failsave instellen op switch op fc28 voor picolaratio-talk

Ik wil graag failsave instellen op een schakel kanaal (8) op de fc28.
Ik kom alleen niet verder dan 100, weer iemand hoe je dit voor elkaar kan krijgen?

Uit de handleiding van de picolario-talk variometer:
"Failsafeerkennung bei PCM-Empfängern
Hierzu wird der Ausgang an dem das Vario hängt, so programmiert, daß er bei Failsafe auf -150% (entspricht 1 ms Impuls am Servoausgang )
geht."

het het F/S menu kan je op SET drukken, en ze ziet dan de stand van de schakelaar maar je kan de waardes niet aanpassen.

Bert

Onder menu ATV de uitslag van het desbetreffende kanaal op 110% zetten, daarna terug naar menu fail-save.

Dat dacht ik ook, alleen als ik dat doe dan krijg ik 100% bij schakelaar naar boven, 50% bij midden, en 25% bij beneden.

Bij de SERV monitor zie ik netjes +108 en -108 bij het schakelen.

Ik kom op één of andere manier niet op 110% bij failsave.

Kan er een andere functie aan staan die dit tegenwerkt?

Bert

Als de servo-monitor boven/onder 100% aangeeft, is de gewenste kanaaltijd van 1ms al overschreden en zou de Vario het dus moeten doen. De pulslengtes zijn dan respectievelijk 0,9 en 2,1ms.

hmm, ik krijg het niet voor elkaar. Ik zal eens contact met de leverancier van de vario opnemen of er iets speciaals is met de instellingen voor de fc28.

Jan, in ieder geval bedankt voor je input.

Of anders iemand van BIGGS? er is vast wel iemand die de picolario-talk gebruikt i.c.m. de fc28

Bert

Al geprobeerd met een servo of deze de failsave-stand inneemt?
Zowel met +108 als -108% failsave-positie geprobeerd?
Genoeg geduld gehad? -> failsave-posities worden 1 x per minuut gezonden, dus je moet minstens deze minuut wachten om zeker te zijn, dat de ontvanger de failsave-positie weet. Ook bij veranderen van failsave-instellingen dus weer 1 minuut wachten!

Back