Je zou ook hier kunnen kijken...
Batteries & Accessories>Turnigy Lipoly
Heeft verzendhuis in NL, verzendkosten vallen dan mee. Mits voorradig zijn ze snel geleverd. DE of NL Warehouse. Turnigy en Zippy zijn van goede kwaliteit. In m'n Speedzwever heb ik ze ook zitten, veel grotere. Laten zich goed mishandelen, daar ik er dan veel amperes uit trek.
Heb een behoorlijke tijd gevlogen met een 2200 2S Zippy paketje als ontvangerpakket met een BEC spanning/stroom regelaartje. Heb het nimmer leeg kunnen vliegen op de servo's (5 stuks stroomvretende digi's) Zal nu wel eens oud worden. Prima spul. Is maar een klein pakketje.
Je kan ook voor een grotere accu kiezen. Of twee stuks. naast elkaar.
Moet maar net lekker passen in de boot. Bij zulks een accu hoort wel een brandveilige laadzak. Safety first!
Andere adressen in Duitsland of Oostenrijk of eBay. In Duitsland zat modelbouwzaken, in Oostenrijk specifiek Lindinger. HobbyKing heeft echter zeer goede kwaliteit accu's... voor een nette prijs.
Over de charge-rate kan ik in je linkje niets vinden, wel de discharge. Het zal wel 1C zijn. Discarge 35C, daar zul je alleen bij kostsluiting aan toe komen. Dus normaal gesproken nimmernever aan toe.
Heb je een geschikte lader? Of moet je deze ook nog aanschaffen? Kan het handig zijn alles tegelijk aan te schaffen. Scheelt porto.
I Charger is een goede. Zitten ook balancer blokjes bij waarop de balancerkabels kunnen worden aangesloten. Maar er zijn veel meer merken. De Ultramat van Graupner is ook top. Je kan het zo duur maken als je wilt.
Als je modelletje idd een Monoperm Super heeft zitten met reductie 3:1, een standaardschoefje van 40 mm, is je verbruik niet al te hoog.
Schat los uit de pols ergens tussen de 1,25 en 1,5 A. Minimaal 1 A voluit.
Als je motortje een tijdje niet gedraaid heeft, geef dan de hele aandrijflijn even een goede clean-up en doorsmeerbeurt met schoon smeerselen.
Schoefas nieuw in het vet. Door forumlid Roel van Essen wordt uierzalf geadviseerd. Van de drogist... Specifiek wel even na te zoeken op het forum.
Je kan dat vet inbrengen in een lege as met een injectiespuit, vet iets verwarmen, vloeit het beter.
Neem niet een te dik vet, of prop hem te vol, de as zal zwaar lopen, en het vet kan behoorlijk warm worden.
Hoewel het bij dit model niet zo een vaart zal lopen. Maar het kost power.
Op je as zit een smeergaatje... daar kan een losse nippel op worden geschroefd. (was al opgemerkt). Merk Robbe of Graupner. Dat dicht het gat af. Verkrijgbaar bij de modelbouwzaak. Anders wordt het soldeerwerk en heb je een behoorlijke soldeerbout nodig, zodat je kort maar hevig kan solderen zonder dat de hele as te warm wordt, de lijmverbinding in de kiel loslaat, niet meer dicht (...altijd met CA te dichten).
Anders... Ik gebruik zelf een dunne mountainbike olie, maar m'n assen draaien volledig in kogellagers en hebben op de uiteinden oliekeerringen zitten.
De as die jij in het model hebt zitten is gelagerd met bronzen busjes aan beide uitgangen. Dat dicht minder goed af op olie, en draait het in vet, daarmee wel perfect afdichtend en smerend.
Ook kan het verstandig zijn de bronzen lagertjes van de Monoperm te smeren met motorolie of naaimachine olie. Drupske, meer niet. Het gearboxje moet je dan even uitbouwen, zodat je ook bij dat voorste lagertje kan komen. En moet aan de ander kant het deksel er even voorzichtig afgewipt worden (zonder te forceren dat het scheurt of breekt).
Verder het planeetje weer een beetje te smeren. Dat kan ook wel met dezelfde zalf. Ook maar een klein likje.
Zijn er ook speciale vetten voor kunststof tandwielen.
Voorzover maar even wat informatie wat nu even te binnen schiet...