Fat Shark FPV bril vraagjes.

Ik ben op zoek naar een FPV bril en ben geïnteresseerd in de Fat Shark.
Probleem is alleen dat ik niet weet welke ik moet kopen met het oog op de toekomst.

Je hebt de "Aviator Edition" en de "Base Edition"

Wat ik ervan weet tot nu toe:

Base Edition:
Basic bril zonder ontvanger. Je hebt dus een externe ontvanger nodig.

Aviator Edition:
Zelfde bril als de Base Edition maar met een o.a. ingebouwde ontvanger (2,4 of 5,8).

Wat ik nu wil weten is of je bij de Aviator Edition vast zit aan die ontvanger of dat je later er een ook een externe ontvanger op kan aansluiten?
Of een externe antenne?

Je kan op de aviator editie ook een externe ontvanger aansluiten of eventueel een andere antenne. De aviator editie heeft ook een AV-in ingang waarop je een externe ontvanger kan aansluiten.

Geen probleem, ik heb ook 1 met 2,4 Ghz ingebouwde ontvanger maar ben nou overgestapt op 5,8 Ghz met losse ontvanger.
Er zit een av-in aansluiting op de bril, dus kabel erin en vliegen maar

De ingebouwde ontvangers van de Fatshark kunnen alleen met een beperkt aantal kanalen overweg, dus ik zou voor een externe ontvanger gaan en die gewoon op een hoog statief zetten.

Base edition weegt ook minder omdat je dan niet een ontvanger/batterij aan je hoofd hebt hangen.

't is wel iets meer dradentroep

base wordt gevoed via dezelfde accu als je video ontvanger :) (zit een speciale kabel bij, welke met 1 connector in je base gaat, en dan de tulp stekkers voor je RX, en een speciale plug om je TX van stroom te voorzien, en een 2tal draden (al dan niet met connector) om aan je lipo te hangen.

Zijn deze en andere videobrillen ook te gebruiken door brildragers, kunnen ze zo over de normale bril heen gedragen worden of moet je daar weer een hulpstuk voor gebruiken zodat je normale bril niet beschadigd raakt.

Met diverse overzet veiligheidsbrillen heb ik slechte ervaringen, de meesten beschadigen de gewone bril, vandaar deze vraag.

De fatshark is absoluut niet te dragen met een bril eronder. De enige videobrillen die het wel kunnen zijn zover ik weet de Headplay en de Trimersion.

Ikzelf ga samen met Pieter (badbert) prescriptie glazen op maat zagen die we voor een kleine 7 euro bij de chinees gekocht hebben. Gewoon even met een tierip et frame op de fatshark klemmen, aftekenen, bril weer los en dan de dremel erlangs trekken. Zo hopen we voor weinig geld onze eigen op maat geslepen diopters te versieren.

Laatst bewerkt:
Dat is een goede oplossing, ik wacht effe hoe dat bij jullie uitwerkt.

Hebben jullie ook nog cilinders in de glazen geslepen? Dat maakt het in mijn geval nog een stukje moeilijker, dan moet al op de glazen duidelijk zijn aangegeven wat de boven en onderzijde is en voor welk oog het glas is. Ik heb daar nog geen ervaring mee, mijn opticiën doet dit normaal.

Dat is een goede oplossing, ik wacht effe hoe dat bij jullie uitwerkt.

Hebben jullie ook nog cilinders in de glazen geslepen? Dat maakt het in mijn geval nog een stukje moeilijker, dan moet al op de glazen duidelijk zijn aangegeven wat de boven en onderzijde is en voor welk oog het glas is. Ik heb daar nog geen ervaring mee, mijn opticiën doet dit normaal.

jep, ik heb cilinder er in zitten, kijkt perfect dat billetje van een paar euro!!!

Je staat dan wel even te kijken waarom je de man bij hans anders nu ook alweer 300 euro hebt moeten geven. :lol:

Freak, weet je ook nog een adres voor goekope hoordingen?
[Daar ben ik me vanmorgen weer een ... van geschrokken]

Thanks! Dat zijn wat andere prijzen dan de e3500+ die ik nu aan t testen ben ;)

Back