Fatal error bij zoek opdracht?

ruudxd

Forum veteraan
Hallo,

Ik ben wat aan het zoeken in het forum, dat werkt goed tot ik dit intyp:
" brushless motor fases doormeten"
Dan krijg ik deze foutmelding:

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 72 bytes) in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/search.php on line 1748

Weet iemand wat dit inhoud?
En wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt,

Ruud

Je doet waarschijnlijk niets verkeerd, dit is een foutmelding van de "modelbouwforum" server ... als ik de zoekvraag intoets krijg ik alleen deze posting, maar geen error

... brushless motor fases doormeten ...
Tussen alle drie de fases moet je minder dan 1Ω meten. Meet je weerstand ∞ dan is er een draadbreuk.

Voor uitgebreidere test zoeken op berichten, niet hele discussies, met generator OR generatortest OR boormachine in het model elektronica subforum, desnoods mij als auteur opgeven.

@ Ron : Oke, bedankt.
Maar hoe meet ik die verschillen?
Want mijn Volt meter heeft maar 2 draden.
En moet dat met de de esc aan?
Heeft u misschien een linkje met meer uitleg?
Want op mijn telefoon kan ik dat niet zo 123 vinden.

Nogmaals bedankt,

Ruud

Wat is er aan de hand met je motor?

De drie fases van de motor zijn in ster of driehoek geschakeld. Heb je een ster-geschakelde motor dan zal een onderbreking een zeer hoge weerstand geven. Heb je een delta-geschakelde motor dan zul je, ook al is er ergens een onderbreking, toch via de twee andere fases een lage weerstand meten.

full

Je doet drie metingen, één weerstand- (of spannings)-meting per paar aansluitdraden.

Zie link 'dry testing brushless motors":
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2281003

Generatortest
Home-built Brushless Motors and Models
-> motor building info
-> How to determine the Kv of a motor (vier methodes)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ron, nogmaals bedankt, ik heb weer wat leesvoer ;)
Ik merk eigenlijk niets san mijn motor, maar ik wou het Toch wrl eens doormeten.
Gewoon omdat ik het leuk vindt, en er weer van leer.

Groeten,

Ruud

Back