Fantom Phase 3 EDF

Hoi,

heb net per toeval een ebay auction gewonnen voor een brand new Fantom Phase 3 EDF (voor een prikkie).

s107310.jpg

Nu heb ik wat op internet gezocht en ik wil heb gaan ombouwen tot zoiets als hieronder.

fantomls.jpg

fantomtp.jpg

fantomrf.jpg

nu komt de vraag...
hij is zonder edf unit geleverd dus moet zelf iets gaan bedenken.

nu heb ik het e.e.a. op voorraad.

kan ik deze unit combineren met een Warp2T?

en zou dit toereikend genoeg zijn? wingspan is 89cm dat is best aanzienlijk voor een epp jet.

Hoop dat iemand kan adviseren.

Grtz,
Noah

Op de club vlogen een paar jaar terug een paar Twinjets rond met die Graupner EDF.
Vermoedelijk met een dikke Kontronik brushless, dat vloog prima.
Zou met een Warp 2 dus zeker moeten kunnen vliegen, gaat met een dikke Kontronik o.i.d. echter sneller ;)

@pjotrrr.

Eigenlijk is dat nogal logisch. Dat een dikke kontronik sneller zou kunnen gaan dan een 2W.
Maar het is dan ook geen eerlijke vergelijking. Als je een motor pakt met dezelfde specs dan die 2W, dan is het wel een eerlijke vergelijking.

Ik ben niet bekend met de graupner rotor. Maar ik zie dat ze een diameter van 58mm hebben. 11mm kleiner dan een minifan dus.
Hij zal dus minder stroom trekken dan een minifan (op 3S, 52A). Maar wat voor stroom hij wel trekt geen idee.
Ook zal hij daardoor minder stuwdruk hebben dan een minifan.

Ook staat er bij die graupner fan. excellent for light models.
Is dit een licht model?
Als je ergens rond de 1 kilo gaat komen, dan zou ik deze graupner fan snel vergeten, en de minifan nemen.

En als de enigste reden, waarom je de graupner fan wilt hebben het volgende is; het gestroomlijnde kapje
Dan zou ik de graupner fan snel vergeten, en de minifan nemen. En dan zelf een kapje proberen te maken, door middel van de originele inlaat te gebruiken. De minifan zal veel beter presteren met de 2w dan deze graupner fan.

Geef alleen even aan dat een Twinjet met deze EDF goed kan vliegen.
Dit model komt qua maat en gewicht waarschijnlijk redelijk in de buurt.
Uiteraard gaat alles sneller met een dikkere motor. :D

Een Wemotec Minifan is inderdaad de beste keuze en een leuke behuizing er omheen van depron o.i.d. is natuurlijk ook zo gemaakt...

hi Noah,

wellicht deze eens proberen?

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_40&products_id=1264

Ik heb er eentje liggen voor de Alpha Jet van AFF dien nog gebouwd moet worden :-(

Met het proefdraaien ben ik me een hoedje geschrokken van de hoeveelheid wind en lawaai/trillingen (er zit wel wat onbalans in). Maar voor deze prijs is het wel een experimentje waard lijkt me. Leuk detail: de rotor loop tegen de klok in...terwijl we normaal gewoon rechtsom gaan! De claim van 36A lijkt te kloppen, want de rotor (het is een buitenloper) wordt ondanks de ruimschoots voorhanden koeling aardig warm na een minuutje draaien.

Wel moet je zelf een goede bevestiging maken en een 'inlooplip' is voor het rendement ook wel wenselijk.

Hans

Ik heb hem inmiddels binnen.. leuk ding!

Is er iemand die mij wil helpen met glassen?
ik heb daar 0,0 ervaring mee en wil het model niet verprutsen.. heb glasmat en lamineer epoxy in huis.
heb geen idee hoe ik het precies moet toepassen en of ik het matje eerst moet vastlijmen e.d. als iemand een keer tijd heeft om me hier persoonlijk mee te assisteren dan heel graag!

Grtz,
Noah

@Hummel,

Heb een vacuum nacelle liggen die ik op de wemotec 480 kan gebruiken dus met een Warp2T gaat deze echt wel vliegen :)

moet alleen nog nadenken over de bevestiging maar daar heb ik al wat ideeën over.

Hier wat foto's van het model los in elkaar..
heb net de nacelle bewerkt met mijn nieuwe Dremel® die ik voor mijn verjaardag had gehad :)

img4632smallru7.jpg

img4635smallwq9.jpg

Het is dus een Wemotec 480 geworden met een Warp 2T.

1 van de bevestigingsplaatjes (bovenkant) is er afgeslepen om hem in de nacelle uit te laten komen.

Hallo,

Hobby in verkoopt dit toestel ook, inc. motor en regelaar.
Kan iemand mij vertellen hoeveel Ampere deze motor trekt op 3s lipo?

Gr. Marten

Hallo

Ik heb inmiddels iets meer info.
De volgende motor zit bij de fantom:
Fantom KBL-21EF
Maar hier heb ik ook nog geen gegevens van kunnen vinden.
Behalve dat de motor 50.000 rmp zou draaien (hobby in krant)
Maar daar staat niet eens bij met welke accu.

Gr. Marten

Niemand ook maar enig idee?
Mss ervaring met een ongeveer vergelijkbaar motortje?
Schatting?

Gr. Marten

mm, opzich interessant hoor.
Maar daar gaat het ff niet om.
Het is namelijk zo.

Ik ken iemand die heeft het toestel, met hobby in setup gekocht.
Maar om te weten of de lipo het aan kan zou ik graag weten hoeveel A dit motortje trekt.
(beschik nog niet over een A meter)

Gr. Marten

Hoi,

Is er nu al iemand hier op het forum, die dit toestel bezit, en heeft gevlogen ?

Heb interesse om dit toestel te kopen voor de zomeravonden op de camping. Het leek me een er leuk toestel voor, zeker gezien het geld dat je ervoor betaald inkl. motor en regelaar.

Graag ook jullie meeningen? Zo ook wat jullie dan als aanrader vinden.

Greetz.

Hoi,

Ik heb er nog niet mee gevlogen, maar 'k weet niet of de gemiddelde camping gast op het geluid van een edf zit te wachten.

Als ik nog de kans krijg er mee te vliegen zal ik het melden.

Gr. Marten

Hoi,

Inmiddels ff mee mogen vliegen.
Vliegt echt super goed, erg netjes.

Gr. Marten

Back