Failsafe op E-firestorm flux

• Topicstarter Topicstarter rcalpie
  • Startdatum Startdatum
R

rcalpie

Guest
Hoi,

Is het mogelijk om een failsafe op een E-firestorm flux toe te passen?Iemand ervaring hiermee.;)

Die zitten niet in een regelaar. Een regelaar kan namelijk niet bepalen of een ontvanger storing heeft. Sommige ontvangers hebben een failsave onboard maar dat zijn vaak niet de standaard setjes die bij een RTR model komen.

Het is idd niet volledig hetzelfde als een aparte failsave (of een failsave in de ontvanger) die je kan instellen of hij naar neutraal of remmen moet gaan bij verkeerd signaal, daar heb je gelijk in.

Maar de meeste ESC's werken zo dat als ze geen juist signaal krijgen, de motor niet aan zullen sturen. Zelfs de simpelste ESC van tamiya laat weten dat hij geen juist signaal van de ontvanger krijgt door het laten piepen van de motor. En daar doelde ik op.

Volgens mij is dat in die Tamiya regelaar ook geen Failsave. Laat alleen weten wanneer die geen signaal krijgt.

Misschien dat er enkele regelaars zijn die het dan toch hebben maar zijn er volgens mij maar verrekte weinig. Ik kan uit mijn hoofd zo niet 1 bedenken die het heeft.

De Sidewinder ESC in de Flux heeft het ook niet.

Volgens mij gaan alle esc terug naar nul, bij geen signaal. Iets andres is natuurlijk bij een slecht signaal. Maar dan moet je een failsave in de ontvanger hebben (zoals bij een spectrum zender)

Volgens mij gaan alle esc terug naar nul, bij geen signaal. Iets andres is natuurlijk bij een slecht signaal. Maar dan moet je een failsave in de ontvanger hebben (zoals bij een spectrum zender)

Helaas is het naar nul gaan bij de firestorm Flux niet het geval.Als de zender uit gaat (of je batterij zou eruit vallen/leeg zijn en je hebt 't even niet in de gaten) dan gaat de auto er als een raket vandoor,dat heb je trouwens zo in de gaten :mrgreen:.Je ziet wel eens van die losse failsafe module's die je tussen ontvanger en servo kan zetten maar in mijn geval zit er natuurlijk geen gasservo op maar wordt er direct op de esc aangestuurd door de ontvanger.Het lijkt me dat een losse module mogelijk zou zijn maar hoe gaat het werken als je achteruit gaat rijden.

Back