Failsafe instelling op taranis icm naza + Gains

Als hij osscileerd gains 10% terugzetten beste is om s1 en s2 voor gains te gebruiken. Opdraaien tot hij begint te corrigeren en dan 10% terug zetten

De motoren zijn de rode dji met de 30a esc en de bijbehorende dji 10x38 props.
Ik vlieg hem nu op 4s 1800mah totdat ik andere heb besteld. (nog geen tijd voor gehad)

Hij is nu nog kaal. Komt straks wel fpv op en een mobius.

Ik kan nog niet echt goed zeggen hoe ie vliegt omdat het maar heel kort hoveren is geweest. Hij begon pas te oscilleren op atti mode.

Thanx guys!

Ik weet alleen nog niet zo goed welke gains ik onder welke knop moet zetten, X1 en X2...
Zou ik dan de Pitch en Roll samen onder X1 zetten en dan de Yaw en Vertical onder X2?
Of echt maar 1 per knop?

Ik hoop dat ik geen hele domme dingen roep..... :rolleyes:

Ik zou de pitch op x1 zetten ennde roll op x2 en verder niets.....maar dat had ik je al uitgelegd geloof ik en het filmpje van emiel spreekt voor zich toch.

Sorry... Wist het niet zeker. Ben een beetje huiverig dat ik iets verkeerds instel en daardoor crash hahah.

Bedankt! hopelijk lukt het me van de week nog even na het werk.

Ik ben geen voorstander van de zender uit zetten.

Ik gebruik 1 schakelaar om hem in failsave te zetten.
Komt hij terug kun je hem vrij eenvoudig weer oppakken met de zender.

Staat de zender uit, gaat het lastiger.

Mijn mening..
Anderen denken er misschien anders over

Ik gebruik de zender uitzetten eigenlijk alleen om te testen of het werkt als hij buiten bereik is, maar gisteren had ik hem nodig om mijn tbs naar beneden te krijgen. Bleek een + en een - tegen elkaar te zitten en ik steeg op en hij ging een eigen leven lijden. Snel zender uit en hij ging gelukkig in failsave. Was een raar fenomeen. Gimbal ging raar doen de tbs reageerde of hij veeeeeel ste veel gain had en klapperde alle kanten op. Gelukkig gered. Maar ontopic daar test ik dus mee om te kijken of mijn failsave werkt als mijn zender niet meer werkt of de kopter niet meer reageerd.het werkt dus

In de software, daar zet je de zender uit om het te testen.,liefst niet in het echt... Beter idd een schakelaar, voor failsafe, maar soms moet je wel...

Pfuuu... ik hoop ook dat ik het nooit echt nodig ga hebben hahah.

Ik heb van emil begrepen dat ik de Pitch op x1 en Rol op x2 moet zetten voor het afstellen omdat ik een asymetrisch frame heb.

Ik ga het alvast instellen en hopen dat het snel mooi weer word!

Back