Fatshark av-out "doorsolderen"

BadBert

Forum veteraan
Ik weet niet of hij hier goed staat... het gaat over electronica, maar het is voor fpv....

Ik heb de fatshark base. Ik wil nu ook gaan opnemen, en moet mijn recorder dus ook aansluiten.
Met een simpele Ykabel lijkt niet slim te zijn, omdat de video zender dat misschien niet aankan?

Nu heeft de fatshark base een av-out, welke met een 3,5mm jack plug naar component kabel aangesloten dient te worden op de recorder.

Mijn video zender heeft maar 1 audio kanaal, en 1 video kanaal, dus ik heb 1 tulp stekker over in de "draadboom" waarmee de fatschark aangesloten wordt.

Is het misschien mogelijk, dat ik intern de aansluitingen op de 3,5mm jack plug, omsoldeer naar de "futaba" plug waar alles verder op zit, en de video (alleen video is genoeg) via 1 van de vrij tulp stekkers dus terug krijg, en die tulp stekker op mijn recorder aan kan sluiten.

De 3,5mm jack plug moet intern dus aan de "futaba" stekker gesoldeerd worden.

of ga ik dan storing krijgen?

Anders moet ik weer een hele kabel erbij hangen, waar WEER nutteloze pluggen aan zitten, omdat er maar 2 gebruikt worden (en dan hangt er per kabel dus 1 los, 2 in totaal dus)

Laatst bewerkt:
EEn vraag voor Sander zou ik zo zeggen.

Wat je wilt is 1 audio kanaal in de futuba stekker draad boom misbruiken om het video retour te sturen dus het audio kanaal in de FS omsolderen naar het av-out.

Heb je al gekeken of er daadwerkelijk video uit de av-out van de FS komt ?
Het huisje is nl universeel en het zou best kunnen zijn dat in de base versie er helemaal geen av-out aanwezig is..

Er bestaan ook video splitters/versterkers. zal eens kijken voor een link..

heb nog niet gekeken of die 3,5mm av out daadwerkelijk werkt, maar volgens internet moet dat wel.
Ik zal het eens testen.
link van av splitter is altijd welkom, maar zou een ykabel niet werken dan?

en trouwens: ja, wat jij beschrijft is precies wat ik wil :)

Laatst bewerkt:
heb nog niet gekeken of die 3,5mm av out daadwerkelijk werkt, maar volgens internet moet dat wel.
Ik zal het eens testen.
link van av splitter is altijd welkom, maar zou een ykabel niet werken dan?

en trouwens: ja, wat jij beschrijft is precies wat ik wil :)

Nee een y-kabel mag je bij video niet zomaar ongestraft doen helaas.....
Je krijgt signaal en dus kwaliteits verlies.

Als de av-out werkt zou je het inderdaad om moeten kunnen zetten.
Misschien hier en daar een printbaantje doorkrassen...

printbaantje doorkrassen ben ik eigenlijk niet zo voor, maar als het niet anders is....

Kan me trouwens niet voorstellen dat de fatshark wat met de audio doet....

ja zoiets idd, maar die prijs ga ik het niet voor doen.

Als ik de video out van de fatshark kan gebruiken, is het wat mij betreft ook goed :)

buffer.jpg

voorbeeldje van een schema voor een zelfbouw composiet splitter.. ben je dus niet zomaar klaar mee en ws is een kant-en-klare bestellen dan goedkoper..

Je kan niet zomaar een split-kabeltje gebruiken, beter is om het signaal instelbaar te kunnen versterken. Ik gebruik deze, je kan er ook een recorder bij in pluggen of meerdere videobrillen en dat gaat perfect:

1 to 4 Video Amplifier RCA Splitter Car Distribution FR - eBay, Packs Multimédia, Multimédia Embarqué, Autoradios Hifi-Vidéo GPS, Auto Pièces, Accessoires. (Eindtijd 19-jan-11 07:30:39 CET)

MVG. Robert.

deze heb ik achter de video ontvanger staan

1 naar bril
1 naar 3,5 inch tft achter richt antenne
1 naar video recorder [ stuk ]
1 naar 24 inch tft

heb een recorder, en daarop moet je 3,5mm jack aansluiten.
DUS als de av out gewoon werkt van de fatshark, dan moet ik nog een kabel hebben met aan 2 kanten een 3,5mm jack (nu 1 kant jack, en ander kant component) en dan kan ik hem zo aan mijn bril hangen :D hoef ik niet moeilijk te doen, toch?

Gaat ook , maar je uitgangs punt was om er niet nog een kabel bij te hebben hangen aan je dikke haai..... toch ?

ja klopt, dat was mijn uitgangspunt, maar toen ging ik er van uit, dat de recorder component stekkers had.... maar die heeft hij dus totaal niet.

och ja...

Back