Hallo rikdragonfly.
Allereerst, een leuk stukje dat je geschreven hebt.
Even over je voeding, standaard houd je 1000uF / A aan als vustregel. Je hebt wel een erg grote condensatorbank gemaakt.
De voeding komt eigenlijk helemaal niet zo precies, een goede driver vreet bijna alles.
Wat eigenlijk veel belangrijker is is het EMC gedeelte, maar daar zie ik weinig over.
Er wordt niet over filtering gesproken, afgeschermde kabels naar de motoren, dat is eigenlijk jammer. Het srtooiveld van je motoren kan behoorlijk roet in het eten gooien.
Nog even over de snelheid van je poorten, je hebt gelijk als je zegt dat je bij microstepping niet zo,n hoog toerental kan halen, maar daar is een oplossing voor.
Je had USBCNC al in je link staan, Bert Eding heeft dit prima opgelost met zijn cnc_controllers. Hij gebruikt de controlers ook als buffer voor het G_Code programma.
Je weet dat windows met interrupts werkt, en die hebben altijd voorrang op de rest dus ook op je frees programma wat je ook gebruikt.
De controller van Bert slaat de gegenereerde code op in een buffer, en als er dan een interrupt is loopt de freesbesturing gewoon door, en je kan daardoor ook een hoge stapsnelheid halen.
Eding CNC - PC based CNC control
Maar verder heb je er een leuk stukje van gemaakt, ik hoop dat je dit niet als kritiek ziet want dat is niet de bedoeling.
Heb zelf een standaard freesbank omgebouwd naar CNC, heb ik ook een stukje over geschreven maar niet zo uitgebreid staat ook op de site bij Bert.