Failsafe?

Naar aanleiding van het Buizerd-bestuurverhaal van Loet:...

Wat is een bruikbare 'Failsafe' afstelling?
Als vrije-vlucht-piloot zou ik graag maximaal 'up' geven op het stabilo om zo de vleugels te overtrekken en netjes te dalen...
F1A zwevers komen in een spiraalvlucht omlaag en doen dat redelijk vlot en landen nog zonder brokken. F1B 'Wakefields' (vlieg ik mee) dalen vlak met een klein beetje voorwaartse snelheid. Dergelijke modellen dalen wat langzamer.

Loet hoorde ik eens zeggen dat ie 'vol in de remmen' (flaps omlaag en corrigeren met stabilo) als failsafe heeft... Daalt dit wel snel genoeg en is het stabiel genoeg?
In een sterke bel moet je best hard dalen...

Ik heb nu 'vol in de remmen' met iets 'rol' een een beetje bocht in het kielvlak, om zo ook een (veilige?) spiraal-daling in te stellen.

Ik heb nog niet kunnen testen met mijn F3K model van grote hoogten.....

Wat denken jullie/wat gebruiken jullie als 'failsafe' en wie heeft er al een model mee geredt?
 
Volgens techneuten bij Hobbyking.com moet failsave op de zender uit omdat dit jitterende servo's veroorzaakt. *lol*!
 
Back
Top