Fairmont alpine

Rien, Het lijkt me dat de BB schroef er achterstevoor in zit. Als ik het goed heb dan moet vooruitdraaiend het kromme deel van het blad het water aansnijden en bij het rechte deel van het blad weer loslaten. Excuses voor de cryptische omschrijving. Viel me bij de laatste foto pas op. Als ik het goed zie heb je aan SB een rechtse schroef en aan BB een linkse. Kijk er maar eens naar en dan zie je het verschil wel. En sorry, dat ik weer iets heb te "mauwen" en je aan het werk zet. Gr. Klaas.
Klopt. Klaas had het al gezien eergisteren schroeven eraf gehad ivm koppelingen perongelijk verkeerd erop gezet moest deze nog omdraaien klopt is een linkse er rechtse schroef
Kan nu tenminste wel vrij gemakkelijk [emoji3]

Laatst bewerkt:
Vandaag maar weer eens met opbouw bezig geweest paar gaten dicht gemaakt met luiken en een deur en extra hoofd schakelaar ingebouwd zodat ik niet altijd de hele bovenbouw eraf hoef te halen om de stroom aan te zetten wil de rest met plexiglas dicht maken op een gat na voor de draad van de sleeplier ,ben anders bang dat er water binnenkomt met hard achteruit draaien en of door de blus kannonen direct hieronder staan de accu's en daarvoor ligt de arduino computer
IMG_20220407_204942.jpeg
IMG_20220407_204909.jpeg

Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst maar eens in het water
In de badkuip hij is wel waterdicht
Ligt wel erg voorover dus zal nog gewicht achterin moeten zien te krijgen nu doen de schroeven het niet eens goed
Iemand goede ideeën hiervoor wat je het best hiervoor kunt gebruiken als gewicht ??
IMG_20220409_135016.jpeg
IMG_20220409_141031.jpeg

Laatst bewerkt:
Rien, Je zou met wat waterflesjes op het achterdek kunnen testen hoeveel gewicht er bij moet. En dan wat bladlood met hetzelfde gewicht achter in de romp schuiven en fixeren. Geen idee hoeveel hoogte je daar hebt en of er spanten in de weg zitten. Of indien er spanten in de weg zitten, daartussen loodkorrels storten. Gr. Klaas.

Rien, Je zou met wat waterflesjes op het achterdek kunnen testen hoeveel gewicht er bij moet. En dan wat bladlood met hetzelfde gewicht achter in de romp schuiven en fixeren. Geen idee hoeveel hoogte je daar hebt en of er spanten in de weg zitten. Of indien er spanten in de weg zitten, daartussen loodkorrels storten. Gr. Klaas.
Met flesje is goed idee ga ik proberen en dan loodkorrels denk ik, maar zullen er best veel moeten worden

Hoeveel, hangt van de grootte van de korrels af, Rien. Voor elke liter water ongeveer 90 cc. lood. S.g. van lood is 11,34. Reken voor het gemak maar een factor 10. Tussen de korreltjes zit ook nog wat lucht. Succes ermee! Gr. Klaas.

Regelaartje er op en dan kun je net zo hard als je wilt. Gr. Klaas.

Da's best complex, die electrische installatie Rien! Hopelijk allemaal goed gedocumenteerd. Loodkogels heb je al geladen zie ik. Ga je ze nog ergens mee afdekken? En wanneer is de proefvaart? Succes verder met het afwerken!. Gr. Klaas.

Da's best complex, die electrische installatie Rien! Hopelijk allemaal goed gedocumenteerd. Loodkogels heb je al geladen zie ik. Ga je ze nog ergens mee afdekken? En wanneer is de proefvaart? Succes verder met het afwerken!. Gr. Klaas.
Heb de loodkorrels overgoten met 2compenenten epoxy zitten muur vast in compartiment liggen ook nog houten platen overheen
Proefvaart duurt nog even moet nog hoop kleine dingetjes doen en afdichtingen maken onder plexiglas wil het achterdek en opbouw met magneetjes
vastzetten ben nu nog met trappen voor de kranen bezig
IMG_20220620_204349.jpeg
IMG_20220620_204415.jpeg

Back