Fairmount wordt Boskalis

boka sherpa@piet sinke 19-09-2020 (3).jpg
Even voorstellen, ik ben Luc, 56 jaar en woonachtig in Oostduinkerke Belgie, chauffeur in de bouw met kipper-oplegger en dit reeds 12 jaar heb voordien 25 jaar internationaal transport op mijn aktief.
Door corona vorig jaar een hele poos thuis gezeten en een nieuwe hobby gezocht, toen kwam ik op dit forum terecht en na enkele bouwverslagen gelezen te hebben was ik verkocht,
Na veel en lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en mijn eerste bouwkit besteld:
de Fairmount Alpine schaal 1:75
Nu heb ik echter op internet gezien dat de Fairmount schepen opgekocht zijn door Boskalis en voorzien zijn van nieuwe kleuren, en overweeg daarom om mijn sleper in de kleuren van Boskalis te steken.
Graag jullie mening.
Hierbij een foto

Laatst bewerkt:
Welkom Luc.
Je moet doen wat je zelf het mooiste vindt.
Persoonlijk vind ik ook dat lichtgrijs van Boskalis mooier dan het flashy groen met blauw.

Succes met de bouw.

Aan de andere kant
Dat groen met blauw heeft ook wel wat. Steekt wel af tegen al dat andere muis grijs op het water..
Als.ik hem zou bouwen zou ik voor groen gaan.
Je moet dan wel.zeker in je schoenen staan

Tja, dat vind ik een moeilijke vraag omdat je vraagt naar wat mensen persoonlijk mooier vinden. Ikzelf vind grijs meer een kleur voor marineschepen, voor de rest een redelijk saaie kleur... Wat belangrijk hier is wat jij zelf mooi vindt. Het schip wordt er niet meer of minder van of deze nu groen of grijs wordt....

In ieder geval wens ik je veel plezier en succes of deze nu groen of grijs wordt :koud:

Je onderscheidt je daarmee wel van een leger groene Fairmounts, je hebt me op een idee gebracht:thumbsup:. Heb je al kleurnummers:zoeken:

Eugéne, ben nog volop bezig met het lezen van andere bouwverslagen om te zien hoe ik dit tot een goed einde kan brengen daardoor ben ik er nog niet toe gekomen om de kleurnummers te bekijken maar alle hulp is welkom grtjes

Hi Luc, Ik heb inmiddels nog wat foto's gevonden, de Sherpa is ingehaald door de Summit, die inmiddels helemaal in Boskalis kleuren rond schijnt te varen.
Boskalis Summit 1.jpg.
Ben je trouwens al begonnen?

Back