mvg Wes.

Ja natuurlijk hangt het af in welke stand het vliegtuig zich bevindt....
Hmmm mijn intuitie zei , een klein beetje flaps... rest neutraal en duimen maar :) dat we dat nooit tegenkomen

Dat duimen maar, zal altijd het laatste zijn.
Ondanks alle mogelijkheden, het aardse contact beslist over de afloop, alsook de sterkte van je toestel, Fail safe of niet.

Johan.

Inderdaad Johan maakt het volgens mij niks uit hoe de failsafe staat.
Alleen zoals Wes zegt, het gas helemaal uit. Dat is wel een goed ding.
Als de failsafe in werking gaat dan hangt het er maar net vanaf in welke vliegtoestand het vliegtuig zich bevind.
Neerkomen doet ze toch wel.

Back