Falcon 3d

• Topicstarter Topicstarter blitt059
  • Startdatum Startdatum
B

blitt059

Guest
Deze week een falcon 3d gekocht het vliegen met deze heli is voor mij als beginneling moeilijker dan gedacht.
Wie heeft voor mij wat tips ??
Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.

Beste Blitt,

Ik heb ook een falcon 3d ( maar dan de mini-pred versie van century UK)
Te vergelijken met mijn nieuwe Trex 500 is de falcon erg onstabiel.
Met name omdat hij zo erg licht is en dus ook erg windgevoelig.

Ik zou hem niet aanraden om als begin heli te gebruiken en ook niet te veel verwachten van de heli in 3D.

Voor zover tips aangaat zou ik altijd tail in vliegen (staart naar je toe houden) zodat het besturen van de heli wat gemakkelijker is dan bijvoorbeeld head in vliegen.
Zet ook de CH1.2.4 D/R switch op 1 zodat de servospeed wat verminderd word waardoor je minder snel een overstuur maakt en in een heg beland :)

Geen verkeerde heli hoor! maar voor als je begint een iets (TE) moeilijke learning curve.

Hoop dat je er wat aan hebt

@damige,

Een trex 500 is van een andere (prijs) classe dan een falcon 3d. Een falcon heb je al vanaf ongeveer 200/300 euro. een trex 500 daarintege heb je niet voor het dubbele.
Heb ook zitte twijfellen om een falcon 3d te hale maar ben nu blij met mijn v3.
Is ook iets heel anders maar een hoop fun voor weinig geld en je leert het goed zo(heb ik het idee:P).

Succes ermee.

Robin

Falcon 3d is eigelijk best een stabiel machientje hoor.. voor de prijsklasse is deze best Ok. (en dat met torque tube ;) )

gewoon trainingskruisje eronder.. en veeeeeel op de simulator trainen.. scheelt je een hoop poen..

en als je dan de falcon goed kunt houden en je eerste zigzagjes vliegt kun je altijd nog nadenken over een Trex500..

gewoon rustig opbouwen en veel geduld hebben, bij de 1 gaat het sneller dan bij de ander,

succes!! en houd hem heel :)

@damige,

Een trex 500 is van een andere (prijs) classe dan een falcon 3d. Een falcon heb je al vanaf ongeveer 200/300 euro. een trex 500 daarintege heb je niet voor het dubbele.
Heb ook zitte twijfellen om een falcon 3d te hale maar ben nu blij met mijn v3.
Is ook iets heel anders maar een hoop fun voor weinig geld en je leert het goed zo(heb ik het idee:P).

Succes ermee.

Robin

Natuurlijk weet ik dat er een groot prijsverschil zit tussen die twee (aangezien ik ze beide aangeschaft heb)

Het grootste probleem blijft nog dat er geen nederlandse retailer is die onderdelen verkoopt en ik moet dus de onderdelen van centuryUK website bestellen.
Voorbeeld: een flightbar versturen = 15 pond voor iets wat nog geen 2 pond kost, en daarbij langere levertijden.

Bovendien is het niet gemakklijk leren met een falcon 3d(lees= een kleiner dan trex450 collective pitch heli), om dezelfde reden dat een trex 600 gemakkelijker te vliegen is dan een trex 450. (beter zichtbaar, stabieler)

Mijn falcon3d heeft alleen maar gehovered totdat een schroef op de tailrotor doorbrak en ik met een mooi priowetje(spelling?;)) de grond in boorde.
http://members.home.nl/paul.dunn/IMAGE_139.jpg
Dit was het resultaat, een paar gebogen bars en onderaan het kapotte schroefje.

Met mijn Trex ben ik na een paar vluchten al toe aan wat loopings, wat ik niet zomaar in mijn falcon zou durven.

Dit zijn gewoon mijn ervaringen met dit genoemde product.
in mijn mening wil je basics leren: haal een contrarotation heli (lama v3v4 oid)
Wil je met het echte werk beginnen haal zowiso een simulator en/of neem lessen bij een ervaren iemand.

Wil je TOCH nog een falcon 3d (century uk mini pred veriant) dan heb ik nog wel een setje die ik je wel wil verkopen.

m.v.g

I stand corrected :o
wel geen webshop en je moet mailen voor het product, weet niet direct wat ik er van moet denken (vertrouwen e.d) maar ik heb hun een mail gestuurd voor het bestellen van een flightbar.

Ben benieuwd hoe het gaat.

kijk op romafiramodelbouw.nl hebbe alle falcon 3d parts.

Is vertrouwd en goede service meestal de zelfde dag nog mail trug en een duidelijke en eerlijke uitleg. Kan niet heel goed oordelen omdat ik er nooit iets besteld heb.

Robin

oops wrong post.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jup, een raptor 50 vliegt veel leuker en beter dan zo'n Falcon 3D. Bovendien is de raptor veel beter gebouwd, geen Zbochten overal, geen speling die gratis bij de kit komt. Ik heb nog nooit een R50 gevlogen maar wel wat andere 50's. Ook heb ik de Falcon gevlogen, vliegt op zich grappig maar mijns insziens de investering niet waard.

Ook heb ik de Falcon gevlogen, vliegt op zich grappig maar mijns insziens de investering niet waard.

Als je geld op overschot hebt ja.. :showass:
De Falcon is een goed beginnersmodel voor die prijs. Nu ja, de Robbe Spirit Fun. :p

Maar ik koop er oko geen hoor. ik wouw er ooit eentje maar datw as ver voor ikd e raptor 50 kocht. Oftopic: He laurens ik had gehoort dat jij een vriend van bas bentXD ik zie jou dan denk ik ook veel op de meeting.

Jup ik ken Bas nu al 2 jaar ongeveer.

Dave, ik richte me vooral op Robin. Als allereerste heli is het naar mijn mening wel beter dan een FP heli.

ik heb een modelbouw winkel gevonden in heerhugowaar bij het station en die verkoopt falcon 3d voor 400 euro (is dat niet ver boven normale prijs)die zegt ook voor alles wat ze verkopen de onderdelen kunnen leveren.

en is er niet wat betere kwaliteit voor dat geld ?
iemand sugestisch?
aangezien ik voor het eerst een 3d heli wil aanschaffen ben ik deze maand ook al vooral veel info aan t opzoeken maar hoe meer ik weet hoe moeilijker het word XD

zat ook te twijfelen aan een honey bee king 3 maar daar weet ik nog niet veel van af en aangezien ik beginer ben weet ik ook niet of die redelijk stabiel te bestuuren is dan.

Back